Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رییس پلیس راهور غرب استان تهران گفت: ۹۹ نقطه حادثه‌خیز در معابر شهری غرب پایتخت شناسایی شده که بیش از ۶۰ درصد فوتی‌ها و ۷۰ درصد مصدومیت‌های ناشی از سوانح رانندگی در این نقاط اتفاق می‌افتد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ حامد محمودی افزود: بیشترین مشکل نقاط حادثه‌خیز شامل تاریکی، کمبود روشنایی در برخی محورها و نبود پل‌های هوایی و زیرگذر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیشترین تلفات و جراحت‌ها در سوانح درون‌شهری استان تهران مربوط به راکبان موتورسوار و عابران پیاده است، تصریح کرد: با الزام راکبان موتورسوار به استفاده از کلاه ایمنی می‌توان میزان تلفات و شدت جراحت‌ها را به حداقل رساند.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اولویت شهرداری‌‎ها باید رفع نقاط حادثه‌خیز باشد اما تاکنون اقدام موثری برای رفع این نقاط از سوی متولیان امر صورت نگرفته است.

محمودی اظهار داشت: برای رفع نقاط حادثه‌خیز استان جلسه راهبری با حضور «انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران تشکیل و مسئولیت سازمان‌های مختلف مشخص شد تا با همکاری پلیس راهور اقدامات موثر و کیفی در راستای کاهش سوانح انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ترافیک و سوانح رانندگی در غرب استان تهران اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: توان مالی برای رفع نقاط حادثه‌خیز در برخی از شهرهای غرب استان وجود ندارند و این اعتبارات باید از سوی سازمان‌های متولی تامین شود.

به گزارش ایرنا شهرهای اسلامشهر و شهریار طی سال گذشته دارای بیشترین سوانح رانندگی بوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: نقاط حادثه خیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۶۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟

به گزارش همشهری آنلاین، پل های عابر پیاده با هدف تسهیل عبور و مرور اقشار خاص مانند سالمندان و معلولان و ... مکانیزه (برقی) شدند. ایجاد هر نوع اختلال در فعال بودن این پل ها رفت و آمد گروه های هدف را با مشکل مواجه می‌کند. به گفته سید محمد آقامیری حدود ۵۴۰ عرشه پل مکانیزه در تهران وجود دارد که ۷۰ تا ۸۰ درصد قابل استفاده هستند و مابقی (۲۰ تا ۳۰ درصد) خراب یا از رده خارج شده اند.

او در ادامه به نسل جدید پل های عابر پیاده هم اشاره و عنوان کرد: «۶۰ دستگاه پل عابرپیاده با پله های جدید به زودی در اماکن و نقاط خاص مانند مراکز درمانی، درمانگاهها ، بیمارستان ها و.. مراکز پر تردد شهر نصب می شوند.»

آقامیری با بیان این که پل‌های جدید برخی دارای پله‌ها گام (ارتفاع پله ها کمتر از ۱۰ سانتی متر است) و تعدادی هم به رمپ با شیب ۸ درصد (شیب ملایم) مجهز هستند، تاکید کرد: «با نصب و تجهیز پل‌های عابر پیاده جدید عبور و مرور شهروندان به ویژه افراد سالمند، معلولان، ویلچری ها و مادران همراه با کالسکه بهتر و راحت‌تر می شود.

کد خبر 846898 منبع: ایرنا برچسب‌ها شهردارى تهران تهران عابر پیاده

دیگر خبرها

  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان
  • حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت
  • ۷ فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه