Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:39:11 GMT

۲ میلیون تن محصول کشاورزی در گلستان جابجا شد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۶۸۹۰

۲ میلیون تن محصول کشاورزی در گلستان جابجا شد

مهدی میقانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: بهار و تابستان فصل برداشت محصول کشاورزی بوده و تاکنون دو میلیون تن محصول کشاورزی به وسیله ۱۰ هزار دستگاه ناوگان باری در استان جابجا شده است.

وی افزود: این محصولات، شامل گندم، جو، باقلا، نخود، کلزا و غیره است که بخشی از آن مانند گندم فقط درون استان و بخشی مانند سیب زمینی به خارج از استان حمل و نقل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میقانی ادامه داد: اصلی ترین دغدغه ما این است که بتوانیم با توجه به نیاز استان، به تعداد کافی ناوگان حمل و نقل تأمین کنیم زیرا با توجه به زمان پیک برداشت محصولات، ممکن است در یک روز تقاضا به شکل صعودی بالا برود.

وی گفت: با توجه به تمهیدات صورت گرفته و هماهنگی با استان های همجوار و تشکل های صنفی امسال مشکلات نسبت به سال های قبل، کاهش چشمگیری یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان بیان کرد: برخی از موضوعات حاشیه ای در مورد عرضه و تقاضا و سطح زیر کشت محصولات کشاورزی هم بر روی حمل و نقل تأثیرگذار می گذارد که به حوزه کشاورزی برمی گردد.

میقانی اضافه کرد: در سه سال گذشته، گلستان به قطب چغندرقند تبدیل شده و این بار باید به کارخانه های چغندر دیگر استان ها صادر شود، بنابراین ما باید در زمینه جابجایی این محصول برنامه ریزی کرده و هماهنگی های خاص داشته باشیم.

وی گفت: امروز (سه شنبه) مراجعه بیش از حد رانندگان را برای تمدید کارت هوشمند شاهد بودیم که با هماهنگی لازم به آن مهلت داده شد تا روزهای آینده به مراکز مورد نظر مراجعه کرده و کارت خود را تمدید کنند.

کد خبر 4961920

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان مهدی میقانی برداشت محصولات کشاورزی محصولات کشاورزی حمل و نقل ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا شهرکرد گرگان مواد مخدر ایلام خطبه های نماز جمعه دهه کرامت استانداری سمنان بیرجند سازمان تبلیغات اسلامی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۶۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات گفت: برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ۱۷میلیارد تومان غرامت در بخش کشاورزی مه ولات پرداخت شده است.

هادی ساربان ۱۱ اردیبهشت در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی و دام این شهرستان به پرمخاطره بودن بخش کشاورزی و وقوع خشکسالی در سال‌های اخیر و همچنین اهمیت بیمه در بخش کشاورزی اشاره کرد.

وی گفت: در بیمه‌های کشاورزی ۶۵ درصد حق بیمه توسط دولت و کمتر از ۳۵ درصد توسط کشاورز پرداخت می‌شود که در سال گذشته طبق گزارش صندوق بیمه محصولات کشاورزی کل حق بیمه پرداختی توسط کشاورزان ۷.۹ میلیارد تومان بوده در حالی که ۱۷ میلیارد تومان به بیمه‌گذاران غرامت پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات خشکسالی و سرما را از مهمترین عوامل خسارت‌زای سال گذشته دانست و از کشاورزان خواست برای ضمانت، محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این جلسه اظهار کرد: این صندوق در سال گذشته ۱۵ محصول را تحت پوشش بیمه قرار داده که از این تعداد ۸ محصول در سال گذشته خسارت دیده و در این بین بیشترین غرامت پرداختی مربوط به محصول پسته به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان است.

خزاعی در پایان از اقساطی شدن حق بیمه محصولات کشاورزی و تخفیفات ویژه حق بیمه در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در سال زراعی جدید در شهرستان مه ولات تاکنون ۸۱۱ فقره بیمه‌نامه برای ۱۳ محصول صادر شده است که بیشترین تعداد مربوط به محصول پسته ۵۷۱ فقره و به مساحت ۲۴۰۵ هکتار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • منشأ گرد‌و‌غبار امروز خوزستان مشخص شد
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان