Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کانون خبر و رسانه آستان قدس رضوی استان کرمان استقبال بی‌نظیر مردم از طرح «وقت سلام» در قالب پویش چهارشنبه‌های امام رضایی را بیانگر ارادت دیار کریمان به امام رضا(ع) توصیف کرد.

حامد شجاعی‌باغینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در کرمان با توجه به استقبال مردم از طرح وقت سلام در قالب پویش چهارشنبه‌های امام رضایی و ارادت دیار کریمان به امام رضا(ع) اظهار کرد: «چهارشنبه‌ها از دیرباز بین عاشقان زیارت ثامن‌الحجج به‌عنوان روز زیارتی امام رئوف مطرح بوده است و ارادتمندان و دلسوختگان بارگاه ملکوتی ایشان از اقصی نقاط کشور با انجام مراسم و قرائت دعا و زیارتنامه ارادت خود را به آستان مقدس آن امام همام ابراز می‌داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی انجام طرح وقت سلام از سوی آستان قدس رضوی را گامی بزرگ در احیا و جهت‌دهی ارادت ملی قلمداد و تصریح کرد: «با راه‌افتادن پویش چهارشنبه‌های امام رضایی، سیل ارادت بین اقشار مختلف به‌صورت جهت‌دهی شده جاری شد و افراد بسیاری از برکات آن بهره‌ می‌برند.»

مدیر کانون خبر و رسانه آستان قدس رضوی استان کرمان افزود: با شیوع ویروس کووید-19 و کم‌شدن امکان حضور در مساجد، هیئات و تکایای سراسر استان، کانون خبر و رسانه استان کرمان به‌منظور حفظ سلامت اقشار مختلف با ارائه طرحی با عنوان «وقت سلام» سعی کرد تا این پویش را در قالبی جدید ادامه دهد.

شجاعی‌باغینی ادامه داد: «ساعت هشت هر چهارشنبه با ارائه کلیپ‌ها و محتواهای تولیدی، پخش زنده از حرم مطهر رضوی و پخش ادعیه در فضاهای مجازی در استان سعی شده است تا علاوه بر معرفت‌افزایی، دل‌های مؤمنان روانه آستان ملکوتی امام رضا(ع) شود و با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای به زیارت امام خوبی‌ها بشتابند.»

وی تولید محتواهای ارسالی را بسیار خوب ارزیابی کرد و به آنا گفت: «محتوای این طرح توسط خادمیاران رضوی استان در قالب نذر رسانه انجام می‌شود و پس از ارزیابی توسط کمیته، آثار برگزیده برای افزایش ارتباط قلبی عامه مردم منتشر می‌شوند؛ چراکه معتقدیم هر اقدامی در این زمینه نوعی جهاد و اقدام انقلابی در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای محسوب می‌شود.»

انتهای پیام/4103/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: آستان قدس رضوی امام رضا ع کووید 19 وقت سلام چهارشنبه های امام رضایی امام رضا ع وقت سلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتداد «زیارت» با تدارک 380 برنامه در دهه کرامت / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت 1403

دکتر عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در  نشست خبری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) که دوشنبه 18اردیبهشت در تهران برگزار شد، اظهار کرد: با کمک اعتاب مقدسه حضرت معصومه (س)، احمد بن موسی (ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و مسجد مقدس جمکران، شورای هماهنگی تبلیغات و وزارت ارشاد برنامه‌های هماهنگی را در سراسر کشور در دهه مبارکه کرامت برگزار خواهیم کرد.

طالبی با بیان اینکه دهه کرامت از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت آغاز می‌شود، ابراز کرد: آستان قدس رضوی بیش از ۳۸۰ برنامه را در بخش‌های مختلف برای مجاوران و زائران و مخاطبان در سراسر کشور و مشهد مقدس برنامه ریزی کرده و بارزترین و مشخص‌ترین فعالیت در حوزه علمی، کنگره جهانی حضرت رضا (ع) است.

 حضور کاروان های زیرسایه خورشید در جای جای کشور
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اضافه کرد: بعد از آن یک حرکت مردمی ۱۷ ساله تحت عنوان "کاروان‌های زیر سایه خورشید" برگزار می‌شود که از ۳۱ استان ۶۳ هیئت در بیش از ۲۳۰۰ نقطه شهری خادمان با پرچم مقدس حضرت رضا (ع) از مشهد حرکت می‌کنند و با یک پیوست فرهنگی یک زیارت از دور را برای عاشقانی که در این ایام توفیق حضور در مشهد را ندارند اجرا می‌کنند. در ۱۲ کشور هم هیئت‌هایی به این منظور اعزام می‌شوند.

 اهدای ۲۰ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های سراسر کشور
طالبی، اختتامیه برنامه گنجینه مهر در قالب امتداد اجتماعی زیارت، رونمایی از تازه‌های نشر رضوی، اهدای ۲۰ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های سراسر کشور و بازآفرینی موزه قرآن کریم در حرم مطهر بعد از ۴۰ سال را از دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه کرامت عنوان کرد و گفت: همچنین خدمات مختلف علمی، فرهنگی و تبلیغی توسط کانون‌های خدمت در سراسر کشور انجام می‌شود که بارزترین آن تجهیز و تحویل ۵۵۰ چاهک آبرسانی در استان سیستان و بلوچستان است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد آستان قدس رضوی با برنامه‌های متنوعی که در دهه کرامت در سراسر کشور اجرا می‌کند یک شادی مؤمنانه‌ای را با پیوست فرهنگی و علمی تقدیم عاشقان اهل بیت (ع) و حضرت رضا (ع) بنماید.  
 گفتنی است؛ حجت الاسلام والمسلمین سید رضا عاملی در نشست خبری «پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه‌السلام» که دیروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در کتابخانه و موزه ملی ملک تهران برگزار شد گفت: کنگره جهانی حضرت رضا (ع) روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تالار قدس حرم مطهر امام رضا (ع) با پیام تصویری حضرت آیت الله خامنه‌ای و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس جمهور و حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی و پیام آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی و جوادی آملی برگزار می‌شود.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • برگزاری یک هزار برنامه به مناسبت دهه کرامت در اصفهان
  • برپایی ویژه‌ برنامه‌های «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع)
  • رتبه نخست قزوین در طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها»
  • امتداد «زیارت» با تدارک ۳۸۰ برنامه / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت ۱۴۰۳
  • امتداد «زیارت» با تدارک 380 برنامه در دهه کرامت / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت 1403
  • رهایی از اعدام به واسطه حضور خادم‌یاران رضوی
  • رتبه نخست استان قزوین در طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها»
  • جشن مومنانه‌ همراه با پیوست علمی و فرهنگی در دهه کرامت
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات