Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@04:19:10 GMT

کاهش سریع فشارخون با مصرف ۸ خوراکی ساده

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۶۹۵۳

کاهش سریع فشارخون با مصرف ۸ خوراکی ساده

فشار خون یکی از مشکلات اصلی سلامتی در دنیای امروز است اما مصرف 8 خوراکی ساده به‌راحتی می‌تواند به شما در کنترل فشارخون کمک کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، فشار خون یکی از مشکلات اصلی سلامتی در دنیای امروز است اما مصرف 8 خوراکی ساده به‌راحتی می‌تواند به شما در کنترل فشارخون کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و این هشت خوراکی عبارت‌اند از:

موز: خوردن غذاهایی که سرشار از پتاسیم هستند بهتر از مصرف مکمل‌ها است. کافی است یک موز را به درون غلات یا جو دوسر خردکنید یا می‌توانید یک موز را به همراه یک تخم‌مرغ آب پز برای یک صبحانه سریع یا میان وعده میل کنید. شکلات تلخ: ممکن است حداکثر ۱۰۰ گرم شکلات تیره با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی همراه باشد. روغن‌زیتون: روغن‌زیتون حاوی پلی فنول است که ترکیبات ضدالتهابی دارد و می‌تواند به کاهش فشارخون کمک کند. سیر: سیر حاوی اکسید نیتریک است که برای کاهش فشارخون یا تسهیل حرکت خون مفید است و در شریان‌ها به کاهش فشارخون کمک می‌کند. جو دوسر: اکسید نیتریک برای کاهش فشارخون یا تسهیل حرکت خون مفید است و در شریان‌ها به کاهش فشارخون کمک می‌کند. چغندر قرمز: نیترات موجود در آب چغندر در طی ۲۴ ساعت فشارخون را کاهش می‌دهد. می‌توانید آب چغندر را بخورید یا آن را پخته و پوره آن را مصرف کنید. انواع توت‌ها: فلاونولید موجود در توت‌ها ممکن است از فشارخون بالا جلوگیری کرده و به کاهش فشارخون کمک کند. زغال‌اخته، تمشک و توت‌فرنگی به‌راحتی می‌توانند به رژیم غذایی شما اضافه شوند. سبزی‌های پهن‌برگ: سبزی‌های پهن‌برگ به‌ویژه اسفناج پتاسیم زیادی دارند که به کاهش فشارخون کمک شایانی می‌کند.

البته داشتن رژیم غذایی مناسب، حذف چربی‌ها و نمک از برنامه غذایی و مهم‌تر از همه ورزش روزانه نیم ساعت کمک شایانی به کنترل فشارخون می‌کند.

انتهای پیام/4145

منبع: آنا

کلیدواژه: فشارخون زندگی سالم دانستنی پزشکی کاهش فشارخون کمک فشارخون کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی

آفتاب‌‌نیوز :

متخصصان تغذیه و سلامت افراد دیابتی را به خوردن انواع خاصی از میوه‌ها تشویق می‌کنند که نه تنها برای بدن مفید هستند بلکه به کنترل انسولین خون نیز کمک می‌کنند.

به گزارش سایت تخصصی نیو ایج آنلاین، فهرستی از میوه‌های مفید برای کنترل انسولین در بیماران دیابتی عبارتند از:

- گریپ فروت قرمز که یکی از سالم‌ترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای افراد دیابتی است و مصرف روزانه نصف این میوه توصیه می‌شود.

- مصرف انواع توت‌ها نیز به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان و فیبر خوراکی زیاد و ویتامین‌های مختلف برای سلامت این بیماران موثر است.

- هندوانه و طالبی نیز به دلیل دارا بودن ویتامین‌های B و C و بتاکاروتن و پتاسیم نیز برای بیماران دیابتی توصیه می‌شود.

- میوه دیگری که مصرف آن برای دیابتی‌ها توصیه می‌شود، هلو است که سرشار از ویتامین‌های A و C، پتاسیم و فیبر خوراکی است.

- زردآلو نیز از میوه‌های تابستانی سرشار از فیبر خوراکی و ویتامین A است که ذخیره کربوهیدرات آن، پایین و خوردن آن برای افراد دیابتی مفید است.

- سیب بخصوص پوست آن، حاوی آنتی‌اکسیدان و منبع غنی از فیبر خوراکی و ویتامین C است.

- مصرف گلابی و کیوی و پرتقال نیز به دلیل داشتن پتاسیم و فیبر خوراکی فراوان و کربوهیدرات اندک برای افراد دیابتی توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • یک ترفند ساده و سریع: خرد کردن و تیکه کردن اصولی مرغ در ۲ دقیقه (فیلم)
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است