Web Analytics Made Easy - Statcounter

گیلان- نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: حل مشکل پسماند استان گیلان نیازمند عزم جدی از سوی مردم و مسئولان است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر نماینده ولایت فقیه در گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی در جریان بازدید از شرکت طراحی و تولید دستگاه ضدعفونی هوا و سطوح با قابلیت از بین بردن ویروس کرونا در مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان رودسر ضمن تقدیر از جوانان نخبه گیلانی اظهار داشت: باید قدردان جوانان پرتلاش و مبتکر استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به تلاش‌های موثر جوانان گیلانی و طرح و برنامه داشتن آنها برای حل مشکلات بیان کرد: مردم گیلان بدانند که این جوانان غیور و نخبه و مستعد با برنامه‌ریزی بسیاری از مشکلات استان در حوزه محیط زیست و سلامت را برطرف می‌کنند. امام جمعه رشت با بیان اینکه یکی از جدی‌ترین معضلات فعلی استان گیلان مسئله پسماند است خاطرنشان کرد: مسئولان وظیفه دارند که از اقدامات انجام شده در راستای رفع معضلات زیست محیطی و سلامت مردم حمایت کنند زیرا اگر خودشان در این‌باره قاطعانه عمل می‌کردند اکنون دچار این مشکلات نبودیم. آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله و آگاهی رسانی نسبت به این موضوع تصریح کرد: باید به مردم نشان دهیم که پسماند بسیار ارزشمند است و تفکیک آن از اهمیت بالایی برخوردار است لذا فرهنگ سازی در این‌باره ضرورت دارد. وی با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است و برای تحقق این منظور باید فرهنگ‌سازی شود بیان کرد: حل مشکل پسماند استان گیلان نیازمند عزم جدی از سوی همه و تفکیک زباله از مبدأ است و همه باید برای این کار بسیج شوند. 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محیط زیست گیلان امام جمعه رشت نماینده ولی فقیه در گیلان استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۷۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان

نشیب نامین، رییس اجرایی مرکز مسلمانان رواندا در گفتگو با خبرگزاری تقریب با تاکید بر اینکه اسرائیل در ماههای اخیر مهم ترین بازیگر بحران ساز منطقه خاورمیانه بوده است، اظهار داشت: در طول تاریخ چندین دهه ای مناقشه میان اسرائیل و مردم فلسطین هیچ گاه شرایط مانند وضعیت کنونی، خطیر و هزینه ساز نبوده است. مردم مسلمان فلسطین بیش از هر وقت دیگری نیازمند سیاست و دوراندیشی کشورهای مسلمان هستند. کشورهایی که برای تحقق اهداف همگرایانه خود سازمان ها و نهادهای منطقه ای میان خود به وجود آورده اند.
نشیب نامین ادامه داد: اما سازوکارهایی که دولتهای اسلامی از طریق نهادهای همکاری ایجاد کرده اند، تاکنون اقدام عاجلی برای جلوگیری از اقدامات نظامی اسرائیل به عمل نیاورده است. این در حالی است که در سیاست خارجی کشورهای اسلامی باید ارزشهای دین اسلام معیار باشد نه گرایش ها. امروزه با توجه به توانمندی امت اسلامی و فقدان وحدت در جهت گیری سیاسی دولت های اسلامی، امت اسلامی بر سر دوراهی قرار گرفته است، به طوری که یا وحدت و همبستگی اسلامی را ایجاد و بر استمرار و عملیاتی شدن آن متمرکز شوند یا منافع ملی و سرزمینی خود را ترجیح دهند.
او با بیان اینکه ترجیح منافع سیاسی نتیجه ای جز شکست در پی نخواهد داشت، افزود: برای عملیاتی شدن وحدت امت اسلامی و وحدت در سیاستگذاری دولت های اسلامی می توان انگیزه ها وزمینه های متعددی را مطرح کرد. اما در حال حاضر هیچ انگیزه ای بالاتر از موضوع فلسطین مطرح نیست. زیرا شکست مردم فلسطین و پیروزی اسرائیل در بیرون راندن مردم مسلمان از سرزمین شان معنایی جز شکست همه کشورهای جهان اسلام ندارد.
نشیب نامین ادامه داد: هر یک از کشورهای مسلمان منافع خود را در افزایش توان سیاسی و اقتصادی و در نتیجه نفوذ و دامنه قدرت خود می بینند اما این امر چگونه می تواند اتفاق بیفتد در حالی که در منطقه و جغرافیای منحصر به خودشان، اسرائیل می تواند تا این اندازه نفوذ کند و به اهداف اشغالگرانه اش بپردازد. بنابراین کشورهای مسلمان راهی ندارند جز اینکه زیر پرچم توحید اسلامی جمع شوند و از قرآن و عترت تاسی کنند. این وجهی از وجوه اندیشه اسلامی است؛ که نه به دلیل فشارهای پیرامونی همچون منافع سرزمینی و اقتصادی بلکه به دلیل پایه های ایدئولوژیکی آن تحقق پذیر است.
 

دیگر خبرها

  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • ‌آبگرفتگی معابر فولادشهر، معضل پس از باران
  • ساماندهی هرچه سریع ساحل گیسوم
  • میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند
  • مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • آغاز اردوی انتخابی تیم‌های آب‌های آرام کمتر از ۲۳ سال و جوانان
  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت