Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - به گفته مدیر عامل شرکت مپنا نخستین ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی در تهران ساخته شده است و در مشهد هم درحال ساخت است و تا دو هفته آینده افتتاح می‌شود.
به گفته مدیر عامل شرکت مپنا نخستین ایستگاه شارژ ماشین های برقی در تهران ساخته شده است و در مشهد هم درحال ساخت است و تا دو هفته آینده افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت مپنا با بیان اینکه برنامه ریزی کردیم که تا پایان سال در همه استان ها، ایستگاه شارژ ماشین های برقی را داشته باشیم، گفت: در تهران، نخستین ایستگاه شارژ ماشین های برقی را ساختیم و در مشهد هم در حال ساخت است و تا دو هفته آینده افتتاح می‌شود.
عباس علی آبادی با حضور در تحریریه بخش خبری 21 شبکه یک سیما در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت مپنا می‌خواهد خودروساز شود یا فقط می‌خواهد زمینه تولید خودرو‌های برقی را فراهم کند؟ افزود: این موضوع بستگی به خودروسازان دارد اگر زودتر از ما اقدام نکنند، مپنا وارد کار خودرو سازی می‌شود و این کار منافع ملی و منافع سرشار اقتصادی برای بنگاه‌ها دارد.
وی ادامه داد: فناوری ساخت خودروی برقی بیشتر از 30 سال است که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و بر اساس گزارش‌های معتبر جهان، پیش بینی می‌شود تا 10 سال آینده، خودروی غیر برقی در اروپا وجود نخواهد داشت.
علی آبادی با اشاره به اینکه عوامل اقتصادی و زیست محیطی، از عوامل اثرگذار در تولید خودروهاست» اضافه کرد: بر روی رفع مشکلات فناوری تولید خودروی برقی، تمرکز و پیشرفت‌های خوبی در این زمینه کردیم.
مدیرعامل شرکت مپنا گفت: خودرو‌های برقی از نظر قدرت موتور از خودرو‌های بنزینی قوی‌تر هستند و شتاب آن‌ها بیشتر است.
علی آبادی افزود: از نظری ظرفیت باطری، چالش جدی داشته ایم، اما پیشرفت‌های خوبی در جهان در این زمینه اتفاق افتاده است.
وی اضافه کرد: برای بومی سازی خودرو برقی در کشور به ویژه در زمینه تولید باطری‌های مورد نیاز این نوع خودرو، باید بیشتر سرمایه گذاری کنیم.
علی آبادی گفت: تولید خودرو‌های برقی با توجه به صرفه جویی در مصرف سوخت، اقتصادی است.
منبع : رکنا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خودرو های برقی تولید خودرو شرکت مپنا علی آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۷۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد

چری Tiggo ۹ به عنوان محصول سنگین وزن و جدید چری در سال ۲۰۲۴، برای اولین مرتبه در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش درآمد.

به گزارش تسنیم، این خودرو یک شاسی بلند تجملاتی به‌حساب می‌آید و به‌عنوان عضو رده‌بالای خانواده تیگو، از نظر اندازه بزرگ، از نظر عملکرد قوی و از منظر ظاهری لوکس است و جلوپنجره الماسی و رینگ‌های بزرگ دارد.

چراغ‌های عقب Tiggo۹ از نوع متصل هستند. فضای داخلی خودرو با مقدار زیادی چرم و مواد بافت چوبی پیچیده شده که با صفحه نمایش مرکزی بزرگ هماهنگ شده‌اند.

این خودرو مجهز به نسل جدید پیشرانه سوپر هیبریدی Q-POWER چری است که در کنار قدرت زیاد، از مصرف سوخت پایین و شارژ سریع برخوردار است.

مصرف سوخت تیگو ۹ تنها ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و برد جامع آن به بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر می‌رسد

باتری این خودرو نیز می‌تواند در ۲۰ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود و این اولین بار است که حداکثر توان ۶.۶ کیلووات تخلیه خارجی را در خود جای داده که استفاده از خودرو در فضای باز را بسیار راحت می‌کند.

تیگو ۹ مجهز به رانندگی خودکار سطح L۲.۵، با ۱۹ عملکرد ADAS مانند APA، LKA و DOW است و استاندارد‌های ایمنی پنج ستاره جهانی مانند C-NCAP، ANCAP و EUCAP را پاس می‌کند و موفق به کسب استاندارد ایمنی پنج ستاره شده است، زیرا بیش از ۸۵ درصد آن را به کمک فولاد با مقاومت بالا ساخته‌اند.

دیگر خبرها

  • تاکسی های برقی وارد شد
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • عکس| دو تصویر ناب از «ماشین دودی»؛ نخستین لوکوموتیو ایران
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • (تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • تیگو ۹ مدل ۲۰۲۴ رسما رونمایی شد
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟