Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:44:12 GMT

تست کرونا فقط برای افراد علامت‌دار انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۷۲۰۸

تست کرونا فقط برای افراد علامت‌دار انجام می‌شود

حسین عرفانی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره مباحث مطرح شده مبنی بر محدود شدن تست‌های کرونا به افراد بالای ۶۰ سال و پرخطر، افزود: طیف موارد ابتلا و تماس بیماران کرونایی شامل چند گروه می‌شود. یک دسته افرادی هستند که با شک ابتلا به این بیماری فوت می‌کنند. دسته‌ای با تشخیص کرونا و عفونت شدید تنفسی در آی سی یو بستری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دسته دیگر به خاطر درگیری ریه و عوارض بیماری در بیمارستان در بخش‌های معمولی و به عنوان موارد شدید بستری می‌شوند.

وی ادامه داد: تست سرپایی در بحث غربالگری، برای افراد بالای ۶۰ سال و کسانی که بیماری زمینه‌ای یا بیماری ضعف سیستم ایمنی بدن دارند، انجام می‌شود. در مورد موارد تماس نزدیک با این بیماران که در ۱۴ روز گذشته در تماس بودند، قبلا برای کل آن افراد تست انجام می‌شد، ولی این موارد حالا به افراد دارای علامت محدود شده است. در واقع یک ساماندهی و نظم دهی به بحث بیماریابی و غربالگری در مورد افراد با سابقه تماس با بیمارانی که شناسایی شده‌اند، انجام شده است.

رییس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: قبل از این هم در مراکز خدمات جامع سلامت، افرادی که علامت دار بودند و حتی سن بالا نداشتند هم می‌گفتیم به پزشک مراجعه نکنند و فقط خودشان را قرنطینه کرده و به صورت روزانه تحت مراقبت قرار بگیرند و اگر بیماری آنها شدت یافت، باید به مراکز  خدمات جامع سلامت منتخب یا بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند. فقط برای افراد در معرض خطر که به مراکز مراجعه می‌کردند، تست سرپایی انجام می‌شد و اگر فرد مثبت بود، از همه افرادی که با وی تماس نزدیک داشته اند، تست گرفته می‌شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع باعث ایجاد خطر و انتقال بیماری نمی‌شود، افزود: آموزش‌های لازم به این افراد داده شده و ۱۴ روز قرنطینه خانگی یا ارجاع به مراکز نقاهتگاهی جهت رعایت دوره جداسازی انجام می‌شود و با رعایت توصیه و آموزش های ارائه شده در چرخه انتقال بیماری تاثیری نخواهد داشت.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا تست کرونا فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فاصله گذاری هوشمند پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا تست کرونا فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فاصله گذاری هوشمند کرونا ویروس کرونا تست کرونا فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فاصله گذاری هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

این نوع سردرد‌ها که به "سردرد‌های خوشه‌ای" معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. این مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.

«کارولین ران»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، می‌گوید: «در سرتاسر جهان، سردرد تأثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی افراد، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای با افزایش خطر ابتلاء به سایر بیماری‌ها مواجه هستند.»

این مطالعه شامل بیش از ۳۲۰۰ سوئدی ۱۶ تا ۶۴ ساله بود که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند. بیشتر آن‌ها مرد بودند، زیرا مردان بیشتر در معرض سردرد‌های خوشه‌ای هستند. محققان آن گروه را با ۱۶۲۰۰ نفر بدون سردرد مقایسه کردند که از نظر سن، جنسیت و عوامل دیگر مشابه بودند.

محققان سوابق کاری افراد را بررسی کردند تا مشخص کنند که افراد چند روز در سال به دلیل بیماری و ناتوانی از کار غیبت می‌کنند.

یافته‌ها نشان داد افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای به طور متوسط ۶۳ روز به دلیل بیماری و ناتوانی غیبت از محل کار داشتند درحالیکه افراد بدون سردرد خوشه‌ای ۳۴ روز غیبت از محل کار داشتند.

به گفته محققان، حدود ۹۲ درصد از افرادی که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند حداقل یک بیماری دیگر هم داشتند و حدود ۷۸ درصد از افرادی که سردرد خوشه‌ای نداشتند، دو بیماری دیگر داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی