Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در بیانیه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه رامین نوشت: خواستار حفظ شأن و جایگاه ریاست و اساتید دانشگاه هستیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در بیانیه‌ای خطاب به ریاست این دانشگاه نوشت: از ریاست دانشگاه خواستار حفظ شأن و جایگاه ریاست و اساتید دانشگاه می‌باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است:
ریاست محترم دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در ابتدا از اینکه دانشجویان را برخالف رویه گذشته، شایسته‌ی خطاب و پاسخگویی دانستید تشکر میکنیم، اما از شما می‌پرسیم آیا جنابعالی عالقه مندید نامه‌هایی را که در خطاب به شما نوشته می‌شود با معنی و مفهومی دیگر و جدا از محتوای نامه برداشت کنید؛ چرا که ظاهرا بین سوال و اتهام و توصیه به آرامش و فرا فکنی و ارسال نامه رسمی به شما و عدم پاسخگویی رسمی به آن نامه و رسانه‌ای شدن نامه پس از عدم پاسخگویی شما هیچ تفاوتی از منظر جنابعالی وجود ندارد و شما در صدد تلقین نوعی برخورد از طرف تشکل‌های دانشجویی هستید که گویی دانشجویان فقط به دنبال حاشیه سازی هستند، درصورتی که شرایط به گونه‌ای دیگر است، شما به نامه‌ی رسمی تشکل‌های رسمی دانشگاه هیچ پاسخی رسمی نداده اید و به طور مستقیم سراغ حاشیه و کار‌های روانی و رسانه‌ای رفته اید، در صورتی که اگر ذره‌ای به شنیدن نظر اساتید و دانشجویان اعتقاد داشتید بخش نظر دهی صفحه‌ی رسمی اینستاگرام دانشگاه را نمی‌بستید؟ چطور می‌شود در نامه اخیر، دانشجویان را خطاب قرار می‌دهید، اما با بستن بخش نظرخواهی دانشجویان موافقید؟ این چه مکالمه‌ی یک طرفه ایست و چه صحنه سازی بیهوده ایست که مسیر آن را در نشنیدن صدای دانشجویان می‌بینید؟
ریاست محترم دانشگاه آیا آن اخالق مداری که شما همیشه خواهان حاکم شدن آن بر روابط بین افراد و نهاد‌های مختلف هستید این است که تشکل‌هایی که سال‌ها عصای دست امورات مختلف دانشگاه بوده اند و در چند سال اخیر مدیریت ناکارآمد و از هم گسیخته‌ی مدیران فرهنگی منصوبتان را با درد و رنج و تالش و صبر، پوشش داده اند، طوری به افکار عمومی دانشجویان محترم و اساتید بزرگوار القا کنید که نامه‌ای سراسر بی احترامی به شما - ۲ - رسیده است؟ و سپس جواب آن نامه را نه همراه نامه‌های از قبل ارسال شده بلکه به بصورت جدا و کامال حاشیه سازانه و به صورتی که مظلوم نمایی کنید، و صحنه را طوری زیرکانه آرایش کنید که انگار دانشجویان قبل ازاینکه نامه را به شما ارسال کنند آن را رسانه‌ای کرده اند؟ در صورتی که واقعیت چیز دیگریست، و شما به عنوان یک بزرگتر و استاد ما می‌توانستید جواب نامه را بدهید و این همه مظلوم نمایی و حاشیه سازی برای فضای دانشگاه الزم نبود، اما چه باید کرد که شما مسیری دیگر را انتخاب نمودید.
ریاست محترم دانشگاه چرا همیشه تا سوالی از جنابعالی از طرف دانشجویان مطرح می‌شود آن را به عده‌ای دیگر ارتباط می‌دهید؟ مگر دانشجویان به عنوان افسران جوان جنگ نرم خودشان نمی‌بینند و نمی‌فهمند؟ که شما و برخی اطرافیانتان همیشه دنبال ارتباط دادن بیان مشکالت دانشگاه توسط دانشجویان به عده‌ای دیگر هستید. ریاست محترم دانشگاه، دانشجویان هیچگاه به دنبال بهانه برای اینکه شما را نقد کنند نبوده اند و جنابعالی به خوبی می‌دانید که اگر به دنبال بهانه بودند، چه بسیار بوده بهانه‌های ریز و درشت که عملکرد دانشجویان و صبرشان بر کمبود‌های گذشته خود نشانگر همین است، اما دانشجویان همیشه به دنبال دلیل بوده اند، که اگر به دنبال دلیل نبودند و دنبال روشنگری نبودند، هیچ وقت نامه‌هایی سراسر احترام به شما نمی‌زدند و راه‌ها و شیوه‌های دیگری برای به حاشیه بردن افکار عمومی بود که خود شما نیز در نامه به دانشجویان و اساتید از آن روش‌های اینگونه حاشیه سازانه استفاده کرده اید، دانشجویان نیز می‌توانستند استفاده کنند، ولی هیچوقت استفاده نکرده و نخواهند کرد. ریاست محترم دانشگاه، شما می‌توانید به نهاد‌های مختلف فرهنگی نامه بزنید در جهت تخریب دانشجویان با هدف انحراف بردن سوال دانشجویان، اما نمی‌توانید جواب سوال ساده‌ی دانشجویان را با لحنی پدرانه بدهید؟ مگر ما در نامه چه گفته بودیم که اینچنین شرایطی را ایجاد کردید؟
برای شما و افکار عمومی دانشگاه مثالی می‌زنیم از صبر همیشگی دانشجویان، آیا دانشجویان همیشه از شما در مورد نحوه‌ی تقسیم بندی بودجه فرهنگی دانشگاه و نیز میزان کل بودجه‌ی فرهنگی دانشگاه سوال نپرسیده اند؟ آیا جوابی جز اینکه به شما ارتباط ندارد شنیدند؟ در صورتی که این موضوع در دانشگاه‌های مختلف امری کامال پیش پا افتاده است. این سوال همیشه بوده که چرا دانشجویان را نامحرم می‌دانستید؟ اما چه شد که به یکباره خطاب به دانشحویان نامه می‌زنید؟ آیا دانشجویان شرایط مختلف شما و مدیران شما را همراهی نکردند؟ چه اتفاقی افتاد که تصمیم گرفتید دانشجویان را وارد معرکه و بازی دیگری که هیچ وقت دانشجویان خواهان ورود به آن نبوده - ۳ - اند کنید و با یک نامه‌ی ساده و پرسش ساده این چنین حاشیه‌ها و ناراحتی‌ها ایجاد شد؟ آیا برای پوشش برخی مشکالت و مسائل دیگر به دنبال این هستید فضا و جو دانشگاه را طوری دیگر برای افراد بیرون دانشگاه القا کنید؟ چرا شما بر خالف قانون دستگاه‌های اداری اقدام به چاپ تقویم می‌کنید؟ اما برای دانشجویان امور رفاهیشان آنقدر کند پیش می‌رود، که هرکسی احساس می‌کند سیستم اداری دانشگاه شبیه به یک ماشین از کار افتاده‌ی قدیمی است و پیگیری یک نامه ساده بسیار کند و آهسته جلو می‌رود؟
جناب آقای دکتر اکنون که الیق نمی‌دانید تشکلی مثل بسیج دانشجویی را که با پیام مستقیم امام راحل (ره) عزیزمان شکل گرفته، خطاب قرار دهید و الیق نمی‌دانید جواب نامه هایمان را بدهید، ما را باالجبار و ناخواسته وادار به آن داشتید که جمالتی را بگوییم، که هیچ گاه دوست نداشتیم آن‌ها را بر روی کاغذ جاری کنیم و این را بگوییم و شما هم خوب می‌دانید که خط ما خط امام (ره) است، خط ما خط رهبری معظم انقالب است و خط ما خط بزرگانی، چون شهید بهشتی و شهید مطهری است. شما اگر اعضای بسیج را قبول نداشتید می‌توانستید الاقل به احترام نام امام بسیج و شهدای بسبج، جایگاه واالی بسیج را با کلمه ای، چون برخی تشکل‌ها خطاب قرار ندهید و الاقل در خطاب قرار دادن نام بسیج از سایر بزرگان و متفکران انقالب اسالمی مردم ایران الگو برداری می‌کردید، ما همه‌ی این‌ها را می‌گوییم تا جایگاه فراموش شده‌ی بسیج نزد شما را یاد آوری کنیم.
ریاست محترم دانشگاه‌ ای کاش در مورد نامه دزدی از خوابگاه دختران نیز نامه‌ای خطاب به دانشجویان محترم و اساتید بزرگوار منتشر می‌کردید و ابعاد دزدی از خوابگاه دختران و نوع پاسخگویی به برخی دانشجویان دختر را نیز روشنگری می‌کردید و می‌گفتید برای جبران خسارت دانشجویان چه جلسه ای، در چه تاریخی برگزار کرده اید و چه نتیجه‌ای داشته است.
ریاست محترم دانشگاه چرا برای پاسخ به نامه هیئت محبان اهل بیت (ع) و روشنگری برای اساتید و دانشجویان، از دیگر اعضای شورای فرهنگی نخواستید که نام آن‌ها نیز در زیر آن نامه باشد؟ آیا به آن‌ها گفتید و آن‌ها این نامه را بر خالف قانون دانستند؟ و یا اینکه آنان را شایسته‌ی حضور در شورای فرهنگی نمی‌دانید؟ و یا مثل همیشه نظرات متفاوت با نظر شما برای شما اهمیتی ندارد؟ چرا در جلسه‌ی شورای فرهنگی مورخ ۹۹/۲/۱۵ از مسئول بسیج دانشجویی دعوت نکردید تا در جلسه حضور پیدا کند؟ چرا با کار خالف قانون از مسئول بسیج هیچ دعوتی نکردید؟ آیا این کار قانونی بود؟
اینکه گفته شده هیچ مدرک رسمی مبنی بر وجود اساسنامه هیئت محبان اهل بیت (ع) وجود نداشته، این نکته را خدمتتان عرض می‌کنیم که مسئوالن فرهنگی دانشگاه نیز تقریبا هر ساله در ابتدای شروع سال تحصیلی در مورد وجود اساسنامه بسیج دانشجویی اظهار تردید می‌کنند و ما را مورد سوال قرار می‌دهند که ما آن‌ها را به سایت رسمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ارجاع می‌دهیم، آیا عدم وجود اساسنامه بسیج دانشجویی در دفتر معاونت دانشجویی فرهنگی و اجتماعی بیانگر این است که بسیج دانشجویی اساسنامه ندارد؟ یا معنی دیگری دارد؟ اما ظاهرا هیئت محبان اهل بیت (ع) به جنابعالی و اعضای شورای فرهنگی اساسنامه مصوب شده خود را ارائه داده است، حتی در ماه‌های اخیر نیز مسئول هیئت با نامه‌ای رسمی تقاضای دیدار با جنابعالی را جهت روشن شدن ابهامات داده اند. اینکه می‌فرمایید از هیئت محبان اهل بیت (ع) هیچ گونه برنامه‌ای از تاریخ ۹۹/۷/۲۲ به شورای فرهنگی ارائه نشده، در صورتی که در ابتدای سال تحصیلی جاری به تمام کانون‌ها و تشکل‌ها اعالم شده بود که همهی برنامه‌های خود را تا آخر ترم جاری آن زمان، به شورای فرهنگی اعالم کنند و هیئت محبان هم طبق همین خواستهی مدیریت فرهنگی وقت، با توجه به مشخص بودن زمان اعیاد و مراسمات مذهبی برنامه‌های خود را اعالم می‌کند و مدیر فرهنگی وقت نامه‌ای که شامل همه برنامه‌های هیئت در همان ترم می‌باشد را جهت ارائه و تصویب در شورای فرهنگی مطرح کرده است و آن نامه نیز موجود می‌باشد.
جنابعالی فرمودید طی یک جلسه‌ای در شورای فرهنگی، مسئولیت هیئت بر عهده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گذاشته شده است. با توجه به اینکه نماینده بسیج نیز در آن جلسه حضور داشته، چرا این موضوع را بیان نکردید که مسئول دفتر نهاد رهبری در آن جلسه به شرط پرداخت هزینه‌های هیئت توسط شما، مسئولیت پیگیری و نظارت هیئت را پذیرفته اند. در ضمن ما نیز از مسئول نهاد رهبری دانشگاه طبق نامه‌ای خواستیم که آیا تمام مطالبات و مصوبات فرهنگی پرداختی به نهاد، توسط دانشگاه پرداخت شده، که با پاسخ منفی از طرف ایشان مواجه شدیم. از جنابعالی می‌خواهیم اگر مدرکی مبنی بر پرداخت کامل هزینه‌های فرهنگی مصوب دارید، آن را ارائه دهید.
بسیج دانشجویی همچنان مثل گذشته بیان می‌کند که این همه حاشیه اطراف تشکلی که صرفاَ در کارنامه اش فقط کار مذهبی و دینی صورت گرفته و هیچگاه وارد مسائل دیگر نشده جای تعجب دارد و هیچ توجیهی ندارد و حق خود را مبنی بر واکنش و پاسخگویی به اقدامات حاشیه ساز برخی مسئوالن محفوظ می‌داند، و مطالبه گری و روشنگری در راستای حق دانشگاه و دانشجویان بر خود الزم می‌داند، لذا همچون همیشه خواهان صریح و شفاف بودن مسئوالن است. از ریاست محترم دانشگاه نیز خواستار حفظ شأن و جایگاه ریاست و اساتید دانشگاه می‌باشیم، ۵ - چرا که نامه‌هایی که تنها با هدفی که فقط در تایید عملکرد ریاست محترم دانشگاه است، این شائبه را ایجاد می‌کند که این نامه به صورت کامال سفارشی امضا شده است، چرا که قاعدتا در این شرایط اقتصادی و شرایط کرونا هیچ شخصی نیز نمی‌خواهد برای خود مشکالتی دیگر ایجاد کند؛ ما از جنابعالی می‌پرسیم اگر در یک وزارت خانه و یا یک اداره کل و یا حتی در یک دانشگاه دیگر، وزیر، مدیرکل و یا رئیس آن مجموعه یک نامه تاییدیه عملکرد خودش را که از طرف مدیران و مسئوالن زیر مجموعه اش است به شما ارائه دهد، برداشت شما در مورد اقدام آن وزیر و یا مدیر کل چه خواهد بود؟ پس به ما حق بدهید این سوال را نیز از شما بپرسیم و بگوییم این گونه تایید‌ها در عصر رسانه و شبکه‌های اجتماعی و عصر آگاهی و شفافیت از طرف شما، جای سوال ندارد؟ چرا که جایگاه و شأن اساتید گرانقدر و تالشگر دانشگاه در نزد دانشجویان محترم، بسیار واال و با عظمت می‌باشند.   همچنین ما نگران این موضوع هستیم که نوبت جمع آوری چنین نامه‌ها و تاییدیه‌هایی در آینده‌ای نه چندان دور از کارمندان خدوم و زحمتکش دانشگاه نیز برسد، در صورتی که این گونه عملکرد‌ها به دور از منش افراد با ایمان، آزاده و با عزت می‌باشد. در ضمن این موضوع را یاد آوری میکنیم که بسیج دانشجویی زیر بار هیچ گونه تهدید، حاشیه سازی و مسائلی از این دست نخواهد رفت، چرا که راه خود را در راه امام خوبی‌ها (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می‌داند و برسر حرف حق کوتاه نخواهد آمد.   و در پایان تاکید می‌کنیم بسیج دانشجویی با توجه به رسالت مشخص خود در دانشگاه؛ همچون گذشته که عملکرد روشن ما گواه آن است، هیچ گاه وارد بازی‌های سیاسی نخواهد شد و مسائل مختلف دانشگاه را مستقل رصد خواهد کرد؛ و مثل همیشه، آمادگی خود را برای گفتگو با رعایت احترام متقابل جهت روشن سازی هر چه بیشتر مسائل پیش آمده در دانشگاه اعلام می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه رامین خوزستان مطالبه گری دانشجویی بسیج دانشجویی خوزستان ریاست محترم دانشگاه هیئت محبان اهل بیت بسیج دانشجویی شورای فرهنگی ی دانشجویان خطاب قرار ی فرهنگی نامه ها نامه ای آن نامه تشکل ها ی خطاب ی رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۷۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 

 به گزارش قدس خراسان، ظهر شنبه هشتم اردیبهشت ماه همزمان با خیزش جهانی جامعه دانشگاهیان علیه جنایت‌ها و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و پس از برخورد شنیع پلیس آمریکا با جامعه اساتید و دانشگاهیان حامی فلسطین در دانشگاه‌های این کشور، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مشهد برای محکومیت این اقدام دولت آمریکاف جلوی درب دانشگاه فردوسی مشهد تجمع ضداستکباری برگزار کردند. 

در این مراسم که با حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های مشهد برگزار شد، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد از نوشتن نامه‌ای به نمایندگی از جامعه دانشگاهی مشهد خطاب به رؤسای ۳۸ دانشگاه آمریکا، در حمایت از دانشجویانی که شجاعانه با وجود سرکوب شدید پلیس آمریکا، با تحصن و تجمع صدای مردم مظلوم غزه شدند، خبر داد. 

در متن نامه مسعود میرزایی شهرابی آمده است « به عنوان آموزگاران، ما باید از آرمان صلح و عدالت دفاع کنیم و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای تحقیق انتقادی و حمایت از آرمان‌ صلح و عدالت هستند.» 

در خلال این مراسم که با رجزخوانی، شعرخوانی و شعارهای ضدصهیونیستی دانشجویان مشهدی ادامه پیدا کرد، بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی نیز قرائت شد و پس از آن، رسول نوروزی، رئیس ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی ضمن سخنرانی به نقش دانشگاه‌های حامی فلسطین در آینده آمریکا اشاره و تاکید کرد: این خیزش جامعه نخبگانی همه معادلات آینده جهانی را برهم خواهد زد.

دیگر خبرها

  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان ضد صهیونیستی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان  آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان