Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان با تاکید بر اینکه دوره نامه زدن‌های تند و تیز به رهبر انقلاب تمام شده، است: تیر موسوی خوئینی‌ها به عنوان آخرین ذخیره استراتژیک جریان اصلاح‌طلب برای آمدن به کف میدان در شرایط حساس به سنگ خواهد خورد.

حمزه دستیار دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در واکنش به نامه اخیر دبیرکل مجمع روحانیون مبارز به رهبر معظم انقلاب با طرح این سوال که چرا موسوی خوئینی‌ها به رهبر انقلاب نامه نوشت؟، گفت: بنده دو نوع اطلاح طلب می‌شناسم یک گونه اصلاح طلب لیبرال مسلک با خنده‌های ظریف، با چهره مظلوم عارف و با گفتگو و آشتی ملی خاتمی که وقتی شرایط را مساعد بداند که می‌تواند به دولت و مجلس دست پیدا کند با یک سری شعار‌ها وارد زمین می‌شود و نتیجه انتخابات را می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گونه دوم اصلاح طلبان گونه امنیتی حجاریان و تفکر سوسیالیستی موسوی خوئینی‌ها است. جریان اصلاح طلبی وقتی احساس می‌کند که نمی‌تواند نتیجه انتخابات را به نفع خود تغییر دهد مانند انتخابات سال ۸۸ و ۹۹ یک وجه رادیکال، خشک، تند و ضد حاکمیتی به خود می‌گیرد. به هر روی این دو گونه اصلاح طلبی دوزیستانه زندگی می‌کنند و اصلاح طلبان متناسب با شرایط یکی از این گونه‌ها را جلو می‌اندازند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان گفت: اصلاح طلبان اکنون مجلس یازدهم را از دست داده اند و دولت مطبوع آن‌ها نیز از لحاظ معیشتی یک شرایط بسیار بد اقتصادی را رقم زده است با این وجود در این شرایط راهی برای حضور چهره‌های خندان این جریان مثل عارف، خاتمی و ظریف در جامعه وجود ندارد پس باید با یک چهره خشک، پشت پرده و سوسیالیستی به کف جامعه بیایند و آن چهره هم موسوی خوئینی‌ها است.

دستیار اظهار کرد: علت اینکه موسوی خوئینی‌ها این نامه را نوشته این است که شرایط از لحاظ اقتصادی و معیشتی شرایط بسیار بغ رنجی است و البته این شرایط هم محصول عملکرد این تفکر است. با این وجود در این شرایط کاری که اصلاح طلبان می‌توانند انجام دهند این است که یک نامه تند به رهبر معظم انقلاب بنویسند تا از یک سو از زیر بار مسئولیت مشکلات اقتصادی که مسئولیت آن‌ها به گردن خودشان است شانه خالی کنند و از سوی دیگر مشکلات و مسائل را به رهبر انقلاب گره بزنند و ایشان را به عنوان مقصر مشکلات جلوه بدهند تا از مقبولیت و مشروعیتشان کم کنند.

وی اضافه کرد: اصلاح طلبان مجلس یازدهم را از دست داده اند و هیچ شانسی هم برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ ندارند با این وجود برای اینکه در سطح اذهان عمومی بمانند و بتوانند تا انتخابات پیش رو به کنشگری بپردازند و خود را حفظ کنند نیاز به این دارند که رهبری اپوزیسیون و جمعیت ناراضی کف خیابان را به دست بگیرند تا بتوانند تا انتخابات سال ۱۴۰۸ دوام بیاورند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان گفت: تمام ترس اصلاح طلبان از این است که یک عده جوان حزب اللهی بدون تکیه به غرب و با اعتقاد به ولایت فقیه بتوانند مشکلات جامعه را حل کنند و آن وقت دیگر موجودیت اصلاح طلبی چه از نوع لیبرالیسم و سوسیالیسم و چه از نوع میانه رو و رادیکال آن تقریبا رو به اضمحلال می‌رود. با این وجود اصلاح طلبان سعی می‌کنند با تغییر تاکتیک‌هایی که در طول دوره‌های مختلف می‌دهند در سطح جامعه حضور داشته باشند و امروز دور دور رادیکالیسم و رهبری جمعیت ناراضی در کف خیابان است.

دستیار با بیان اینکه اصلاح طلبان از یک طرف شرایط اقتصادی را به بدترین حالت ممکن رسانده اند و از یک طرف دیگر آمریکا که قرار بود مشکلات را با این کشور حل کنند بیشترین فشار اقتصادی را به جامعه وارد کرده است، افزود: با توجه به شرایط موجود اصلاح طلبان می‌توانند با جرقه یک اعتراض در سطح بالاترین اشخاص اصلاح طلبی این جرقه را به کف خیابان برسانند و از بدترین شرایطی که خودشان برای جامعه ایجاد کرده اند استفاده کنند و به نوعی از آب گل آلود ماهی بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه دوره نامه زدن‌های تند و تیز به رهبر معظم انقلاب تمام شده، چون جامعه فهمیده که مقصر اصلی مشکلات کشور چه کسانی هستند، تصریح کرد: مردم در انتخابات مجلس یازدهم پاسخ اصلاح طلبان را دادند و این پاسخ را هم در انتخابات ریاست جمهوری به آن‌ها خواهند داد. با این وجود اصلاح طلبان و به ویژه طیف رادیکال این جریان هیچ شانسی برای کنش گری در سطح جامعه حداقل تا سال ۱۴۰۰ را ندارند و تیر موسوی خوئینی‌ها به عنوان آخرین ذخیره استراتژیک این جریان برای آمدن به کف میدان در شرایط حساس به سنگ خواهد خورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نامه موسوی خوئینی ها به رهبری مشکلات اقتصادی انتخابات ریاست جمهوری دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان موسوی خوئینی ها اصلاح طلبان اصلاح طلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی صبح امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در بحث جمعیت ابتدا تشکر می‌کنم از مجموعه‌های فعال فرهنگی و حلقه‌های میانی، مدیر کل امور بانوان استانداری همدان که زحمات زیادی در حوزه جمعیت در استان کشیدند.

وی ادامه داد: ریشه اصلی جمعیت به فرهنگی که به صورت تاریخی در جامعه ریشه دار شده بر می‌گرد و با توجه به شعارهایی که در دهه هفتاد مطرح شده و حتی قبل از انقلاب در فضاهای شهری بین اقشار مختلف مطرح بوده که فرزند کمتر را نماد روشنفکری نماد امروزی بودن می‌دانستن و متأسفانه این فرهنگ همچنان حاکم است مشکل اصلی جمعیت در جامعه را فرهنگی دانستند.

شعبانی با اشاره به اینکه بعضی‌ها مسائل اقتصادی را در بحث مسئله جمعیت بیان می‌کنند، افزود: شاید برای بعضی خانواده‌ها اقتصاد مهم باشد اما یک نکته وجود دارد که ضعف اقتصاد بر این نگاه فرهنگی تأثیر گذاراست اما ریشه اصلی همان مسئله فرهنگی است که به اندیشه و جهان بینی جامعه برمیگردد که شاید نیازمند اصلاح باشد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: نکته حائز اهمیت توجه به عملکرد خانه های بهداشت و مراکزی که در علوم پزشکی به صورت مستقیم با خانم های باردار در ارتباط هستند این مجموعه‌ها در اصلاح فرهنگ بسیار تأثیرگذار هستند و وزارت بهداشت و درمان یکی از مهمترین ارکانی است که می‌تواند در اصلاح این شرایط کمک کند.

وی اظهار کرد: هر چقدر حلقه های میانی تلاش بکنند خانه‌های بهداشت و پزشکان که جامعه به آنها مراجعه می‌کنند در این موضوع مؤثرتر هستند.

شعبانی در پایان گفت: باید دقت کرد که ما در حوزه جمعیت از کجا ضربه خورده ایم از همانجا درصدد اصلاح شرایط باشیم.

کد خبر 6090771

دیگر خبرها

  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • هوش مصنوعی ChatGPT دادگاهی می‌شود!
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • وعده صادق الهام‌بخش بودن خون شهیدان مقاومت را در به میدان آمدن دانشجویان ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا می‌بینیم
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!