Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با عدم اخذ مالیات از خانه‌های خالی و تعطیلی طرح مسکن مهر در بحث مسکن مردم کوتاهی انجام داده است. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه خرید خانه برای اقشار ضعیف جامعه به رویا تبدیل شده است اظهار داشت: افزایش قیمت مسکن در چند وقت اخیر بسیار سرسام‌آور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت براساس قانون اساسی موظف است بسترهای لازم برای خانه‌دار شدن اقشار ضعیف را فراهم کند گفت: اما اکنون به حدی قیمت خانه بالا رفته که مستأجران هم توان اجاره مسکن ندارند و تنها دولت در حوزه مسکن شعار داده است.

وی با اشاره به اینکه دولت اکنون باید تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی را در اختیار مردم قرار دهد بیان کرد: از طرفی دولت و مجلس باید قانون مالیات بر خانه‌های خالی را هر چه سریعتر اجرایی و مالیات‌های سنگین بر این خانه‌ها وضع کنند.

حسینی‌کیا با بیان اینکه مشاورین املاک نیز باید در این شرایط سخت معیشتی نگذارند اجاره‌بها بیش از ده تا پانزده درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند بیان کرد: مردم نیز باید در این شرایط بحرانی مراعات حال یکدیگر را بکنند تا همگی با هم از این وضعیت بحرانی مسکن عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت باید پروژه مسکن مهر را دوباره احیا کند و مستأجران را به سمت خانه‌دار شدن ببرد افزود: البته راه‌اندازی ستاد ساماندهی نرخ اجاره‌بها اقدام خوبی در جهت کاهش التهاب قیمت‌های افزایشی مسکن است اما برخی از این مصوبات این ستاد قابلیت اجرایی شدن ندارد.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولتمردان و مسئولان باید در این شرایط جهادی عمل کنند و اولویت کاری آنها باید رفع مشکلات معیشتی مردم باشد و دانش و توان کافی برای کمک به مردم را داشته باشند بیان کرد: مسئولانی باید روی کار بیایند که ولایتمدار، مردمی و اهل کار و تلاش باشند.

وی افزود: امروز اولویت کشور حل مشکلات اقتصادی، اشتغالزایی، کاهش نرخ بیکاری، ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد است و دولت و مجلس باید حواشی را کنار بگذارند و صادقانه به مردم خدمت کنند.

6 هزار متقاضی طرح ملی مسکن در زنجان تشکیل پرونده دادندگزارش میدانی تسنیم از وضعیت اجاره‌بها در کشور / حال ناخوش مسکن در ایران / کوچ اجباری خانواده‌ها به حاشیه شهر + فیلممسئولان برای گرانی مسکن در خراسان جنوبی چاره‌اندیشی کنند


حسینی‌کیا با بیان اینکه مشکل اساسی استان کرمانشاه بیکاری جوانان و عدم توجه به زیرساخت‌ها است بیان کرد: برخی از زیرساخت‌های مثل راه روستایی در استان نیاز به احداث دارد و در برخی از روستاها هنوز یا طرح هادی کامل و یا اصلا اجرایی نشده است.

وی اظهار کرد: در شرایط فعلی که ویروس کرونا جهان و ایران اسلامی را فرا گرفته و اقتصاد را تحت فشار قرار داده فشار مضاعف بر کارگران فصلی، صاحبان مشاغل خرد، واحدهای تولیدی و قشر آسیب‌پذیر وارد کرده و نیازمند انجام اقدامات اساسی در کشور بودیم، اما متاسفانه شاهد اقدام جدی در این زمینه نبوده‌ایم و دولت باید ضعف مدیریت را با کارهای جهادی جبران کند.

نماینده سنقر در مجلس دهم، با بیان اینکه میزان تخصیص آب از سد شهدا برای کشاورزی بسیار کم و غیرکارشناسی است خطاب به وزیر نیرو گفت: نیازمند اقدام فوری برای افزایش میزان آب تخصیصی کشاورزی هستیم؛ شما قول دادید کمیته‌ای تشکیل شود و اقدامی جدی و راهگشا به عمل آید اما متاسفانه تاکنون تحقق پیدا نکرده است.

انتهای پیام/833/ی

R41380/P/S6,68/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وام مسکن طرح ملی مسکن بیشتر بخوانید... از گوشه‌ و کنار کردستان|خبر خوش برای فرهنگیان فاقد مسکن؛ ۲ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود ۷ طرح مسکن سیل‌زدگان در پلدختر به بهره‌برداری رسید امکان ویرایش اطلاعات و ثبت اعتراض در سامانه طرح ملی مسکن وجود ندارد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وام مسکن طرح ملی مسکن وام مسکن طرح ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«علی آجودان‌زاده» از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

در حوزه سلامت و بهداشت شاهد برخی مشکلات هستیم که باید مورد توجه قرار گیرد. مازوت‌سوزی نیروگاه حرارتی تبریز، سلامت مردم این شهر و شهرهای اطراف را به خطر انداخته است و باید استفاده از این سوخت متوقف شود. آلودگی هوا در کشور به ویژه تبریز از معضلات جامعه بوده و استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌های حرارتی از دلایل اصلی بروز این آلودگی است.

هدف نظام جمهوری اسلامی و خواست ملی، تأمین و حفظ سلامت مردم است و در این راستا باید مازوت سوزی در منطقه متوقف شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون بهداشت و درمان

مهمترین چالش استان را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

آرزوی دیرینه مردم این منطقه تشکیل شرکت مس آذربایجان همانند شرکت مس سرچشمه است. جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی استان ضروری است. تشکیل این شرکت و ایجاد کارخانجات فرآوری مواد معدنی در این استان برای ایجاد ارزش افزوده و رونق اقتصادی منطقه و اشتغالزایی برای بیش از ۲ هزار نفر افراد جویای کار استان ضروری است.

آذربایجان شرقی، استان صنعتی بوده و با برخورداری از صنایع مادرتخصصی مانند ماشین سازی، تراکتورسازی، ایدم، پیستون سازی و بلبرینگ سازی، مزیت‌ها و قابلیت‌های زیادی در این حوزه دارد.

بر اساس نظر اندیشمندان اقتصادی توسعه صنعت کشاورزی زیربنای توسعه اقتصادی است و باید به بخش کشاورزی در کشور توجه بیشتری شود.در بخش کشاورزی با مشکلات اساسی مواجه هستیم، در صورت تصویب طرح ارائه شده از سوی صندوق توسعه بخش کشاورزی برای تهیه نهاده‌های دامی باکیفیت بالا و قیمت پایین و توزیع آنها بدون استفاده از رانت و ابزارهای فسادانگیز در بین کشاورزان، بخشی از مشکلات کشاورزان و دامداران حل می‌شود.

آذربایجان شرقی دارای صنایع مختلفی در زمینه‌های کفش، چرم، فرش و صنایع مادرتخصصی است و با توجه به وجود ۲۰۰ معدن در این استان، می‌توان با دعوت از سرمایه گذاران در جهت اشتغالزایی، حمایت از تولید و صادرات و توسعه اقتصادی استان قدم‌های اساسی برداشت.

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

وجود مجلس شیشه‌ای و شفافیت آرا مهمتر از تقسیم بندی حزبی است چراکه موجب می‌شود تا مردم بدانند که نمایندگان آنها در مجلس به چه طرح‌ها و مصوباتی رأی مثبت یا منفی داده‌اند. ایجاد مجلس قوی و پاسخگو نیازمند حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی است و امیدوارم مردم در دور دوم انتخابات حضور پرشور و پرتعدادی داشته باشند.

کد خبر 6091799

دیگر خبرها

  • ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است
  • خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست
  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود