Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر این که فلسطین در معرض جنگی چند بعدی از سوی دشمنانش قرار دارد، خواهان مقابله با معامله قرن در چارچوب یک طرح و استراتژی فراگیر شد.

به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در مصاحبه با تلویزیون ترکیه به رخدادهای فلسطین به ویژه طرح الحاق کرانه باختری پرداخت و گفت: فلسطین در معرض جنگی سه بعدی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد اول بعد سیاسی است که شامل تلاش‌های اسرائیل با حمایت آمریکا برای حذف مسئله فلسطین است. بعد دوم نظامی و امنیتی است که مردم ما همواره در معرض آن و تجاوزهای پی در پی ارتش اسرائیل قرار داشته‌اند به عنوان مثال در غزه ما در طول کمتر از پنج سال در معرض حملات گسترده‌ای قرار داشتیم که هزاران کشته و زخمی برجا گذاشت و به ویرانی ده‌ها هزار منزل منجر شد.

هنیه افزود: بعد سوم این جنگ بعد اقتصادی است که شامل محاصره اقتصادی فلسطینی‌ها به ویژه در شهر غزه می‌شود. این جنگ بر نوار غزه به ویژه اوضاع معیشتی تأثیر زیادی گذاشته است. محاصره اسرائیل ۱۴ سال طول کشیده است.

وی افزود: اوضاع در فلسطین و غزه دشوار و هر لحظه در حال انفجار است به ویژه اینکه مردم ما با اشغالگری اسرائیل مواجهند و ساکنان ما در قدس در دفاع از قدس و مسجد الاقصی در برابر حملات صهیونیست‌ها سینه سپر کرده‌اند.

احیای وحدت ملی

درخصوص اختلافات داخلی و لزوم وحدت ملی در فلسطین نیز هنیه گفت: تلاش‌ها برای احیای وحدت ملی و پایان دودستگی داخلی ادامه دارد و متوقف نشده است. ما در حماس معتقدیم که وحدت داخلی در فلسطین یک ضرورت ملی است و در این مرحله که شاهد معامله قرن و طرح‌های الحاق و یهودی‌سازی هستیم این مسئله مهم‌تر است. ما برای ایجاد وحدت ملی و تشکیل دولت واحد امتیازهای زیادی دادیم.

هنیه گفت: بعد از اعلام معامله قرن تماس‌های زیادی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گرفتیم. ما با برگزاری نشست‌هایی در غزه برای توافق با استراتژی ملی توافق کردیم. همچنان منتظر تدابیر جدی‌تری از سوی برادرانمان در جنبش فتح هستیم تا به دودستگی پایان داده و در برابر طرح‌های آمریکا و اسرائیل متحد شویم. نشست گسترده ملی یکشنبه در غزه با حضور تمام گروه‌ها از جمله فتح برگزار شد و با طرحی برای مقابله با معامله قرن توافق کردیم.

وی افزود: ما مایلیم دودستگی پایان یابد و صفحه جدیدی در روابط ملی فلسطین باز شود.

اهداف طرح الحاق

هنیه تأکید کرد: اسرائیل با طرح الحاق به دنبال تحقق سه هدف است. هدف اول تأکید بر هویت "کشور یهودی" که در قانون ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۸ کنست آمده است. این قانون به معنای طرد مردم فلسطین از سرزمینشان است. هدف دوم الحاق ۳۰ درصد کرانه باختری و اجرای طرح بزرگ قدس است طوری که قدس شرقی و غربی "پایتخت متحد اسرائیل" باشد. هدف سوم نیز ممانعت از تشکیل کشور فلسطین است. این به معنای از بین بردن مسئله فلسطین و آوارگی بیشتر و محروم شدنشان از یک نظام سیاسی است. ما با طرح الحاق مخالفیم و با امت عربی و اسلامی برای به شکست کشاندن آن تلاش می‌کنیم.

وی گفت: آمریکا کاملا از اسرائیل جانبداری می‌کند و حقوق مردم فلسطین و جهان عرب را نادیده می‌گیرد و از وتو علیه هر قطعنامه‌ای در شورای امنیت استفاده می‌کند. دولت دونالد ترامپ بیش تر از دولت‌های سابق از اسرائیل جانبداری می‌کند. دولت کنونی آمریکا در جانبداری از اسرائیل از حد و مرزها عبور کرده است. معامله قرن را مطرح کرد، قدس را به اسرائیل داد و شهرک‌سازی‌ها را قانونی خواند و با نهادهایی مثل آنروا که از پناهجویان حمایت می‌کنند جنگید. ما خواهان مقابله با معامله قرن در راستای یک طرح و استراتژی فراگیر هستیم.

هنیه تأکید کرد: طرح آمریکا یک طرح تاکتیکی است نه استراتژیک و در راستای طرح صهیونیسم است که می‌خواهد تمام خاک فلسطین را ازآن خود کند برای همین ما خواهان استراتژی برپایه مقابله فراگیر و مقاومت کامل در برابر اسرائیل است. موفقیت این استراتژی بر پایه ایجاد وحدت ملی فلسطین و ایجاد موضع عربی و شبکه امنیت منطقه‌ای برای مردم فلسطین است.

وی همچنین گفت: مردم فلسطین هرگز مواضع ترکیه درباره حمایت از فلسطین به ویژه قدس و غزه را فراموش نمی‌کنند. ما شهدای کشتی مرمره را فراموش نمی‌کنیم که جانشان را برای شکستن محاصره غزه گذاشتند. همچنین مواضع واضح و قوی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و مواضع نجم الدین اربکان، نخست‌وزیر فقید و مواضع تمام احزاب و گروه‌های ترکیه را فراموش نمی‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حماس طرح معامله قرن الحاق کرانه باختری اسماعیل هنیه مردم فلسطین معامله قرن طرح الحاق وحدت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۷۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جباری:شرایط سپاهان کار پرسپولیس را سخت می‌کند/ اصلا انتقادی به اوسمار ندارم

رضا جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد اینکه شکست برابر آلومینیوم و خروج از جام حذفی باعث شد تا پرسپولیس فرصت کسب سه گانه را از دست بدهد، اظهار کرد: شکست هم جزء اتفاقات فوتبالی و اجتناب ناپذیر است. پرسپولیس برابر آلومینیوم شکل همیشگی را داشت و نمی‌توان شایستگی تیم را زیر سوال برد. تیم روند خوبی دارد و بازیکنان و کادرفنی هماهنگی لازم را دارند. چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد که پرسپولیس در همه بازی‌ها برنده باشد. از روند تیمی پرسپولیس در این مدت خیلی راضی هستم.

شاید فصل بعد اوسمار نباشد

وی ادامه داد: زمانی استراتژی سرمربی تیم را عقب می‌برد که می شود گفت اشتباه است. زمانی هم شرایط بازی تیم را عقب می‌برد و استراتژی سرمربی بازی تدافعی نیست. اگر استراتژی اوسمار بازی تدافعی بوده قطعاً اشتباه کرده ولی معمولاً چنین نگاهی از سرمربی پرسپولیس دیده نشده، اما زمانی خواسته سرمربی بازی رو به جلوست، اما توان آن در تیم نیست. بازی رو به جلوی آلومینیوم برای جبران گل‌های خورده و عقب کشیدن تیم با توجه به برتری طبیعی است و نمی‌توان اوسمار و تفکرات او را زیر سؤال برد. شاید اصلا فصل بعد اوسمار در پرسپولیس نباشد.من نسبت به نحوه انتخاب او مشکل داشتم، اما با توجه به عملکردی که داشته اصلاً به او انتقادی ندارم. چون به نفع پرسپولیس کار کرده و نمی‌خواهم در راستای تخریب او حرفی بزنم. قطعاً استراتژی اوسمار این نبوده که پرسپولیس بازی برده را واگذار کند، این مسئله به زعم ما اشتباه است ولی کارنامه او گویای آن است که هدف وی کمک به پرسپولیس بوده و خواهد بود.

دشمنی قابل قبول نیست

بازیکن سابق پرسپولیس در مورد بازی تیمش برابر سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر گفت: بازی سختی است و در این سال‌های اخیر تقابل دو تیم همراه با حواشی بوده، امیدوارم شکل بازی کاملاً فوتبالی باشد. اتفاقاتی که بین هواداران دو تیم به وجود آمد خوب نبود و باید از دشمنی بیرون آمد. کری خواندن به شرط رعایت ادب بدون اشکال است و رقابت فوتبالی دو تیم درون زمین باشد و به این ننجر نشود که با شکسته شدن شیشه اتوبوس و آسیب جسمانی به هیچ‌یک از هواداران دو تیم باشد. دشمنی قابل قبول نیست چون رقابت فوتبالی جذاب است. هر دو تیم برای یک کشور هستند و رقابت فوتبالی آن را جذاب می‌کند.

ممکن است سپاهان برای پرسپولیس مشکل ساز شود

جباری خاطرنشان کرد: به لحاظ فنی پرسپولیس شرایط خوبی داشته و سپاهان شرایط سختی را تجربه می‌کند. به همین خاطر پرسپولیس از لحاظ روحی روانی در وضعیت بهتری قرار دارد. گرچه فوتبال بی‌رحم است و به این مسائل نگاه نمی‌کند. ممکن است شرایط روحی سپاهان بهتر باشد و برای پرسپولیس مشکل ساز شود. بازی حساسی است و برد پرسپولیس این تیم را برای قهرمانی کمک می‌کند و باخت سپاهان به طور کامل این تیم را دور می‌کند، پس سپاهان با تمام قوا می‌آید و این موضوع کار را یک مقدار سخت‌تر می‌کند. پرسپولیس هم با تمام قوا می‌رود تا فرصت قهرمانی را از دست ندهد، چون ممکن است استقلال در خانه تراکتور متوقف شود. باز هم تا روز بازی‌های مهم این هفته نمی‌توان اظهارنظر دقیقی کرد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • مشاوره اسرائیل به اوکراین برای مقابله با کپی پهپاد ایرانی!
  • از اسرائیل خواسته‌ایم برای مقابله با پهپادهای ایرانی به ما مشاوره بدهد
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • جباری:شرایط سپاهان کار پرسپولیس را سخت می‌کند/ اصلا انتقادی به اوسمار ندارم
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • تعطیلی ۱۰۰ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی به دلیل حمایت از اسرائیل
  • مدیریت سرمایه در فارکس چیست؟ معرفی ۳ استراتژی پولساز