Web Analytics Made Easy - Statcounter

دموکرات های ایالات متحده از برنامه مبارزه با تغییرات اقلیم رونمایی می کنند. در این برنامه دموکرات ها خواستار تولید خودروهای با انتشارات کاملا صفر درصد تا سال 2035 شدند.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، دموکرات ها روز سه شنبه برنامه ای را منتشر خواهند کرد که در جهت مبارزه با تغییرات اقلیم گام های بزرگی برخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسمم رونمایی از این برنامه با سخنرانی نانی پلوسی و دیگر دموکرات ها برگزار خواهد شد.

 

هنوز جزئیات این برنامه فاش نشده است اما گفته می شود که این برنامه یک برنامه جامع از کنگره برای حل بحران تغییرات اقلیم خواهد بود.

این برنامه بیش از 500 صفحه بوده و به دنبال آن است تا سال 2050 ایالات متحده بتواند به انتشارات صفر برسد و بر همین اساس به دنبال آن است تا سال 2035 خودروهای با انتشارات صفر در این کشور تولید شود.

از طرفی این برنامه به دنبال آن است که با وعافیت های مالیاتی بتواند استفاده از انرژی های خورشیدی را توسعه دهد.

 

انتشارات صفر

این برنامه که در کمیته دوحزبی نوشته شده است اهدافی را برای رسیدن به انتشارات صفر تا سال 2040 در نظر گرفته است. از جمله این برنامه ها تعیین قیمت کربن در کنار دیگر قوانین زیست محیطی است اما آنچه که مشخص است در باره چگونگی رسیدن به این اهداف سکوت کرده و کار قانون گذاری برای آن را به دیگر کمیته ها سپرده است.

با کنترلی که جمهوری خواهان بر سنا دارند به نظر نمی رسد این برنامه چندان موفقیتی کسب کند اما اگر در ماه نوامبر دموکرات ها بتوانند کنترل کنگره و کاخ سفید را به دست بیاورند می تواند به موفقیت این برنامه هم امیدوار بود.

دموکرات ها پیش از این هم در کمیته انرژی و تجارت برنامه ای را مطرح کرده بودند که بسیاری از فعالین محیط زیست به دلیل قوی نبودن آن را به باد انتقاد گرفته بودند.

سال گذشته، جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری، از برنامه 1.7 تریلیون دلاری اقلیمی خود رونمایی کرده بود که که هدف رسیدن به انرژی 100 درصد پاک را و انتشارات صفر را تا سال 2050 ارائه می کرد و مدعی بود حتی از برنامه باراک اوباما، رییس جمهور پیشین ایالات متحده و زمانی که بایدن معاون او بود، پیشرفته تر است.

بلومبرگ معتقد است دموکرات ها زمانی که نگرانی ها از طوفان های فاجعه بار، سیلاب و آتش سوزی جنگل ها بیشتر می شود و زمانی که گزارش های فوری از نیاز به کاهش انتشار دی اکسید کربن سخن می گویند، مبارزه با تغییرات اقلیم را در سرلوحه برنامه های خود قرار داده اند.

بر اساس نظر سنجی مرکز تحقیقات پیو PEW، حدود دو سوم از آمریکایی بر این باور هستند که دولت فدرال برای کاهش اثرات تغییرات اقلیم کاری انجام نمی دهد.

این برنامه برای بررسی روش های کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن برای کاهش گرمایش جهانی یک سال زمان صرف کرده و استخراج و حفاری نفت و زغال سنگ و انتشارات بخش کشاورزی را هم مد نظر قرار داده است.

برچسب هاانرژی امروز ایالات متحده آمریکا تغییرات اقلیمی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز ایالات متحده آمریکا تغییرات اقلیمی آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو تغییرات اقلیم انتشارات صفر ایالات متحده دموکرات ها تا سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۷۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی

تحلیل‌گران سیاسی در آمریکا می‌گویند که جنبش اعتراضی دانشجویان در روز‌های گذشته در حمایت از حقوق مردم فلسطین برابر اسرائیل، یک شکاف نسلی در موضوع اسرائیل ایجاد کرده و تمایل جوانان برای به چالش کشیدن سیاستمداران و مدیران دانشگاه‌ها در سراسر آمریکا را بیش از پیش جدی کرده است.

به گفته تحلیل‌گران این شکاف و افکار جوانان آمریکایی در حمایت از فلسطین موجب شده که تیم دموکرات‌ها خطر انتخاب نشدن جو بایدن ۸۱ ساله را به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا در انتخابات پیش رو بیشتر احساس کنند و حتی احزاب مخالف بایدن را نیز با این خطر جدی مواجه کرده است.

«عمر واسو»، استادیار علوم سیاسی دانشگاه کالیفرنیا در این رابطه گفت: ما در حال حاضر شاهد شکاف نسلی در آمریکا هستیم و این موضوع در دراز مدت چالشی برای حزب دموکرات خواهد بود.

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک طی هفته گذشته کارزار همبستگی با فلسطین را ایجاد کرده که از آن زمان تا کنون با بازداشت‌های منظم از سوی مقامات دانشگاه روبه‌رو شده است. هرچند برخورد مقامات دانشگاه کلمبیا با این تظاهرات بیش از حد خشن بوده ولی همچنان اعتراض‌های مشابهی در دانشگاه‌های دیگر این کشور ادامه دارد.

تصاویری از بازداشت خشونت‌آمیز دانشجویان، اساتید و روزنامه‌نگاران توسط افسران پلیس نیز خشم بیشتری بین دانشجویان ایجاد کرده است.

عمده بحث‌های اصلی دانشجویان در تظاهرات خود علیه مسئولان دانشگاه این است که باید نوع و میزان حمایت دانشگاه‌ها از اسرائیل مشخص شود.

کاخ سفید و احزاب طرفدار اسرائیل، دانشجویان را به دامن زدن به یهودستیزی متهم کرده‌اند ولی هیچ کدام از این اتهام زنی‌ها نتوانسته اراده دانشجویان را در کاهش اعتراضات کاهش دهد.

نظرسنجی‌های متعدد نشان می‌دهد که بیشتر شهروندان آمریکایی از آتش‌بس دائمی در غزه حمایت می‌کنند ولی با علم به این موضوع هنوز بایدن حمایت قاطع خود را از اسرائیل حفظ کرده است.

تحلیل‌گران می‌گویند این اصرار بایدن برای ادامه حمایت آمریکا از اسرائیل هزینه بسیاری برای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری خواهد داشت.

دموکرات‌ها در طولانی مدت نمی‌توانند برای مردم آمریکا و به خصوص جوان‌تر‌ها بهانه‌ای برای شرکت در انتخابات داشته باشند و به نظر می‌رسد باید سیاست خود را نسبت به اسرائیل تغییر دهند.

دانشجویان معترض درگیر سیاست حزبی ایالات متحده نیستند. از شعار‌های این چند روز اخیر دانشجویان این‌گونه برمی‌آید که آن‌ها تنها حمایت از فلسطین را جستجو می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب