Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@20:38:54 GMT

کاهش ابتلا به کرونا با ماسک

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۸۳۰۲

کاهش ابتلا به کرونا با ماسک

ایران اکونومیست-یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت:‌ افراد بدون علامت یا دارای علایم خفیف در مراحل اولیه ابتلا به کرونا می‌توانند در انتشار این ویروس نقش داشته باشند به همین دلیل استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی بویژه مکان‌های سربسته که امکان حفظ فاصله فیزیکی مشکل است، در کاهش انتقال کرونا موثر است.

عباس بخشی زاده افزود: از میان انواع ماسک ها، ماسک جراحی باید برای جلوگیری از انتشار عفونت توسط همه افراد مبتلا به کرونا استفاده شود، این نوع ماسک، برای حفاظت و پیشگیری از ابتلا در مورد افرادآسیب پذیر مثل سنین بالای ۶۰ سال، افراد با بیماری‌های زمینه‌ای قلبی، دیابت، بیماری‌های مزمن ریوی، سرطان، بیماری‌های عروق مغزی و سرکوب سیستم ایمنی، در شرایطی که نتوانند فاصله فیزیکی مناسب را رعایت کنند، توصیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: قبل از اینکه ماسک بزنید، دست­ های خود را با آب و صابون بشویید یا با محلول ­های الکلی ضدعفونی کنید، دهان و بینی خود را با ماسک بپوشانده و مطمئن شوید که بین صورت و ماسک هیچ فاصله­ای وجود ندارد.

بخشی زاده افزود: زمانی که از ماسک استفاده می شود، از دست زدن به ماسک پرهیز در غیر این صورت دست­ها را با آب و صابون شسته یا با محلول­های الکلی ضدعفونی شود، اگر ماسک مرطوب شد، آن را با یک ماسک جدید تعویض کنید و از ماسک یکبار مصرف، دوباره استفاده نکنید.

وی ادامه داد: مردم باید برای دفع صحیح ماسک ها و دستکش های استفاده شده توسط بیماران نباید آنها در سطل ها و مخازن زباله کنار خیابان ها بیاندازند، این زباله ها باید بر اساس دستورالعمل های ارائه شده توسط مراکز بهداشتی دور انداخته شوند، تا افراد مسوول حمل و جابجایی و همچنین بازیافت زباله در معرض آلودگی قرار نگیرند.

این متخصص بیماریهای عفونی گفت: دستمال کاغذی و ماسک پس از استفاده باید بلافاصله در این کیسه زباله انداخته شوند، کیسه زباله قبل از خارج شدن از اتاق بیمار باید محکم بسته شود و به طور مداوم تعویض شود.

به گفته بخشی زاده، پس از جابجا کردن کیسه های زباله، شستن کامل دستها با آب و صابون یا استفاده از ضد عفونی کننده های حاوی الکل ضرورت دارد.

 به گفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا روز گذشته(دوشنبه) ۲۲۵ هزار و ۲۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۶۷۰ نفر رسیده است.

ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۸۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک در مورد معترضینی که پرچم آمریکا را پایین می‌کشند
  • عکس| پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • کارزار نجات انجیلسی در مازندران
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان