Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@17:48:50 GMT

قطع کمک‌های بین‌المللی و گرسنگی کودکان یمنی

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۸۳۵۴

قطع کمک‌های بین‌المللی و گرسنگی کودکان یمنی

آژانس کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف هفته گذشته هشدار داد، میلیون ها کودک در یمن به دلیل گرسنگی و ویروس کرونا هر روز بیشتر از گذشته در معرض مرگ قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایستای، میلیون ها کودک در یمن - در حال حاضر در میان آنچه که سازمان ملل متحد آن را بدترین بحران بشردوستانه در جهان می نامد - در اثر کاهش کمک های سازمان ملل با گرسنگی مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آژانس کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف هفته گذشته هشدار داد، میلیون ها کودک در یمن به دلیل گرسنگی و ویروس کرونا هر روز بیشتر از گذشته در معرض مرگ قرار دارند.

 

به گفته سازمان های جهانی آمارها نشان می دهد که اکثر کودکانی که در یمن به دنیا می آیند با کمبود وزن روبرو هستند و با وجود مشکلات بهداشتی و زیرساختهای تخریب شده توسط عربستان با خطرات بالقوه ای روبرو هستند.

 

سازمان ملل در آمارهای متعددی گفته است که تا کنون 100هزار نفر از مردم یمن در جنگ عربستان کشته شده اند ولی آمارها با وجود کودکان ضعیف نشان می دهد میزان مرگ و میر  می تواند از این رقم بالاتر رود.

 

انتظار می رود اوضاع در یمن بدتر شود زیرا كشورهای اهدا كننده اخیراً با وجود شرایط همه گیری کرونا کمک های خود را به یمن قطع کرده و این نگرانی هر روز بیشتر می شود.

 

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل OCHA گفته است حدود 24 میلیون یمنی که 80 درصد از کل جمعیت کشور است ، به کمک یا حمایت نیاز دارند. و 75 درصد برنامه های سازمان ملل متحد برای این کشور ، که اساساً همه بخش ها را شامل می شود ، از مواد غذایی گرفته تا مراقبت های بهداشتی کاهش یافته یا قطع شده اند.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمله عربستان به یمن تجاوز به یمن بحران یمن یمن سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۸۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آوای ابرها» با دغدغه کودکان مظلوم غزه به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت

در خلاصه داستان «آوای ابرها» که روایتی از دل بمباران‌های متعدد بر سر کودکان غزه دارد و با تکنیک دوبعدی دیجیتال ساخته شده، آمده است: «کودکان فلسطینی نمی‌میرند، آن‌ها برای مدت کوتاهی به جایی میان ابر‌ها سفر می‌کنند.»

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، انیمیشن کوتاه «آوای ابرها» به کارگردانی محمد لطفعلی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی هادی فیروزمندی از تولیدات مرکز فیلم جوان سوره، به سومین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن کاریبتونز (Caribetoons International Aanimation Festival) کلمبیا راه یافت.

این جشنواره از ۱۶ تا ۱۸ می ۲۰۲۴ برابر با ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری در شهر سانتا مارتا‌ی کشور کلمبیا برگزار می‌شود.

همزمان با اولین حضور بین‌المللی «آوای ابرها»، از پوستر بین‌المللی این اثر که طراحی آن برعهده سینا رعیت‌دوست بوده است، رونمایی شد.

هدف جشنواره کاریبتونز، تشویق ساخت انیمیشن‌های سمعی و بصری و همچنین ارایه سناریوهایی‌ست که در آن شیوه‌های دیجیتالی توسعه یافته به کار برده شده است. همچنین این رویداد استعداد‌هایی را که در این حرفه در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی مطرح می‌شوند، شناسایی می‌کند.

در خلاصه داستان «آوای ابرها» که روایتی از دل بمباران‌های متعدد بر سر کودکان غزه دارد و با تکنیک دوبعدی دیجیتال ساخته شده، آمده است: کودکان فلسطینی نمی‌میرند، آن‌ها برای مدت کوتاهی به جایی میان ابر‌ها سفر می‌کنند...

دیگر عوامل این اثر عبارتند از؛ مدیر هنری: محمد لطفعلی، طراحی و ترکیب صدا: احسان افشاریان، موسیقی: امید روشن‌بین، تدوین، انیمیشن و کامپوزیت: سینا پورجلال، مهدی خماریان، طراح گرافیک: سینا رعیت‌دوست، روابط عمومی: سپیده شریعت‌رضوی و محصول: مرکز فیلم جوان سوره.

پخش بین‌المللی این انیمیشن کوتاه برعهده مرکز بین‌الملل سوره است.

دیگر خبرها

  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد
  • «آوای ابرها» با دغدغه کودکان مظلوم غزه به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست