Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی یکی از مهمترین اهداف کمیته امداد در کشور و در خراسان‌جنوبی توانمند سازی افراد از طریق خودکفایی و اشتغال‌زایی است که تاکنون نیز اقدامات بسیار ارزشمندی در این زمینه صورت گرفته است.

 او با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان و خودکفایی آنان، گام بزرگی در توانمندسازی و به صورت طبیعی خروج آن‌ها از چرخه حمایتی کمیته امداد است، افزود: از محل اعتبارات سال گذشته به ۱۶۲ طرح اشتغالزایی در استان توسط کمیته امداد خراسان‌جنوبی تسهیلات پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلم‌آبادی گفت: این طرح‌ها برای ۱۹۸ نفر ایجاد اشتغال کرده است که در مجموع ۴۲ طرح آن مربوط به مشاغل خانگی و ۱۲۰ طرح نیز از جمله طرح‌های خوداشتغالی کمیته امداد بوده است.

بیشتر بخوانید

 اجرای ۱۶۲ طرح اشتغال برای مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی ادامه داد: طرح‌های سه ماهه سال ۹۹ نیز ۱۶۲ طرح شامل ۱۰ طرح کشاورزی، ۳ طرح صنایع دستی، ۳۷ طرح خدماتی، ۲۰ طرح صنفی و صنعتی، ۵ طرح پرورش طیور، ۳ طرح حمل و نقل و ۸ طرح مربوط به تولید فرش و گلیم و ۷۶ طرح دامداری است که در مجموع برای این طرح‌ها ۵۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

او همچنین در مورد فریضه زکات نیز بیان‌کرد: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی تعداد عاملین زکات ۵۸۷ نفر و مبلغین در این فریضه را ۲۷۷ نفر هستند که با کمیته امداد استان همکاری می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری شده در موضوعاتی، چون کمک معیشت، تهیه جهیزیه، ساخت و بازسازی مسکن هزینه می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم شاهد افزایش پرداخت زکات از سوی کشاورزان خراسان جنوبی در راستای رفع نیاز محرومان باشیم.

انتهای پیام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی اشتغال مددجویان پرداخت زکات مشاغل خانگی کمیته امداد خراسان جنوبی ۱۶۲ طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد

حجت الاسلام سید ابوالفضل امام رییس اداره اجرایی زکات یزد گفت: به منظور سهولت در پرداخت زکات، گزینه‌ای در دستگاه کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها تعبیه شده که مردم می‌توانند با انتخاب هر یک از گزینه ها، نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر خود اقدام کنند.

وی افزود: مردم از پرداخت پول نقد به نانوایی خودداری و فقط و فقط از طریق کارتخوان اقدام کنند و پس از ثبت تراکنش با برنامه ریزی که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جامعه هدف انجام شده است، مددجویان می‌توانند از طریق کمیته امداد نسبت به تحویل نان از هر یک از واحد‌های نانوایی اقدام کنند.

رییس اداره اجرایی زکات یزد از جمع آوری زکات فطریه و کفاره به مبلغ هفت میلیاردتومان در سال جاری خبر دادو بیان داشت:از این مبلغ دو میلیارد تومان را مردم و خیران به طور مستقیم به حساب ایتام واریز کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد