Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از لاهیجان، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور، با بیان اینکه تاکنون چیزی معادل ۵۶ هزار تن برگ سبز چای با قیمت ۲۰۰ میلیارد تومان از چایکاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شده است اظهار داشت: دولت اهتمام خوبی در بحث پرداخت مطالبات چایکاران دارد و نسبت به واریز قدرالسهم خود به صورت مستمر و تدریجی اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌سازمان چای کشور در تشریح مقدار برگ سبز چای برداشت‌شده توسط چایکاران و نوع آن نیز توضیحاتی ارائه کرد و ابراز داشت: طبق آمار‌ها و گزارشات ۴۷ هزار و ۶۰۰ تن معادل ۸۵ درصد از برگ سبز چای برداشت و تحویل داده شده به کارخانجات درجه یک و ۸ هزار و ۴۰۰ تن مابقی معادل ۱۵ درصد نیز درجه ۲ بوده است.

جهانساز ارزش برگ سبز چایی که تاکنون از چایکاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شده را ۲۴۸ میلیارد تومان ارزیابی کرد و بیان داشت: با توجه به حمایت‌های خوب دولت از کشاورزان و اهتمام کارخانجات چایسازی در حال حاضر معادل ۱۹۵ میلیارد تومان یعنی چیزی حدود ۷۷ درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

وی رونق تولید و استقبال عمومی مردم برای مصرف چای داخلی را از جمله مؤلفه‌های اثربخش برای توسعه صنعت چای تلقی کرد و ابراز داشت: تمام تلاشمان علاوه بر افزایش تولید و بهره‌وری باید در مسیر افزایش کیفیت تولید محصول متمرکز باشد، زیرا در این صورت است که چای ایرانی می‌تواند با چای وارداتی به خوبی رقابت کند.

جهانساز لزوم انتقال دانش فنی به چایکاران را در راستای بهره‌وری بیشتر در تولید و برداشت کیفی برگ سبز چای بسیار ضروری خواند و عنوان کرد: اجرای طرح بهزراعی باغات چای، روی آوردن به روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز گیاهی از جمله مؤلفه‌های مهمی است که به‌دنبال تحقق هر چه بیشتر آن هستیم.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه در بسیاری از روستا‌های استان گیلان بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد اقتصاد روستاییان به صنعت چای و تولیدات آن وابسته است تصریح کرد: تولید این محصول بیش از ۲ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و موجب اشتغالزایی می‌شود بنابراین در صورت حمایت‌های قانونی می‌توان آن را توسعه داد.

وی پشتیبانی و حمایت‌های همه جانبه دولت و مدیریت اعمال شده از سوی سازمان چای کشور را از صنعت چای داخلی متذکر شد و خاطرنشان کرد: با توجه به انجام عملیات بهزراعی و مکانیزاسیون در سطح باغات چای، تجهیز و نوسازی کارخانجات چایسازی امسال چای استحصالی از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است.

جهانساز فعال بودن کارخانجات چایسازی در گیلان و مازندران، برندسازی و کیفی‌سازی محصول تولید شده را از جمله دستاورد‌های به دست آمده در صنعت چای اعلام کرد و بیان داشت: در همین راستا پرداخت تسهیلات با نرخ سود کم به کشاورزان چایکار و کارخانجات چایسازی نیز همواره در دستور کار قرار گرفته است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان گیلان دولت کشاورزان لاهیجان سازمان چای کارخانجات چایسازی سازمان چای کشور میلیارد تومان برگ سبز چای صنعت چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۹۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تبریز از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حبیبه هراتی ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزانه به صورت متوسط یک هزار تن زباله در شیفت‌های مختلف از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که این امر با همراهی و مشارکت شهروندان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به سرانه ۶۳۰ کیلوگرمی تولید زباله در تبریز افزود: در طرح جدید سازمان مدیریت پسماند، به صورت پایلوت در دو منطقه زعفرانیه و رشدیه، پسماند خانگی شبانه و از ساعت ۲۱ جمع‌آوری شده و در ادامه به سایر مناطق شهر تسری می‌یابد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تبریز با اشاره به خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست در سال گذشته خاطرنشان کرد: پس از خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست، تفکیک پسماند و تولیدات این کارخانه افزایش یافته است.

هراتی با اشاره به فعالیت دو خط ۲۵۰ تنی تولید کمپوست در این کارخانه، عنوان کرد: خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در سال جاری راه‌اندازی می‌شود که در مجموع ظرفیت تولید کمپوست در سازمان مدیریت پسماند به ۸۰۰ تن در روز می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه این سازمان در تولید RDF در سال جاری گفت: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان در سال جاری تولید ۴۰۰ تن RDF یا همان سوخت حاصل از زباله است که می‌توان به جای مازوت و گاز در صنایعی مانند سیمان صوفیان استفاده شود.

کد خبر 749382

دیگر خبرها

  • تجارت جدید اسطوره؛ لیونل مسی با شکل و شمایلی متفاوت در حال بازدید از کارخانه تولید آب آشامیدنی / فیلم
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • (عکس) شغل جدید لیونل مسی چیست؟
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • حمایت قوه قضائیه از اقدامات دولت
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید