Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر علی حیدر امیری با بیان اینکه رویکرد آمریکا در زمینه حقوق بشر دوگانه و گزینشی است گفت: زانوی آمریکای جنایتکار خیلی وقت است بر گردن ملت ها از جمله عراق، فلسطین، افغانستان،آفریقا، یمن و ... فشار می‌آورد اما کسی جرات ندارد او را به عنوان ناقض حقوق بشر معرفی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر علی حیدر امیری؛ در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به جنایات استکبار علیه ملت های جهان اظهار داشت: بعد از جنگ جهانی دوم کمیسیونی با هدف رسیدگی به جرم و جنایات علیه اقلیت های دینی، قومی، نژادها و رنگین پوست ها و با نام حقوق بشر در سازمان ملل تشکیل شد اما واقعیت این است به مانند دیگر نهادها و سازمان های بین المللی که تنها یک اسم را یدک می کشند ولی در خدمت اهداف نظام سلطه هستند، این کمیسیون نیز راه و هدفش را گم کرد و در خدمت اهداف و مطامع استکبار جهانی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حقوق بشراصطلاحی زیبا در دفاع از حقوق بشریت بدون تعریف نوع و نژاد بشر از جمله آمریکایی، اروپایی، آسیایی، آفریقایی و … است؛ اما درغرب ضمن مصادره به مطلوب کردن بشر از حقوق بشری دفاع می کنند که غربی بوده و تأمین کننده منافع آن ها باشد؛ محکوم نکردن جنایاتی همچون قتل خاشقچی توسط ملک سلمان، دیکتاتورعربستان سعودی و فرزندش بن سلمان از سوی مدعیان حقوق بشر، مصداق این موضوع است.

تئوریسین و تحلیل گر مسائل سیاسی غرب آسیا عنوان کرد: در بمباران مردم یمن توسط ائتلاف به اصطلاح عربی که در واقع ائتلاف عبری، غربی، عربی است، ده ها هزار کودک و زن بی گناه به طرز وحشتناکی قتل عام شدند اما با وجود نقض مکرر حقوق مردم یمن در محاصره های اقتصادی و کشتارهای بی رحمانه این ائتلاف با پشتیبانی آمریکا و کد دهی صهیونیست جهانی، نام عربستان و این ائتلاف از لیست ناقضین حقوق بشر خارج می شود.

وی با اشاره به سالروز بمباران شیمیایی مردم سردشت در هفتم تیر سال ۶۶ توسط رژیم بعث عراق تصریح کرد: در این جنایت بزرگ و آشکار مردم غیر نظامی طعم تلخ گاز خردل را چشیدند اگرچه کشورهایی که در تجهیز، تحریک و تشویق ارتش صدام نقش داشتند جنایت بزرگتر و هولناک تر را مرتکب شدند چراکه همین کشورها مدعی حقوق بشر اجازه ندادند دنیا صدای خز خز سینه مردم سردشت را بشنوند.

وی با تأکید بر اینکه بیش از ۴۵ شرکت در تجهیز ارتش صدام به سلاح شیمیایی نقش داشتند خاطرنشان کرد: جنایت هفتم تیر سال ۶۶ سندی بر این ادعاست که یک دنیا روبه روی ملت ما قرار گرفتند اما صدایی در محکومیت این جنایت از کشورهای داعیه دار حقوق بشر بلند نشد چون صدام آن زمان در خدمت غرب و نظام سلطه بود؛ و این نماد اروپای متمدن و مدرن است که فقط حقوق بشر را برای خود و در خدمت اهداف خود می خواهند.

نویسنده اولین کتاب بیداری اسلامی، حقوق بشر آمریکایی را گزینشی دانست و بیان کرد: در جریان هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو وینسنس، ۲۹۰ انسان بی گناه پرپر شدند اما هیچ کشوری این جنایت را محکوم نکرد؛ در فرهنگ لیبرال دموکراسی و اومانیستی غرب که در خدمت فرد گرایی است، فردی مورد احترام غرب است که در هیات حاکمه به غرب خدمت کرده باشد و اگر با مطامع استعمارگران، استثمارگران و استکبار هماهنگ نباشد بشر حساب نمی شود که حقوقش محترم باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به جنایات اسرائیل غاصب علیه ملت های سوریه، فلسطین، لبنان، مصر، اردن و … خاطرنشان کرد: در نتیجه این جنایات کشوری جرات اعتراض به نقض آشکار حقوق بشر اسرائیل را نداشت و تمام زبان ها لال شده بود چون اسراییل این غده چرکین، در ابتدا دست پرورده انگلستان و بعد پشتیبانی شونده توسط آمریکا و غرب بود.

وی با اشاره به خفه شدن صدای حق طلبی جلیقه زردهای فرانسه در گلو و قیام مردم خسته از ظلم لیبرال دموکراسی در آمریکا که با مرگ جورج فلوید آغازشد گفت: زانوی آمریکای جنایتکار خیلی وقت است بر گردن ملت ها از جمله عراق، فلسطین، افغانستان،آفریقا، یمن و … فشار می آورد اما کسی جرات ندارد او را به عنوان ناقض حقوق بشر معرفی کند و اگر زمانی زمزمه ای برای اعلام نام آمریکا در کمیسیون سازمان ملل باشد بلافاصله بودجه سازمان ملل و کمیسیون حقوق بشر را قطع می کنند چون این سازمان ها همه و همه با پول و دلار بدون پشتوانه آمریکا تغذیه می شوند بر این اساس هیچ کس جرات نمی کند بگوید آمریکا شما جنایت می کنید.

نویسنده کتاب جنگ نرم با بیان اینکه از نگاه حقوق بشر آمریکایی هر آن که تامین کننده و در خدمت منافع غرب باشد، بشر محسوب می شود اظهار داشت: حقوق بشر از دید آمریکاییان یک حقوق آمریکایی غربی به معنای رعایت حقوق مستکبرین و نظام سلطه برای بشر آمریکایی و غربی است و از دید آن ها فقط صهیونیست جهانی و افرادی که تفکر صهیونیسم جهانی را دارند بشر هستند همانطوری که در تفکر خطرناک یهود، غیر از قوم یهود مابقی افراد، حیواناتی هستند که می توانند زندگی کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حقوق بشر ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۹۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم؛ محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی+عکس