Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: در حالی که کشور در سخت‌ترین شرایط تحریمی و اقتصادی بسر می‌برد، خبر‌ها از محکومیت احتمالی وزارت نفت تحت مدیریت بیژن نامدار زنگنه در پرونده‌ای دیگر حکایت دارند! بر این اساس وزارت نفت برخلاف تعهداتش در قرارداد گازی با کشور ترکمنستان عمل کرده و مقامات ترکمنستانی نیز با استناد به الحاقیه جدید قراردادی که در دولت حسن روحانی و در دوران وزارت بیژن زنگنه به امضای طرفین رسید، اقدام به طرح شکایت در دیوان داوری ICC سوئیس کرده اند و مبلغی در حدود ۲ میلیارد دلاری را از طرف ایرانی مطالبه نموده اند!
این، اما تنها قرارداد نفتی و یا گازی نیست که جمهوری اسلامی ایران در دوران وزارت بیژن زنگنه در آن محکوم به شکست و پرداخت غرامت‌های سنگین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه سال پیش بود که ترکیه در دعوای گازی با ایران، وزارت نفت دولت تدبیر و امید را به پرداخت ۱.۹ میلیارد دلار محکوم کرد که دلیل اصلی مقامات ترکیه‌ای برای پیروزی در این پرونده، استناد به قیمت ناچیز فروش گاز ایران به امارات در جریان فساد مشهور «کرسنت» بود که اتفاقاً آن نیز در دوران صدرنشینی زنگنه در وزارت نفت اتفاق افتاد! جالب آنکه ایران در جریان پرونده فساد کرسنت نیز به پرداخت غرامتی در حدود ۱۴ میلیادرد دلار محکوم شد که در جریان مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری دوازدهم، یکی از کاندیدا‌ها از این رقم نجومی برای اولین بار پرده برداری کرد!
در عین حال موارد دیگری همچون فساد‌های «استات اویل»، «قرارداد‌های IPC»، «رسوایی توتال» و همچنین «حذف کارت سوخت» جملگی در دوران وزیری بیژن زنگنه رخ داده است که هرکدام خسارات و ضرر‌های فراوانی را به کشور وارد آورده اند. بعنوان نمونه، تنها در جریان حذف کارت‌های سوخت و با استناد به سخنان کارشناسان نفتی، در حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به کشور خسارت زده شده است! افزون بر این آمار‌ها حکایت از آن دارند که طی پنج سال ملغی نمودن استفاده از کارت‌های سوخت توسط بیژن زنگنه، ۲۴ میلیارد لیتر سوخت به شکل قاچاق از کشور خارج شده است که اگر مابه تفاوت آن را با احتساب میانگین ۶ هزار تومان برای هر دلار طی سالیان گذشته محاسبه کنیم، درخواهیم یافت که از این طریق نیز در حدود ۸۶۰ هزار میلیارد تومان (تقریباً معادل بودجه دو سال کشور) ضرر به کشور وارد آمده است!
نکته شایان ذکر آن است که عمده جنگ تبلیغاتی بیژن زنگنه و تیم رسانه‌ای دولت اعتدالیون از سال ۹۲ تاکنون بر فساد نفتی «بابک زنجانی» («ب. ز» زندانی) استوار بوده که با رای دادگاه به رد مال کمتر از ۲ میلیارد یورو محکوم گردیده است. در عین حال، ناگفته پیداست که اگرچه این رقم نیز مبلغی گزاف و متعلق به بیت المال است، اما شاید همسنگ تنها یک فقره از مفاسد رخ داده در وزارت نفت تحت مدیریت بیژن زنگنه («ب. ز» دولتی) ‎ نیز نباشد. اگر شک دارید بار دیگر این مطلب را از ابتدا مرور کنید!

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وزارت نفت بیژن زنگنه قرارداد نفتی کارت سوخت بابک زنجانی صراط نیوز بیژن زنگنه وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۹۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار خاص پرسپولیس برای پیشی گرفتن از استقلال

به گزارش "ورزش سه"، آخرین باری که دروازه پرسپولیس در لیگ برتر باز شده به ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ و بازی با فولاد برمی‌گردد که پرسپولیس روی دو اشتباه عجیب دو بار دروازه خود را باز کرد اما در نهایت چهار بر دو برنده شد.

پس از آن بازی سرخ‌ها در لیگ برتر هیچ گلی دریافت نکردند تا با ۶ کلین شیت متوالی برابر استقلال، پیکان، گل‌گهر، ملوان، صنعت نفت و سپاهان، برترین خط دفاعی لیگ با ۱۳ گل خورده را در اختیار داشته باشند و از این حیث از استقلال تهران پیشی بگیرند.

نکته جالب توجه اینکه ۳ تا از ۶ کلین شیت متوالی پرسپولیس با حضور امیررضا رفیعی گلر جوان سرخ‌ها رقم خورده و در دو بازی برابر پیکان و استقلال زوج مستحکم گولسیانی-کنعانی به دلیل محرومیت و مصدومیت این مدافعان شکل نگرفت.

شاگردان اوسمار که طولانی‌ترین روند کلین شیت در لیگ از ابتدای فصل را به ثبت رسانده‌اند امیدوارند با ادامه این روند در مسیر قهرمانی قرار بگیرند و البته برای این هدف باید منتظر لغزش استقلال باشند.

دیگر خبرها

  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • آمار خاص پرسپولیس برای پیشی گرفتن از استقلال
  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند
  • ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • عکس| وقتی ایست بازرسی بسیج جلوی نماینده مجلس را می‌گیرد
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس