Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با قرار گرفتن نام دونالد ترامپ در صدر فهرست مجرمان اصلی ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، شبکه الجزیره با ارائه روزنگاری به بررسی رویداد‌های پیش از ترور این ژنرال برجسته ایرانی تا صدور حکم جلب رئیس جمهور آمریکا پرداخت.

۲۷ دسامبر ۲۰۱۹: حمله موشکی به پایگاه نظامی در کرکوک عراق به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی و زخمی شدن چندین عضو خدمات آمریکایی و پرسنل عراقی منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ائتلاف به سرکردگی آمریکا در بیانیه‌ای در ابتدا نسبت به مسئول این حادثه ابراز بی اطلاعی کرد، اما بعد‌ها مقامات آمریکایی کتائب حزب الله عراق را مسئول این حمله موشکی اعلام کردند.

۲۹ دسامبر ۲۰۱۹: ارتش آمریکا با ادعای انتقام قتل پیمانکار خود حملاتی را علیه مواضع کتائب حزب الله در عراق و سوریه صورت داد.
دوم ژانویه۲۰۲۰: مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا با استناد به ادله ارائه نشده مدعی شد ایران و گروه‌های نیابتی آن در حال تدارک حمله به منافع آمریکا در خاورمیانه هستند.

سوم ژانویه ۲۰۲۰: حمله پهپادی نیرو‌های تروریست آمریکا به فرودگاه بغداد به کشته شدن سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس، معاون نیرو‌های بسیج مردمی عراق انجامید.

سوم ژانویه ۲۰۲۰: کاخ سفید در توجیه جنایت تروریستی خود، مدعی شد ژنرال ایرانی برنامه جدی را برای حمله به نیرو‌های آمریکایی در عراق و سراسر منطقه داشته است و ترور او با هدف ممانعت از حملات بعدی ایران صورت گرفت.

چهارم ژانویه: رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد اگر ایران به نیرو‌های این کشور در خاورمیانه حمله کند، ۵۲ نقطه در خاک آن را هدف قرار می‌دهد. به گفته ترامپ عدد ۵۲ نماد تعداد آمریکایی بود که ۴۴۴ روز در سفارت واشنگتن در تهران در نوامبر ۱۹۷۹ گروگان گرفته شدند.

پنجم ژانویه ۲۰۲۰: صد‌ها هزار عزادار سیاهپوش ایرانی در شهر‌های مختلف از جمله مشهد و اهواز برای ادعای احترام به ژنرال سلیمانی به خیابان‌ها آمدند.

ششم ژانویه ۲۰۲۰: ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد اطلاعاتی مبنی بر حمله قریب الوقوع ایران به مواضع این کشور را مشاهده کرده است.

هشتم ژانویه ۲۰۲۰: ایران بلافاصله پس از خاکسپاری سردار سلیمانی، پایگاه عین الاسد و اربیل، پایگاه‌های مهم آمریکا در عراق را به نشانه انتقام ترور ژنرال برجسته خود موشک باران کرد. وزیر خارجه ایران در پیامی توئیتری اعلام کرد ایران برابر با ماده ۵۱ منشور سازمان ملل اقدامات متناسب برای دفاع از خود را صورت داده است.

هشتم ژانویه ۲۰۲۰: پرواز هواپیمای خطوط هوایی اوکراین دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی امام خمینی سقوط کرد و تمامی ۱۷۶ سرنشین آن جان باختند.

نهم ژانویه ۲۰۲۰: ترامپ علت ترور سردار سلیمانی را تلاش او برای انفجار سفارت آمریکا در بغداد عنوان کرد. وزیر خارجه آمریکا نیز بدون ارائه ادله موثق ادعای ترامپ را تکرار کرد.

۱۲ مارس ۲۰۲۰: سه سرباز عضو ائتلاف به سرکردگی آمریکا پس از اصابت چندین راکت به پایگاه نظامی التاجی در بغداد کشته شدند.

۱۸ مارس ۲۰۲۰: آمریکا تحریم‌های جدید را علیه ۹ نهاد و ۳ فرد ایرانی وضع کرد. به گفته مایک پمپئو این تحریم‌ها با هدف انزوای اقتصادی و دیپلماتیک ایران عمدتا صنعت پتروشیمی این کشور را هدف قرار داده است.

۲۹ مارس ۲۰۲۰: وزیر خارجه ایران، آمریکا را برای توسل به تحریم در بحبوحه همه گیری مرگبار کرونا، متهم کرد از تروریسم اقتصادی به سمت تروریسم درمانی پیش می‌رود.

۶ آرویل ۲۰۲۰: دیده بان حقوق بشر سازمان ملل با انتشار گزارشی از آمریکا خواست تا تحریم‌های اقتصادی ایران را کاهش دهد. بنا به گفته این نهاد سازمان ملل تحریم‌ها توانایی ایران را برای پاسخگویی مناسب به پیامد‌های ناشی از شیوع کرونا تحت تاثیر قرار می‌دهد.

۲۰ می ۲۰۲۰: آمریکا دور تازه‌ای از تحریم‌ها را علیه ایران وضع کرد. وزیر کشور ایران و چند تن از مقامات ارشد این کشور هدف تحریم‌های تازه آمریکا بودند.

۲۱ می ۲۰۲۰: ایران تحریم مقامات این کشور از سوی آمریکا را حربه‌ای بی فایده و تکرار توصیف کرد؛

و سرانجام

۲۹ ژوئن ۲۰۲۰: دادستانی تهران حکم بازداشت رئیس جمهور آمریکا به دلیل دست داشتن در ترور سردار سلیمانی را صادر کرد.

الجزیره در گزارش خود یادآور می‌شود اقدام تازه ایران در واکنش به ترور سردار سلیمانی صورت گرفت، تروری که روابط میان واشنگتن و تهران را بیش از پیش دچار تنش کرد. این شبکه قطری همچنین یادآور شد ادعای که مقامات آمریکایی دستاویز اقدام تروریستی خود کردند، در خصوص طرح ریزی سردار سلیمانی برای حمله به پایگاه‌های این کشور در عراق، بی پایه و اساس بوده و هیچگاه به اثبات نرسید.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی ترور سردار سلیمانی ژانویه ۲۰۲۰ تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۹۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای "ترور رامین یکتاپرست، شهروند ایرانی" چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

صابرین نیوز نوشت: این شبکه مدعی شده فرد مزبور قصد برنامه ریزی برای اقدام علیه یهودیان در آلمان را داشته است. چند ماه پیش واشنگتن پست و نشریه تلگراف مدعی شده بودند یکتاپرست برای حمله به مراکز یهودیان در آلمان برنامه ریزی کرده است.

رامین یکتاپرست ٣٧ ساله و شهروند دو تابعیتی ایرانی آلمانی بود که در محافل و کلوب‌ های موسیقی راک و کلوب موتور سیکلت سواری فعالیت می‌کرد.

روز ٢٧ آبان ١۴٠١ یک شهروند ایرانی آلمانی به نام بابک بخاطر پرتاپ کوکتل مولوتوف به مدرسه‌ای در کنار کنیسه یهودیان در شهر بوخوم آلمان دستگیر شد. شماری از رسانه ها و مقامات قضایی آلمان در دهم‌ آذر از رسیدگی به این پرونده با عنوان تروریسم دولتی خبر دادند.

پس از رسیدگی به این پرونده دادستان فدرال آلمان این شهروند ایرانی را به ٣٣ماه زندان محکوم کرد و در بیانیه‌ای دادستانی مدعی شد یک نهاد ایرانی از طریق رامین یکتاپرست به بابک.ج دستور داده است تا کنیسه متعلق به یهودیان را به آتش بکشد!

روزنامه واشینگتن‌ پست در آن زمان به نقل از پنج مقام امنیتی آلمان و دو مقام اطلاعاتی غربی، رامین یکتاپرست را به عنوان مظنون اصلی سازماندهی حمله‌ای به یک کنیسه یهودیان در آلمان معرفی کرد.

مرجع قضایی آلمان بدون ارائه حتی یک سند به این نتیجه رسید که این حمله از سوی سپاه پاسداران برنامه ریزی شده و توسط رامین یکتاپرست به بابک‌ج ابلاغ شده است!

یکتاپرست در بهمن ماه ١٣٩۴ به اتهام مشارکت در قتل کارمند یکی از کلوب های رقیب توسط پلیس آلمان دستگیر شد اما چندی پس از بازداشت به علت کافی نبودن مدراک آزاد می‌شود و بار دیگر در پرونده تیراندازی به خودروی یکی از اعضای کلوب رقیب به دادگاه احضار می‌شود.

یکتاپرست پس از این موضوعات به ایران مهاجرت می‌کند و سال ها تحت تعقیب پلیس آلمان بود. طبق ادعای پلیس آلمان یکتاپرست در سال های ٢٠٠٩ و ٢٠١٠ یک فاحشه‌خانه در لورکوزن آلمان را اداره می‌کرد و پس از آن به کلوب های موتورسواری که به بزهکاری شهرت داشتند، ملحق می‌شود. 

استوری امشب اطرافیان بابک یکتاپرست از فوت وی در تهران حکایت دارد و این موضوع توسط خبرنگار اینترنشنال با عنوان ترور توسط اسرائیل منتشر شده و در رسانه های اسرائیلی بازنشر شد. تاکنون مشخص نیست فوت ایشان تروریستی بوده یا خیر و احتمالا انتشار این خبر صرفاً جنگ روانی و خبرسازی کذب رسانه‌ های وابسته به اسرائیل باشد.

دیگر خبرها

  • هدف دنیای صهیونیست تک قطبی شدن جهان است
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای "ترور رامین یکتاپرست، شهروند ایرانی" چیست؟
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»