Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان گفت: امسال یک‌هزار کیلومتر شبکه توزیع برق سیمی به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علیرضا رنجبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شبکه برق‌رسانی در استان هرمزگان با توجه به شرایط اقلیمی و فرسودگی سریع تاسیسات و شبکه ها، لزوم اجرای این طرح را دوچندان ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اجرای این طرح در دو بخش توسعه و اصلاح و بهینه سازی انجام می شود که در بخش توسعه 400 کیلومتر شبکه در برنامه احداث قرار دارد. در بخش اصلاح و بهینه سازی شبکه نیز 411 کیلومتر شبکه در محدوده شهرها و 110 کیلومتر شبکه در روستاها مورد اصلاح قرار می گیرد.

وی افزود: برای نوسازی تاسیسات برق‌رسانی 7 هزار و 900 پایه فشار ضعیف و حدود 90 دستگاه پست توزیع امسال اصلاح و نوسازی می شوند. در بخش روشنایی معابر نیز 5 هزار و200 دستگاه چراغ روشنایی و یکهزار پایه روشنایی در معابر و محلات شهرهای استان نصب می شود. علاوه بر این در اصلاح و بهینه سازی نیز 62 کیلومتر شبکه روشنایی معابر  با یک‌هزار و 291 پایه و 5 هزار چراغ اصلاح و نوسازی می شود.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان به مزیت های اجرای این طرح اشاره و عنوان کرد: کاهش سرقت تجهیزات،رفع نوسان برق، کاهش تلفات انرژی و در نتیجه افزایش رضایت مشترکین از مزایای این طرح است. وی ادامه داد: کابل های خودنگهدار از نوع کابل های آلومینیومی روکش دار هستند که علاوه بر کاهش هزینه نسبت به سیم های مسی، ماندگاری شبکه را افزایش می دهند.

رنجبر اضافه کرد: این طرح ابتدا در مناطق ساحلی بخاطر رطوبت بالا اجرا می شود و در ادامه سایر نقاط استان را در برمی‌گیرد.

وی در ادامه بیان داشت: امسال 63 کیلومتر شبکه روشنایی معابر در برنامه توسعه و بهینه سازی قرار دارد که با اجرای آن ضریب روشنایی معابر افزایش قابل توجهی می یابد.وی تصریح کرد: با توجه به توسعه شهرها و روستاهای استان، برای افزایش طول عمر شبکه های روشنایی از تکنولوژی های نوین در توسعه و بهینه سازی استفاده می شود.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان همچنین از هدفگذاری برای واگذاری 20 هزار انشعاب جدید در سال‌جاری خبر داد و افزود: با ایجاد زیرساختهای لازم، این امکان وجود دارد که متقاضیان در کوتاهترین زمان انشعاب خود را دریافت نمایند.به گفته وی، در حال حاضر 708 هزار مشترک از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استفاده می کنند که 82 درصد آن را مشترکین خانگی شامل می شود.

رنجبر در بخش دیگری از سخنان خود به تامین برق جزیره استراتژیک فارور اشاره کرد و اظهار داشت: عملیات تامین برق این جزیره از طریق مولدهای دیزلی آغاز شده که امسال به بهره برداری می رسد. با تامین برق این جزیره ضریب پایداری شبکه توزیع جزیره به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

وی همچنین از تامین برق و روشنایی سه سایت گردشگری جزیره لارک خبر داد و افزود: عملیات برق رسانی به این مجموعه از سال گذشته آغاز شده  که در سال جاری به پایان می رسد.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: استان هرمزگان کابل هرمزگان شبکه شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان روشنایی معابر کیلومتر شبکه بهینه سازی تامین برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۹۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث دو سالن ورزشی در شهرک شهید یاغچیان تبریز

به گزارش خبرگزاری مهر، موسی علی‌پور زنوزی با اعلام این خبر افزود: در راستای توزیع عادلانه امکانات رفاهی و تفریحی برای نوجوانان و جوانان توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه ۲ یک سالن ورزشی در انتهای بلوار طوبی شهرک یاغچیان در یک هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت و صرف هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال در مرحله آرماتوربندی در حال احداث است که بزودی بتن ریزی آن آغاز می‌شود.

شهردار منطقه ۲ احداث این سالن ورزشی را به علت همجواری شهرک یاغچیان با شهرک‌های پرواز و گلشهر و همچنین کوی شمس آباد برای بهینه کردن اوقات فراغت و استفاده نوجوانان و جوانان بسیار مؤثر ارزیابی کرد.

شهردار منطقه ۲ تبریز همچنین از احداث سالن ورزشی دیگری با عنوان سالن تنیس در شهرک یاغچیان خبر داد و تصریح کرد: این سالن ورزشی نیز در راستای توزیع عادلانه امکانات ورزشی برای نوجوانان و جوانان و برای استفاده ورزش دوستان در ۲۶۵ مترمربع مساحت و اعتبار اولیه شش میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در خیابان نور به اجرا درآمده و در مرحله لاشه چینی برای اجرای فونداسیون است.

کد خبر 6096625

دیگر خبرها

  • کردستان معین استان هرمزگان در امر گازرسانی است
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • خسارت طوفان و تند باد به زیر ساخت و شبکه برق هرمزگان
  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • احداث دو سالن ورزشی در شهرک شهید یاغچیان تبریز