Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم خاوازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقدمات صادرات سیب زمینی به مقدار ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تن بعد از مسائل مرتبط با کرونا فراهم شده و به استانداران مناطق مهم تولید تاکید شده تا تصمیم گیری لازم برای صادرات اضافه محصول اتخاذ شود.

خاوازی همچنین یادآور شد: سالانه حدود پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که حدود ۲۰ درصد از آن تولیدات به استان اردبیل تعلق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی بخشی از این میزان تولید مازاد بر نیاز داخلی است و ایران یکی از کشورهایی محسوب می‌شود که سیب زمینی مازاد بر نیاز داخل تولید می‌کند.

وی  با اشاره به اینکه وضعیت تولید گندم در سال زراعی جاری بسیار خوب است، خاطرنشان کرد: با پیش بینی خرید تضمینی ۱۰.۵ تا ۱۱ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال جاری پیش بینی تولید حدود ۱۴ میلیون تن گندم را داریم.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد قیمتی خود را به سازمان برنامه و بودجه ارائه داده و قیمت نهایی در آنجا بحث شده و در مدت زمان منطقی، نرخ نهایی خرید گندم و دانه‌های روغنی رای سال زراعی آینده تعیین و اعلام خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: توجه ویژه به بخش کشاورزی در سازمان برنامه و بودجه وجود دارد به طوری که امیدواریم در اسرع وقت و قبل از آغاز کشت پاییزه، قیمت گندم، کلزا و سایر دانه‌های روغنی اعلام شود.

 وی همچنین در در جریان بازدید از یک واحد تولید گوشت مرغ در شهرستان اردبیل در خصوص تنظیم بازار قیمت مرغ و تخم مرغ نیز اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی وظیفه تولید و تامین امنیت غذایی و ارتقای سطح امنیت تولید را دارد و تلاش می کند که در سفره مردم گوشت مرغ وجود داشته باشد.

وی در خصوص دلایل افزایش اخیر مرغ و تخم مرغ عنوان دو کالای  پرمصرف مردم گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ تلاش می کند به طوری که دلیل خاصی برای افزایش قیمت اخیر نمی بینم چرا که گوشت مرغ به اندازه کافی وجود دارد.

وی همچنین از تلاش بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین نهاده‌های مرتبط با تولید گوشت مرغ خبر داد و گفت: همه تلاش می کنند که نیاز بخش تولید در این عرصه در اختیار تولید کننده‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از نیاز داخل مرغ و تخم مرغ در کشور تولید می‌شود، اضافه کرد: بازار مرغ و تخم مرغ به زودی کنترل شده و متعادل می‌شود.

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1405014

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عبدالناصر همتی بانک مرکزی مرغ و تخم مرغ جهاد کشاورزی گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۹۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازار گوشت و دام ایران شاهد افت قیمت مرغ نسبت به روز گذشته بود.

بیشتر بخوانید: قیمت روز گوشت بوقلمون شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

براساس اعلام پایگاه خبری صنعت مرغداری و دامپروری، هر کیلو مرغ کشتار در بازار ریزش را نسبت به روز پیش در پیش گرفت و ۷۶,۴۱۸ تومان خرید و فروش شد.

بازار گوشت مرغ همچنین شاهد افزایش قیمت مرغ زنده نسبت به روز پیش است، هر کیلو مرغ زنده در بازار ۵۳,۵۱۷ تومان معامله شد.

هر کیلو گوشت منجمد گوساله هم خلاف روند روزهای اخیر در بازار ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرد، ۳۲۵ هزار تومان قیمت گذاری و فروخته شده است.

در بازار گوشت طیور امروز هر کیلو بوقلمون کشتار در حالی معامله شده که نسبت به روز پیش ثبات قیمت را تجربه کرد و کیلویی ۹۸ هزار تومان معامله شد.

هر کیلو دام در کشتارگاه امروز با ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین امروز قیمت دام زنده در بازار ثبات را در پیش گرفت و کیلویی ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز همچنین در بازار هر کیلو گوشت شترمرغ کشتار ۳۴۱ هزار تومان خرید و فروش شد که در مقایسه با روز گذشته تغییری را تجربه نکرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228800 برچسب‌ها قیمت گوشت

دیگر خبرها

  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید