Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@07:20:40 GMT

سد مخزنی شرفشاه سومار افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۰۰۲۵

سد مخزنی شرفشاه سومار افتتاح می‌شود

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از افتتاح سد مخزنی "شرفشاه" به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور خبر داد.

بهرام درویشی اظهار کرد: سد مخزنی شرفشاه، روز پنجشنبه (12 تیر) به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور و با حضور  مهندس "حاج رسولی‌ها" مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع ایران، استاندار و جمعی از مسئولین استان افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این سد با حجم بیش از ۱۰۱ میلیون مترمکعب در شهرستان گیلانغرب بر روی رودخانه "کنگیر" احداث شده  و شبکه پایاب آن در شهرستان قصرشیرین توسعه یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه درباره اهداف احداث سد شرفشاه نیز خاطرنشان کرد: تامین آب مورد نیاز اراضی دشت‌های سومار و نفت‌شهر به میزان ۳۰۵۵ هکتار، تامین آب مورد نیاز شرب و صنعت  شهرهای سومار، نفت شهر و بازارچه مرزی سومار به میزان 11.3 میلیون متر مکعب، تامین آب مورد نیاز زیست محیطی منطقه به میزان ۱۰ میلیون مترمکعب، توسعه کشاورزی و نگهداشت جمعیت در نوار مرزی، توسعه صنعت توریسم و کنترل سیلاب های رودخانه کنگیر از اهداف احداث این سد است.

به گفته درویشی، این سد با اعتبار 500 میلیارد تومان و در راستای اجرای پویش ملی "الف.ب.ایران" در استان کرمانشاه افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه سد پویش الف ب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: با توجه به بحث کمبود آب و خشکسالی شهر مشهد، یکی از اولویت‌های سال جاری، استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر است.

حسین مختاری در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به بحث کمبود آب و خشکسالی شهر مشهد، یکی از اولویت‌های سال جاری، استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر است.

وی افزود: زری اسکیپ یا خشک منظر به هنر طراحی فضای سبز با استفاده از گیاهانی که نیاز بسیار کمی به آب دارند گفته می‌شود؛ طراحی خشک منظر، رویکردی متداول در سطح جهان است که در مواجهه با شرایط و اقلیم‌هایی گرم و خشک مطرح می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد اضافه کرد: گونه‌هایی چون رزماری، اسطوخودوس، اردی، نازیخی، بابونه، فیلا، برف در تابستان، گازانیا، استسپرموم، زرشک زینتی، ژونیپروس، طاووسی، اگاو، لیروپ، الوورا و… از گونه‌های کار شده در جشنواره خشک منظر امسال در لچکی تقی آباد و ابتدای آیلند کلاهدوز است.

مختاری افزود: در زری اسکیپ، یک طراح منظره بسیار جذاب و زیبایی را با استفاده از انواع گیاهان پوششی و گونه‌های متنوع کم نیاز به آب در ترکیب با انواع مصالح طبیعی مانند سنگ، مالچ‌ها، چوب، سنگ و صخره و … برای محیط پیرامون به وجود می‌آورد که ضمن کاهش چشمگیر و قابل ملاحظه هزینه‌های نگهداری، در مصرف آب نیز صرفه‌جویی می‌شود.

کد خبر 747680

دیگر خبرها

  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان