Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با بزرگداشت میلاد حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) و بزرگداشت دهه کرامت، شب شعر بزرگ «نسیم کرامت» در گلزار شهدای نی ریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، همزمان با بزرگداشت میلاد حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) و بزرگداشت دهه کرامت، شب شعر بزرگ «نسیم کرامت» در گلزار شهدای نی ریز برگزار شد، این آیین ادبی که با حضور شعرا، کارکنان و روسای ادارات و حضور پرشور مردم همراه بود، 9 تن از شعرای آیینی به سرایش اشعار خود در مدح علی بن موسی امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از برنامه آیت الله «سید محمد فقیه» با بیان پیشینه تاریخی و فرهنگی شهرستان نی ریز و تجلیل از شعرا و عرفای گذشته این شهر از اشعار زیبای سید نعیما پدر سید اشرف متخلص به سحاب نی ریزی شیخ الاسلام نی ریز یاد کرد که اشعار زیبای وی در مدح اهل بیت(ع) بر روی سنگ و با خط زیبای در محل امامزادگان (ع) موجود بود که پس از تخریب و بازسازی در محل حوزه علمیه امام صادق (ع) نگهداری می شود و قسمتی از این اشعار توسط مختار کمیلی پژوهشگر نی ریز خوانش، جمع آوری و انتشار یافته است.

امام جمعه نی ریز با اظهار تاسف از مفقودی سنگ مرمر شش ضلعی بسیار زیبا و ارزشمندی به خط نستعلیق یاد کرد که با شعر زیبای «نسل کاظم امام راهنما، هاتفی گفت بهر تاریخش، گرتویی معتقد به روز جزا» بر سر درب امامزادگان حسن و حسین (ع) منقش شده بود که بعد ها در بازسازی مرقد مفقود شد و علیرغم پی گیری ها تاکنون پیدا نشده است، در پایان خواستار حفظ و نشر آثار تاریخی و هنری موجود توسط جوانان و ارگان های فرهنگی این خطه شد.

این برنامه ادبی توسط ستاد شب های شعر اهل بیت(ع) و کانون خادم یاران رضوی نی ریز و با تلاش کانون شعر رضوی، انجمن های ادبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی‌ریز و حمایت و همکاری دفتر امام جمعه، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره تبلیغات اسلامی، شهرداری و شورای شهر و خیرین برگزار شد، با استقبال گرم مردمی روبرو شد.

گفتنی است این شب شعر با اجرای «محمد جواد نصیرزاده» دبیر شب های شعر اهل بیت (ع) که از خادم یاران رضوی می باشند همراه بود در این آیین «طاهره ابراهیمی»، «عباسعلی زارعی»، «سیداحمد موسوی مقدم»، «آرزو حقیقی»، «محمدمبارکی»، «محمد جواد نصیرزاده»، «اعظم زارع»، «کوثر مراد نژاد»، «محمدجلال رنجبر» و «فائزه اندرز» اشعار خود را قرائت کردند.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: نی ریز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس دهه کرامت در فارس جشن های دهه کرامت شب شعر دهه کرامت برگزار شد شب شعر نی ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، امروز دوشنبه در جلسه استانی ستاد گرامیداشت دهه کرامت که در استانداری لرستان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی ارادت ویژه‌ای به آقا و ولی‌نعمت خود حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) دارند و دهه کرامت بهترین زمان برای ابراز ارادت و ادای احترام به ساحت اهل‌بیت (ع) است.

وی افزود: در دهه کرامت امسال تمامی مساجد استان میزبان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت و با محوریت خود مردم خواهند بود و برنامه ویژه‌ای برای تجلیل از دختران موفق و نام‌آور در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در سطح استان برگزار خواهد شد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، گفت: پرداختن به فریضه عفاف و حجاب از مهم‌ترین رویکردهایی است که باید در این دهه موردتوجه و بازشناسی جدی قرار گیرد.

کد خبر 6090799

دیگر خبرها

  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود