Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران گفت: بورس املاک و مستغلات شرکت سهامی عام است و بعد از پذیره نویسی به مردم واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری صداو سیما، حسن قالیباف اصل در حاشیه مراسم تفاهم نامه همکاری ایجاد پنجره واحد برای ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه افزود: براساس تفاهم نامه‌ای که امروز بین اتاق بازرگانی ایران، حسابرسی، بورس تهران و فرابورس به امضا رسید سعی کردیم، دستورالعمل پذیرش را تسهیل کنیم به همین دلیل سازمان بورس از فرایند پذیرش کنار کشید و فرایند را به بورس تهران و فرابورس واگذار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به جلساتی که در اتاق بازرگانی داشتیم قرار شد نرم افزاری تهیه شود تا شرکت‌های عضو اتاق بازرگانی، بتوانند از طریق پنجره واحد در بازار سرمایه پذیرش شودند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران گفت: بخش خصوصی از روند طولانی بودن پذیرش در بورس گلایه داشتند، برای همین برای کوتاهی فرایند پذیرش این تفاهم نامه امضا شد تا قبل از پذیرش بسیاری از کارها، چون صورت‌های مالی شرکت‌ها انجام شود.

وی افزود: در بحث بورس املاک مستغلات قرار است علاوه بر املاک، امتیازات اموال نیز معامله شود و در حوزه املاک ۲ مشکل نقدشوندگی و کشف قیمت داریم.

قالیباف اصل اضافه کرد: ایجاد بورس املاک ایده خوبی است، زیرا بسیاری از نهاد‌های دولتی و خصوصی، املاک و اموال زیاد دارند، اما نمی‌توانند نقد کنند بورس املاک به عنوان ابزار تامین مالی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این بورس املاک و مستغلات شرکت سهامی عام است ادامه داد: این بورس بیشتر با محوریت بخش خصوصی است و سهام آن بعد از پذیره نویسی، به مردم واگذار می‌شود و کمک به نقد شوندگی اموال می‌کند.

قالیباف اصل درباره دومین‌ای تی اف دولتی گفت: هنوز درخواستی از سوی وزارت اقتصاد به سازمان بورس نیامده است.

برای ورود به بورس، دارایی‌های ضروری را نفروشید

مدیرعامل بورس تهران گفت: افراد برای ورود به بورس از پس انداز‌های خود استفاده کنند و دارایی‌های مورد نیاز خود را نفروشند.

علی صحرایی در حاشیه مراسم تفاهم نامه همکاری ایجاد پنجره واحد برای ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه درباره رونق این روز‌های بازار سرمایه افزود: مردم بورس را بهترین بازار برای سرمایه گذاری انتخاب کردند بطوریکه با هر میزان سرمایه می‌توانند وارد این بازار شوند.

وی ادامه داد: بازار سرمایه به عوامل اقتصادی و سیاسی واکنش نشان می‌دهد، بر این اساس، مردم باید برای ورود به بازار سرمایه با تحلیل وارد شوند و دنباله رو تحلیل‌های فضای مجازی نروند.

صحرایی اضافه کرد: افرادی که دانش کافی ندارند، از ابزار ها‌ی مختلف، چون صندوق‌های سرمایه گذاری استفاده کنند و متنوع سازی در خرید سهام را رعایت کنند.

مدیرعامل بورس تهران گفت: بازار بورس همچنان که بازده دارد، ریسک هم دارد پس از افراد دارای شناسنامه تحلیلی در بازار استفاده کنند.

وی افزود: براساس قانونی که امسال تصویب شد شرکت‌های بورسی که در سال ۹۹ نمادشان در بازار بورس درج شود، سازمان امور مالیات به مباحث مالیاتیشان در سال‌های گذشته ورود پیدا نمی‌کند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه اتاق بازرگانی ایران حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس اتاق بازرگانی بازار سرمایه برای ورود سازمان بورس پنجره واحد بورس املاک تفاهم نامه بورس تهران شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۰۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد، گفت: در ادامه حمایت‌های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه‌های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان سازی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فولادهای خریداری شده در سال گذشته توسط این صندوق به زودی به پروژه‌های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد. بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر طرق مصوب در شورای‌عالی مسکن اقدام کند.

کد خبر 6090244 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار