Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:42:55 GMT

هشدار پلیس درمورد تیراندازی در مراسم عزا و عروسی

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۰۱۳۹

هشدار پلیس درمورد تیراندازی در مراسم عزا و عروسی

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ شهاب امینی با اشاره به رسم و رسوم تیراندازی در مراسم عزا و عروسی در برخی نقاط کشور افزود: موارد متعددی وجود دارد که افراد به دلیل سهل انگاری، غفلت و ضعف مهارت های لازم در حمل، نگهداری و استفاده صحیح از اسلحه گرم، قتل ناخواسته نزدیکان و افرادی که در آن مراسم حضور دارند را رقم زده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: پلیس همواره تاکید کرده که اسلحه وسیله خطرناکی است که دارنده آن باید نسبت به آن احساس مسئولیت کرده و به هیچ وجه نباید آن را در دسترس افرادی که آموزش های لازم را در این خصوص ندیده اند (به ویژه کودکان و نوجوانان)، قرار داد.  

 رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا خاطر نشان کرد: دارندگان سلاح می بایست از نگهداری فشنگ و اسلحه در یک مکان نا ایمن پرهیز کرده و حتما در حمل، نگهداری و استفاده از آن در معابر و مکان های تجمع نیز نکات حفاظتی و مراقبتی لازم از جمله نصب قفل ماشه را مورد توجه قرار دهند.

این مقام انتظامی با بیان این که تخطی از قوانین و مقررات مربوط به حمل، نگهداری و استفاده از سلاح های گرم جرم محسوب می شود؛ تصریح کرد: البته پلیس علاوه بر نگاه پیشگیرانه، تاکید ویژه ای بر فرهنگ سازی، آموزش و همکاری سایر نهادها و دستگاه های مسئول داشته و بر این باور است که می توان سایر رسوم پسندیده اقوام ایرانی را جایگزین رسم تیراندازی در مراسم عزا و عروسی کرد.   

سرهنگ امینی همچنین ابراز امیدواری کرد با همکاری و مشارکت آگاهانه مردم و سازمان های مربوطه، سهم این گونه قتل ها در کشور کاسته شده و به یاری خداوند متعال، شاهد وقوع این گونه اتفاقات تلخ نباشیم.

برچسب‌ها پلیس آگاهی ناجا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس آگاهی ناجا پلیس آگاهی ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند

‌به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به دنبال وقوع تیراندازی در کارولینای شمالی در هنگام ابلاغ و اجرای حکم جلب، چهار نیروی پلیس کشته شدند.

معاونت پلیس شهر شالوت که تیراندازی در حوزه آن رخ داده است، اعلام کرد که ماموران مقابل منزل یک مجرم فراری، در حال ابلاغ حکم جلب بودند که این فرد به روی نیروهای پلیس آتش گشود. به گفته پلیس، متهم نیز در جریان تیراندازی کشته شد و دو مظنون دیگر دخیل در این تیراندازی بازداشت شدند.

‌کاخ سفید اعلام کرد که گزارش این تیراندازی مرگبار به اطلاع جو بایدن، رییس جمهور آمریکا رسیده و او متعاقباً با «روی کوپر» فرماندار کارولینای شمالی صحبت کرده است.

بایدن در واکنش به این تیراندازی، خواستار تشدید تدابیر در راستای مبارزه با خشونت با سلاح گرم در آمریکا شد.

کد خبر 6092789

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • ببینید | مرگ سه افسر پلیس؛ اولین تصاویر از تیراندازی خونین در ایالت کارولینا
  • تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • عامل تیراندازی در کوار دستگیر شد
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت