Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین، دولت آمریکا را به اقدام تلافی جویانه بابت تصمیم در لغو در نظر گرفتن وضعیت ویژه برای هنگ کنگ در بحبوحه افزایش تنش‌ها بر سر تصویب قانون جدید امنیت ملی این دولتشهر تهدید کرده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این هشدار از سوی چین در حالی مطرح شده که قانونگذاران در چین قانون جدید امنیت ملی برای هنگ کنگ را تصویب کردند که به مقام‌ها اجازه می‌دهد تا هرگونه اقدام در راستای تبانی خارجی، تروریسم، جدایی طلبی و خرابکاری در هنگ کنگ را سرکوب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قانون با مخالفت‌هایی در هنگ کنگ و بسیاری از کشورهای غربی از جمله آمریکا روبرو بوده است.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین به اقدامات احتمالی در تلافی جویی علیه آمریکا در صورت لغو وضعیت ویژه این دولتشهر اشاره‌ای نکرده است.

روزنامه SCMP و شبکه خبری RTHK مستقر در هنگ کنگ گزارش کردند، قانونگذارن چینی به اتفاق این قانون را تایید کردند که چین می‌گوید برای تامین امنیت ملی ضرورت دارد اما بسیاری در هنگ کنگ نگران این هستند که رویکرد این قانون، محدود کردن آزادی‌های منحصر به فرد در این قلمرو باشد.

این قانون یک سال پس از آغاز اعتراضات ضد دولت چین در هنگ کنگ تصویب شد. این قانون از سوی منتقدان در هنگ کنگ تلاشی از سوی پکن برای به کنترل درآوردن این دولتشهر است.

چین تاکید دارد که این قانون برای هدف قرار دادن مشکل سازان تصویب شده و بر حقوق مدنی و آزادی‌ها و همچنین منافع سرمایه گذارها تاثیری نمی‌گذارد.

آمریکا تهدید کرده بود اگر قانون جدید امنیت ملی هنگ‌کنگ تصویب شود، وضعیت ویژه‌ تجاری را که برای این دولتشهر در نظر گرفته بود، لغو می‌کند.

دونالد ترامپ گفته دولتش حذف تمامی توافقاتی که باعث برقراری روابط ویژه هنگ‌کنگ با آمریکا از جمله با برخورداری از یک سری معافیت‌ها از کنترل‌های مربوط به برخی اقلام صادراتی شده بودند را آغاز می‌کند.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اقدام تلافی جویانه چین و آمریکا هنگ کنگ امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۰۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه الجزیره در کابینه رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد کابینه وی به اتفاق آرا، بستن دفتر شبکه الجزیره قطر در سرزمین های اشغالی را تصویب کرده است.

رادیو رژیم صهیونیستی همچنین با اعلام خبر فوق، اعلام کرد که نتانیاهو گفته است این رژیم نمی تواند خواسته حماس مبنی بر پایان دادن به جنگ، خروج نیروهای ارتش رژیم اسرائیل از غزه و رها کردن این جنبش به حال خود در نوار غزه را بپذیرد.

از سوی دیگر، شبکه الجزیره در واکنش به این اقدام رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: کابینه نتانیاهو، در اقدامی سرشار از گمراهی و افترا، همزمان با روز جهانی آزادی رسانه ها، تعطیلی دفاتر شبکه در سراسر سرزمین های اشغالی را تصویب کرده است.

شبکه الجزیره با محکوم کردن این اقدام رژیم صهیونیستی، آن را مجرمانه و تجاوز به حقوق بشر در زمینه دستیابی به اطلاعات دانست و بر حق این شبکه در ارائه خدمات به بینندگان خود در سراسر جهان تأکید کرد و آن را مطابق با معاهدات بین المللی دانست.

شبکه الجزیره خاطرنشان کرد: اقدام رژیم اسرائیل در سرکوب کردن رسانه های آزاد با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایت هایش در زمینه کشتار و بازداشت روزنامه نگاران، ما را از انجام مسوولیت هایمان بازنخواهد داشت.

این شبکه قطری تأکید کرد: از ابتدای جنگ در غزه، بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی در راه انعکاس حقیقت به شهادت رسیده اند.

شبکه الجزیره همچنین ضمن محکوم کردن ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره زیرپا گذاشتن اصول فعالیت رسانه ای، بر پایبندی این شبکه به ارزش های مذکور در اصول اخلاق کاری و حرفه ای تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه «الجزیره» در کابینه رژیم صهیونیستی
  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه الجزیره در کابینه رژیم صهیونیستی
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • کابینه رژیم صهیونیستی به تعطیلی شبکه الجزیره رأی داد
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • تشدید اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی/ نتانیاهو تهدید شد
  • وزیر جنگ‌طلب، نتانیاهو را تهدید کرد
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ