Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@20:11:15 GMT

تشکیل کلوب خریداران قدرتمند نفت در چین

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۰۳۸۰

تشکیل کلوب خریداران قدرتمند نفت در چین

شرکت‌های نفتی دولتی چین در حال رایزنی برای متحد شدن و افزایش قدرت چانه‌زنی در خرید نفت هستند.

به گزارش ایسنا، این گروه که شامل شرکت‌های سینوپک، CNOOC، پتروچاینا و سینوچم است، حمایت دولت مرکزی را کسب کرده و در اولین گام خود به عنوان یک خریدار جمعی، به خرید محموله‌های نفت روسیه و آفریقا در بازار محموله‌های تک اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این اتحاد به نتیجه برسد، این چهار شرکت قدرت چانه زنی زیادی پیدا خواهند کرد. شرکت‌های سینوپک، CNOOC، پتروچاینا و سینوچم مجموعا بیش از پنج میلیون بشکه در روز نفت خام وارد می‌کنند که ۲۰ درصد آن تولید روزانه اوپک است.

ایده تشکیل چنین گروهی نخستین بار در سال گذشته مطرح شد اما به نظر می‌رسد اکنون که شیوع ویروس کرونا تقاضا برای نفت را در بازارها ضعیف کرده، زمان مناسبی برای آزمودن آن است.

غول‌های نفتی دولتی چین در بدترین مقطع شیوع ویروس کرونا برای حفظ نرخ وارداتشان تحت قراردادهای بلندمدتی که با صادرکنندگانی نظیر عربستان سعودی و امارات متحده عربی داشتند، به سختی تلاش می‌کردند. این گروه بندی نشان می‌دهد که غول‌های نفتی چینی خواهان انعطاف پذیری بیشتری در آینده هستند تا در قید و بند قراردادهایی که به فروشندگان قدرت تصمیم‌گیری درباره حجم نهایی تخصیص نفت به خریدار را می‌دهد، نباشند.

شرکت‌های نفتی دولتی چین از جمله شرکت‌هایی بودند که از بحران شیوع کووید ۱۹ به شدت متضرر شده‌اند. این شرکت‌ها ضرر سنگینی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ داشتند و هزینه سرمایه در سال جاری را به دلیل ریزش قیمت نفت و سقوط تقاضا برای سوخت که درآمدهای آنها را کمتر کرده است، کاهش داده‌اند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، انتظار می‌رود درآمد آنها در سال میلادی جاری همچنان ضعیف بماند و در ماه‌های آینده به ضررشان افزوده شود. با این حال چشم انداز بلندمدت به دلیل حمایت دولت و دستور به شرکت‌های چینی برای افزایش تولید نفت و گاز روشن‌تر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ

به گزارش ورزش ۳۶۰، مهدی محمد نبی در پاسخ به اینکه فدراسیون فوتبال برای مدیریت حساسیت هفته‌های پایانی لیگ برتر چه تدبیری اندیشیده است، اظهار کرد: ۲۴ هفته از رقابت‌های لیگ امسال را پشت سرگذاشتیم و به هفته‌های پایانی نزدیک می‌شویم. در بالای جدول رقابت سختی بین استقلال و پرسپولیس وجود دارد. به دلیل همین حساسیت‌ها، جلساتی را در فدراسیون برگزار کردیم که طی آن کارگروهی تعیین شد تا همه مسابقات هفته‌های پایانی را با دقت نظارت و بررسی کند و مشکلی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: این کارگروه از همه جهات مسابقات هفته‌های پایانی را نظارت خواهد کرد و تمامی بازی‌ها به دقت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. تیم‌ها در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره واگذاری تیم‌های بزرگ پایتخت اضافه کرد: بخش خصوصی با مطالعه و تجزیه و تحلیل خاص خود وارد عرصه ورزش می‌شود و همه موارد و شرایط را پیش از ورود، ارزیابی کرده است چراکه باید به اهدافش برسد. یکی از این موارد نرخ بازگشت سرمایه است که باید روی آن حساب کرد. از سوی دیگر بحث درآمد پایدار هم مطرح است که این موارد می‌تواند به توسعه فوتبال کمک کند و نتایج آن را در استقلال و پرسپولیس خواهیم دید.

آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی دیروز با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، سیدمحمدشروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی، مدیران عامل، اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و نمایندگان مالکان جدید سرخابی‌ها برگزار شد.

بر این اساس در این جلسه مشخص شد که ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

استقلال تهران هم‌اکنون با ۵۳ امتیاز در رده نخست قرار دارد و پرسپولیس با یک اختلاف امتیاز در جایگاه دوم لیگ برتر جای گرفته است.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید