Web Analytics Made Easy - Statcounter

الزام تولید کنندگان محصولات لبنی به ثبت قیمت محصولات در سامانه ۱۲۴، حساب تضمین اعتبار خرید سهام بازهم کاهش یافت، تغییرات قیمت اقلام خوراکی مناطق شهری در خرداد ۹۹، تولید فرآورده‌های نفتی در تهران پایدار می‌شود برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه شنبه ۱۰ تیرماه شبستان به شرح زیر است:

الزام تولید کنندگان محصولات لبنی به ثبت قیمت محصولات در سامانه ۱۲۴

بر اساس ابلاغیه شماره 60/86433 مورخ 7/4/1399 کارگروه تنظیم بازار و با توجه به ضرورت حمایت توامان از جریان تولید و مصرف محصولات لبنی و در راستای کنترل، نظارت و مدیریت بازار تولید و عرضه این محصولات و جلوگیری از سو استفاده برخی افراد فرصت طلب کلیه تولید کنندگان محصولات لبنی ملزم هستند قبل از هرگونه تغییر قیمت و عرضه محصول به بازار، نسبت به ثبت قیمت تمام محصولات خود در سامانه 124 اقدام نمایند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه همچنین آمده است؛ با توجه به اینکه محصولات لبنی از حیث نحوه تعیین قیمت به دو گروه تصویبی یا مشمول ثبت در سامانه 124 می باشد؛ بنابراین تولید کنندگان این محصولات موظف هستند محصولات خود را قبل از عرضه به بازار در سامانه بارگذاری نمایند.

در همین راستا، ستاد خبری این سازمان با شماره 124 در سراسر کشور آمادگی دارد تا ضمن دریافت گزارشها، شکایات و پیشنهادهای مردمی نسبت به رسیدگی به آنها در کوتاهترین زمان ممکن اقدام نماید.

 

حساب تضمین اعتبار خرید سهام بازهم کاهش یافت

سازمان بورس در حالی که پیش از این و در اردیبهشت ماه سال جاری حساب تضمین اعتبار خرید سهام را کاهش داده و به ۲۵ درصد رسانده بود با صدور یک اطلاعیه تازه اعلام کرد از ۱۶ تیر ماه سال جاری حساب تضمین اعتبار خرید سهام با کاهش ۱۰ درصدی به ۱۵ درصد می رسد و این تصمیم را به ۱۰۸ شرکت کارگزاری در بازار سرمایه ابلاغ کرد.

 

تغییرات قیمت اقلام خوراکی مناطق شهری در خرداد ۹۹

مرکز آمار اعلام کرد: بر اساس نتایج به دست آمده در خرداد ماه ١٣٩٩، اقلام «سیب درختی زرد» (٢٤,٦ درصد)، « برنج خارجی درجه یک» (١٥.٨ درصد) و «مرغ ماشینی» (١٢.٢درصد) نسبت به ماه قبل افزایش قیمت داشته­‌اند. در این ماه اقلام «پیاز» ( ٢٣,٥ درصد)، « گوجه فرنگی» (٢٠.٨ درصد) و « سیب زمینی» (١٩.٩ درصد) نسبت به ماه گذشته، کاهش قیمت داشته‌اند.

تولید فرآورده‌های نفتی در تهران پایدار می‌شود

«فیض‌آبادی» با بیان اینکه تعمیرات اساسی پالایشگاه نفت تهران که به دلیل شیوع کرونا به تاخیر افتاده بود، قرار است از هفته آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با هدف پایداری در تولید فرآورده‌های نفتی آغاز شود، گفت: تعمیرات اساسی واحدهای «آیزوماکس» و هیدروژن شمالی به‌مدت ۲۸ روز کاری و با تأکید بر استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن کاروان‌ها، اماکن عمومی و رعایت تمامی موازین بهداشتی و ایمنی از ۱۵ تیرماه آغاز خواهد شد.

 

رئیس اداره برنامه‌ریزی، نگهداری و تعمیرات پالایشگاه تهران افزود: قرار بود این تعمیرات اساسی زودتر آغاز شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبق هماهنگی با کارشناسان مربوطه ۱۵ تیرماه، تعمیرات اساسی واحدهای آیزوماکس و هیدروژن شمالی، آغاز می شود.

 

وی از اجرای بیش از ۸۴ دستور کار بهره‌برداری در این تعمیرات اساسی خبر داد و افزود: تخلیه و شارژ کاتالیست راکتورهای واحد آیزوماکس شماره ۲ و کوره ریفورمر واحد هیدروژن شماره ۲، تعویض قسمت آسیب‌دیده بدنه برج ۲V-۴۰۹ و همچنین تعویض همه  pig tail های ورودی کوره ۲H-۸۰۱ و ترمیم عایق‌های سقف این کوره که در مسیرهای بحرانی ما قرار دارند، از مهم‌ترین اقدام‌ها در تعمیرات اساسی پیش رو است. برای انجام این تعمیرات اساسی از ۵۰۰ نیروی کارآزموده تحت نظارت و سرپرستی کارکنان شرکت، افزون بر نیروهای موجود شرکت، استفاده خواهد شد. در تلاشیم با رعایت الزام‌های ایمنی در کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت واحد را در مدار تولید قرار دهیم.

 

رئیس اداره برنامه‌ریزی تعمیرات شرکت پالایش نفت تهران با اشاره به آموزش و اشاعه فرهنگ ایمنی تصریح کرد: برگزاری  نشست‌های T.B.M به‌صورت روزانه با هدف آموزش نفرات و تأکید بر رعایت الزام‌های ایمنی از مهم‌ترین اهداف این تعمیرات اساسی است.

 

کاهش ۸.۳۲ درصدی نسبت خسارت بیمه شخص ثالث در ۲ ماهه ۹۹

شرکت‌ها و موسسات بیمه در ۲ ماهه نخست امسال رقمی معادل ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده‌اند که ۳هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان آن مربوط به حق بیمه در رشته بیمه شخص ثالث و مازاد بوده است و سهم رشته شخص ثالث و مازاد از کل حق بیمه تولید شده در ۲ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ برابر با ۳۸.۹۹ درصد بوده است.

حق بیمه تولید شده در این رشته ۳۳.۴۳ درصد بیشتر از مدت زمان مشابه سال قبل است. بیمه مرکزی توضیح داده است که بررسی آمار عملکرد شرکت‌ها و رشته‌های بیمه از نظر «نسبت خسارت» (حاصل تقسیم خسارت پرداختی به حق‌بیمه تولیدی برحسب درصد) در این مدت ارزیابی مطلوبی از عملکرد آنها در دسترس قرار نداده و فعالیت واقعی شان را نشان نمی‌دهد، چرا که با گذشت تنها ۲ ماه از سال، دریافت کامل حق بیمه‌های مربوط به برخی از بیمه‌نامه‌های صادره در این مدت انجام نشده و این مبالغ تا پایان سال وصول خواهند شد. با این وجود، آمار نسبت خسارت در شرکت‌ها و رشته‌های بیمه در این مدت نشان می‌دهد که نسبت خسارت بازار با ۸/۳ واحد کاهش (در مقایسه با دو ماهه اول سال قبل) به ۴۸.۶ درصد رسیده است.

صنعت بیمه از ابتدای فروردین  تا پایان اردیبهشت‌ماه ۹۹ رقمی معادل ۴.۲ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است که سهم بیمه شخص ثالث از این رقم بیشتر از ۱.۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

خسارت پرداختی یک هزار و ۲۸۷ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های بیمه برای بیمه‌نامه‌های صادر شده در بیمه شخص ثالث و مازاد  ۹.۷۷ درصد بیشتر از مدت زمان مشابه سال قبل است. در دو ماهه نخست امسال سهم خسارت پرداختی شرکت‌های بیمه به رشته شخص ثالث و مازاد از کل خسارت پرداخت شده در این صنعت معادل ۳۰.۹۱ درصد بوده است. با این حال نسبت خسارت در این رشته طی مدت زمان مشابه برابر با ۳۸.۶۱ درصد بوده که ۸.۳۲ درصد کمتر از سال قبل است./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار تولید فرآورده های نفتی تعمیرات اساسی شخص ثالث و مازاد تولید کنندگان میلیارد تومان بیمه شخص ثالث حق بیمه تولید محصولات لبنی نسبت خسارت شرکت ها سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی انتشار خبری مبنی بر اعلام ساکنان محله سلطان‌منش به ویژه خیابان‌های پشت انبار هلالی منطقه هفت شهرداری اهواز در خصوص نشتی و سرایت بنزین به آب‌های جاری خیابان، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز جمعه شب بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در بارندگی شدید اخیر به علت ارتباط کانال‌های فاضلاب ایستگاه آتش‌نشانی پشت جایگاه با زمین نسبتاً آلوده باند مخازن جایگاه، آلودگی‌هایی در فاضلاب ایستگاه و خیابان مجاور جایگاه ایجاد شد.

در این بیانیه بیان شده است: طرح کهاب (جمع‌آوری بخارات فرآورده نفتی) و تغییر سیستم لوله‌کشی تخلیه قدیمی در این جایگاه به منظور جلوگیری از این مشکل در حال اجرا است.

در این بیانیه تصریح شده است: مشکل در حال رفع است و ضمن رعایت اصول ایمنی از آلودگی زیست محیطی کاسته خواهد شد.

کد خبر 6096326

دیگر خبرها

  • نبض مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران
  • تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است