Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که موضوع عبور غیرمجاز اتباع بیگانه یک معضل جدی محسوب می شود،گفت: دستگاه قضایی براساس اختیارات قانونی خود و در چارچوب قانون می تواند با باندهای سازمان یافته در حوزه اتباع بیگانه برخورد کند و در این رابطه باید در استان های مرزی نیز کنترل و برخورد جدی تری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"یدالله موحد" در شورای قضایی استان در شرق استان کرمان افزود: تردد و جابه جایی اتباع بیگانه غیر مجاز در محورهای استان کرمان موجب بروز حوادث و مشکلات متعدد امنیتی، ترافیکی و جاده ای می شود که این موضوع نیز باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تدوین چندین طرح به منظور ساماندهی اتباع بیگانه در استان کرمان، خاطرنشان کرد: در سطح ملی طرح ها و صحبت های زیادی برای ساماندهی اتباع بیگانه مطرح شده است اما در حوزه اجرا نیاز به پیگیری های بیشتری وجود دارد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود بر تجهیز و تامین منابع مالی مرکز ماده ۱۶ بم نیز تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه قضایی نیز تاکنون حمایت خوبی از این مرکز داشته و ستاد مبارزه با مواد مخدر باید به این حوزه توجه ویژه ای داشته باشد.

موحد با اشاره به اینکه در استان کرمان در حوزه پزشکی قانونی مشکلات جدی داریم، خاطرنشان کرد: پیگیری های لازم برای ایجاد پزشکی قانونی در شهرستان های مختلف در سطح استانی و ملی انجام شده اما تاکنون ایجاد این ادارات در شهرستان ها محقق نشده است.

وی بیان کرد: سازمان پزشکی قانونی باید راهکار ملی برای ایجاد واحدهای پزشکی قانونی در برخی شهرستان های استان را پیدا کرده و بر همین اساس اقدام کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با بیان این مطلب که تعداد قضات دستگاه قضایی استان نسبت به دو سال قبل افزایش بسیار خوبی داشته است اما وضعیت ایده آل نیست، گفت: در حوزه قضایی نیز اقدامات بسیار خوبی برای جذب قضات جدید انجام شده است.

موحد با اشاره به مصوبه سفر آیت الله رئیسی رییس قوه قضاییه به کرمان در رابطه با تامین قاضی مورد نیاز برای مناطق محروم، اظهار کرد: تلاش می شود که شرق استان کرمان جزء مناطق محروم از نظر قضایی قرار گرفته و امتیازات ویژه ای برای کارکنان و قضات مجموعه قضائی در این شهرستان ها اختصاص یاب.

وی یادآور شد: در حال حاضر متوسط سن قضایی در استان از ۱۲ سال به کمتر از ۷ سال رسیده است و دلیل این موضوع نیز  افزایش جذب قضات جوان در دستگاه قضایی استان کرمان است.

رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن بیان این مطلب که یکی از اولویت های مورد نظر دستگاه قضایی استان در سال جاری در رابطه با شرق استان ، ساخت ساختمان داسرای عمومی وانقلاب بم است، خاطرنشان کرد: این پروژه جزء مصوبات سفر ریاست قوه قضاییه به استان کرمان است که بخشی از اعتبارتا مورد نیاز آن نیز وصول شده و در مرحه انجام مناقصه قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان کرمان اتباع بيگانه اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی پزشکی قانونی اتباع بیگانه دستگاه قضایی قضایی استان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»

ایسنا/کرمان رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود دو درصد در تلفات جاده‌ای افزایش داشتیم، گفت: متاسفانه ۶۱ نفر به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های شمال استان جان خود را از دست داده‌اند.

سرهنگ علی رضایی ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به آمار بالای تلفات و حوادث رانندگی در استان اظهار کرد: در سال گذشته ۵۱۴۷ تصاف منجر به فوت و جرح در جاده‌های استان رخ داده و ۱۰۶۶ نفر جان خود را از دست داده و ۶۱۳۷ نفر مجروح شده‌اند.

وی افزود: در حوادث رانندگی نوروز امسال ۸۱ نفر در استان کرمان جان باخته و ۴۱۵ نفر مجروح شدند.

رضایی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود دو درصد در تلفات جاده‌ای افزایش داشتیم، گفت: متاسفانه ۶۱ نفر به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های شمال استان جان خود را از دست داده‌اند و این خودروها علاوه بر اینکه بلای جان سرنشینان خودشان هستند، موجب واژگونی خودروهای دیگر و افزایش تلفات و مجروحان حوادث جاده‌ای استان هستند.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان اظهار کرد: ۶۸۰ کیلومتر از جاده‌های شمال استان کرمان بیشترین حوادث را دارند که یک مورد محور نرماشیر – ریگان – ایرانشهر است و ۲۳ نفر جان باخته در سال قبل دارد.

وی افزود: محور دیگر پرحادثه سیرجان - بافت و سومین محور نگار – بهرامجرد است که در سال قبل ۵۷ فقره تصادف و ۱۷ فوتی را ثبت کرده است.

رضایی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ بیشترین حوادث رانندگی در چند شهرستان کرمان، سیرجان، زرند، رفسنجان، بم و بردسیر رخ داده و ۱۲۸۰ تصادف منجر به فوت و جرح در کرمان داشتیم.

رئیس پلیس راه استان کرمان با بیان اینکه یکی از چالش‌های جاده‌های استان کرمان خواب آلودگی و سرعت غیرمجاز است، افزود: کارهای خوب کنترلی و نظارتی زیادی انجام می‌شود اما یکی از راه‌ها پایش تصویری است که در زمینه کمبود داریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۸۰ درصد تلفات تصادفات نوروز امسال در استان کرمان مربوط به پژو و پراید بود، گفت: باید برای فرهنگسازی در زمینه کاهش حوادث رانندگی همه دستگاه‌.ها پای کار بیایند.

رضایی در پایان با تاکید بر اینکه معادن برای بهبود وضعیت جاده‌های استان پای کار بیایند، تصریح کرد: حمل بار اضافه و تردد خودروهای معادن آسیب زیادی به جاده‌ها زده و موجب تخریب می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهدی بخشی دادستان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به آمار تلفات حوادث جاده‌ای اظهار کرد: باید آسیب شناسی و راهکارهای اساسی برای کاهش حوادث اجرایی شود.

همچنین دکتر مهدی احمدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این جلسه گفت: عمده تصادفات منجر به جرح و شدت جراحات مربوط به موتورسوارها و به ویژه موتورسنگین است.

وی افزود: موضوع دیگر در جاده‌های برون شهری، این است که خودروهای سنگین راه را برای خودروهای سبک می‌بندند و موجب حوادث می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان