Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:44:16 GMT

پرهیز از رویکرد غیرتخصصی به معادن گیلان

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۰۶۹۲

ایسنا/گیلان رییس سازمان صمت گیلان گفت: بیش از ۱۵ میلیون تن در سال برای رفع نیازهای طرح‌های عمرانی و تاسیسات ساختمانی به مصالح معدنی نیازمند هستیم و به همین دلیل باید از رویکرد غیرتخصصی به معادن استان پرهیز شود.  

فرهاد دلق‌پوش در نشست با مدیران عضو شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت به مناسبت گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در سالن شهید انصاری رشت گفت: تکلیف بزرگی بر عهده فعالان عرصه صنعت و معدن در جهت تحقق اهداف سال جهش تولید قرار داده شده است و گیلان به همت فعالین اقتصادی توانسته است در شرایط مختلف اقدامات مطلوبی را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بزرگترین کمک به بخش تولید را رفع موانع و پشتیبانی مالی و اجرایی بخش تولید دانست و افزود: علیرغم مشکلات موجود در حوزه کسب و کار، شاهد زحمات شبانه روزی این قشر پرتلاش در کشور هستیم و امروز در شرایط تحریمی، بیش از هر زمان دیگری، نیازمند حمایت از تولید داخلی هستیم.

دلق‌پوش با بیان اینکه سهم اشتغال پایدار صنعتی استان نسبت به کشور بیش از (۷/۳ درصد) است، افزود: گیلان با وجود قریب به ۳۰۰۰ واحد صنعتی توانسته است برای ۸۷ هزار و ۴۵۴ نفر به صورت مستقیم در بخش صنعت اشتغال ایجاد کند و از منظر اشتغال صنعتی رتبه ۱۲ کشور را داریم و از نظر تعداد واحد صنعتی رتبه نهم را به خود اختصاص داده‌ایم.

رییس سازمان صمت گیلان از اشتغال، ساماندهی و آموزش فعالان فرش دستباف گیلان سخن گفت و عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار ۱۳ هزار نفر به صورت حرفه‌ای در حوزه هنر صنعت فرش دستباف گیلان مشغول فعالیت هستند.

تشکیل هیات خبرگان بانکی در گیلان

دلق پوش تشکیل هیات خبرگان بانکی در گیلان برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات به حوزه صنعت و معدن و بررسی پرونده های بانکی را ضروری دانست و تاکید کرد: لازم است، بانک‌ها اولویت اول خود را تامین نقدینگی بخش تولید و اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع قرار دهند تا زمان را برای تحقق اهداف سال از دست ندهیم.

 وی خاطرنشان کرد: این ابلاغیه جدید تبصره ذیل ماده ۶۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، بانک مرکزی؛ به کلیه بانکها می تواند برای بررسی پرونده‌های تسهیلاتی مخالفت شده، کمک شایانی به بخش تولید و تجارت کند.

رئیس سازمان صمت گیلان فعالیت ۵۶ معدن دارای پروانه بهره برداری در گیلان را نشان از مهجور شدن فعالیت‌های معدنی در گیلان قلمداد و تصریح کرد: تاکید سیاست‌های کلان برای عبور از وابستگی نفتی، بهره‌برداری بیشتر از معادن است.

 وی با اشاره به اینکه از رویکرد غیرتخصصی به معادن باید پرهیز شود، خاطرنشان کرد: هم اکنون فقط در بخش عمران به طور میانگین بیش از ۱۵ میلیون تن در سال برای رفع نیازهای طرح‌های عمرانی و تاسیسات ساختمانی به مصالح معدنی نیازمند هستیم و نباید به این امر به عنوان تخریب‌گر زیست محیطی و منابع طبیعی به آن نگاه شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صنعت و معدن بخش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی

استاندار یزد نساجی و پوشاک از مهم‌ترین محورهای توسعه صنعتی در سند یزد نوین دانست و گفت: یکی از هدفگذاری‌های استان در کنار توسعه صنعت نساجی و پوشاک، «تبدیل یزد به قطب تولید ماشین آلات نساجی» است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، در آئینی با حضور مهران فاطمی؛ استاندار یزد سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و محصولات صنعت نساجی و پوشاک در استان افتتاح شد.

مهران فاطمی، استاندار یزد در حاشیه بازدید از نمایشگاه، به سبقه تاریخی یزد در حوزه هنر صنعت نساجی اشاره کرد و گفت: حوزه نساجی و پوشاک؛ یکی از مهمترین محورهای توسعه صنعتی یزد و سند یزدنوین بوده و مسائل مربوط به آنها با جدیت پیگیری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به نام «جهش تولید؛ با مشارکت مردم»، خاطرنشان کرد: بخش نساجی و پوشاک از بهترین بخش‌هایی است که با جلب مشارکت مردم، می‌توان در آن جهش ایجاد کرد.

استاندار یزد با اشاره به نگاه ویژه مجموعه مدیریتی استان به حوزه نساجی و پوشاک، تصریح کرد: در راستای رونق فعالیت‌های این حوزه، ضمن ارائه تسهیلات مورد نیاز، پیگیری‌های لازم برای حل مسائل موجود به ویژه در حوزه صادرات انجام می‌شود.

فاطمی در ادامه یکی از رویکردهای مورد پیگیری در استان را حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان دانست و افزود: یکی از هدفگذاری‌های استان در کنار توسعه صنعت نساجی و پوشاک، «تبدیل یزد به قطب تولید ماشین آلات نساجی» است.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان در همین راستا خاطرنشان کرد: در راستای تحقق هدف‌گذاری مذکور، حمایت‌های لازم از شرکت‌های فعال در این حوزه انجام خواهد شد.

استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: امید است در پرتو اقدامات مورد پیگیری، استان یزد در حوزه صنعت نساجی، به روزهای اوج خود بازگردد و روز به روز گسترده‌تر شود.

کد خبر 750198

دیگر خبرها

  • تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود
  • هدف‌گذاری تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت