Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق بازرگانی ایران، این تفاهم‌نامه که در نود و ششمین نشست شورای گفت‌وگو به امضا رسید، درگاهی برای ارزیابی، اقدام و پایش تأمین مالی شخصیت‌های حقوقی بخش خصوصی از بازارهای سرمایه ایجاد می‌کند.

حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در این خصوص گفت: اقدام لازم برای طراحی و پیاده‌سازی درگاه واحد و نظارت بر آن با هدف پوشش کامل مسیر تأمین مالی از محل بازارهای سرمایه در یک سامانه واحد بر عهده اتاق ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درواقع این درگاه مسیر ارتباطی برای ارزیابی، اقدام و پایش تأمین مالی شخصیت‌های حقوقی بخش خصوصی از محل بازارهای سرمایه و بدهی کشور با تمرکز بر بازارهای زیر نظارت شرکت بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس است.

قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگو با بیان این نکته که تفاهم‌نامه در ۵ ماده و ۴ نسخه تنظیم شده است، گفت: همکاری بین اتاق ایران و بورس ادامه‌دار است و در این راستا اقدامات مناسبی به همت محمدرضا انصاری، نایب‌رئیس اتاق ایران برای تأمین مالی پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی که در قالب صندوق پروژه، تعریف شده‌اند، صورت گرفته و قرار است زمینه ورود آنها به بورس فراهم شود.

سلاح ورزی در بخش دیگری از سخنان خود به دیگر مباحثی که در نشست شورای گفت‌وگو مطرح شد، اشاره و تصریح کرد: بررسی وضعیت ساماندهی مرزهای صادراتی و مبادلات مرزی با ارائه گزارشی از گمرک، محور اصلی این جلسه بود. بر اساس گزارش‌های ارائه شده اقدامات مناسبی در راستای الکترونیکی شدن کلیه فرآیند گمرک برای تسهیل تجارت انجام شده است.

به اعتقاد این فعال اقتصادی آنچه دراین‌بین به‌عنوان ضعف جدی در گمرکات مرزی کشور از سوی بخش خصوصی مطرح شد، نبود مدیریت واحد مرزی است. در این راستا پیشنهاد شد که اتاق ایران و گمرک با یکدیگر وارد همکاری جدیدی شوند و بخشی از فعالیت‌های گمرکی واگذار شود که موردتوافق قرار گرفت. در این رابطه مقرر شد کمیته‌ای بین دو نهاد ایجاد شود و بسترهای اولیه برای این امر را مهیا سازد و گزارش آن را تا دو ماه آینده در اختیار شورا قرار دهد.

کد خبر 4962168 عرفانه تاجیکی

منبع: مهر

کلیدواژه: ریاست اتاق بازرگانی ایران پنجره واحد تجارت بورس تهران بورس ویروس کرونا قیمت دلار بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی بورس مصرف برق قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت بازار ارز بازار مسکن قیمت یورو صادرات نفت اجاره بها قیمت طلا تأمین مالی اتاق ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۰۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت:اتاق ایران برنامه های متنوعی برای افزایش ناوگان حمل و نقل، تسهیل تبادلات مالی با چین دارد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم صمد حسن‌زاده عصر امروز در همایش ایران و چین همزمان با برگزاری ششمین همایش توانمندی‌های ایران (ایران اکسپو 2024)، اظهار داشت: اتاق ایران در بیشتر زمینه‌های فناوری معدنی و تجاری، نفت و گاز، تجهیزات پزشکی و محصولات دانش بنیان، فولاد و خدمات فنی و مهندسی، حوزه گردشگری و سایر موارد آماده همکاری بیشتر بین دو کشور است.

وی افزود: برنامه اتاق ایران برای توسعه تجاری بین دو کشور ایران و چین و تسهیل در صادرات با افزایش ناوگان حمل و نقل، تسهیل تبادلات مالی با راهکارهای متنوع است، ضمن اینکه حضور هیات‌های تجاری برای اجرای قراردادهای مشارکتی و رفع برخی موانع تعرفه‌ای و استاندارد کالاها و ضمانت‌های تجاری در دو کشور صورت گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه اتاق بازرگانی ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی میزبان مقامات تجاری از کشور چین است، گفت: باید از توانمندی‌ها و توسعه اقتصادی بین ایران و چین بهره‌گیری کرد و در همین راستا از ظرفیت‌های موجود برای توسعه مناسبات بین دو کشور استفاده کرد.

حسن‌زاده اضافه کرد: چین با حجم 30 میلیارد دلار نخستین شریک تجاری ایران است که این حجم تجارت را می‌توانیم به 50 میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی با اشاره به این که ایران شریک چین در خاورمیانه بوده است، گفت: اتاق ایران با سابقه 120 سال نقش سیاست‌گذاری و راهبردی در تجارت و بازرگانی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاکید کرد: در زمینه‌های مشترک آماده توسعه همکاری ایران و چین هستیم؛ اولویت برنامه‌های اتاق بازرگانی توسعه و تقویت مناسبات تجاری با چین است تا دو کشور بتوانند از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند