Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی از رشد ۵۰ درصدی پرونده‌های وارده به شعب تعزیرات حکومتی استان مرکزی خبر داد.

بهرام براری روز سه شنبه ۱۰ تیرماه، در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه نقش سازمان تعزیرات حکومتی خدمت به مردم است، اظهار کرد: این اداره علاوه بر اینکه یک سازمان شبه قضائی تحت نظارت دولت است در سطح کلان وظایفی را در سه حوزه رسیدگی، صدور و اجرای حکم نیز بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان تعزیرات حکومتی در حوزه های بهداشت و درمان، قانون صنفی، حمایت از حقوق مصرف کنندگان، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به طور کلی در سه بخش کالا و خدمات، تخلفات بهداشتی دارویی و درمانی و قاچاق کالا و ارز ارائه خدمت می‌کند.

سرپرست سازمان تعزیرات حکومتی استان مرکزی ادامه داد: مجموع پرونده های ورودی جرایم کالا و خدمات ورودی به اداره کل تعزیرات استان مرکزی در سال ۹۷  حدود 5343 فقره بوده که به همان میزان پرونده مختومه شده و در سال گذشته نیز 8841 پرونده وارد شده  که تعداد پرونده های مختومه 8840 مورد بوده است.

براری تصریح کرد: در سال ۹۷ میزان ورودی پرونده های بهداشتی دارو و درمان به اداره کل تعزیرات حکومتی استان 1720 پرونده بوده  که به همان میزان نیز مختومه شده و در سال گذشته 1617 پرونده وارد و به همان میزان رسیدگی شده است. ورودی پرونده ها نسبت به سال ۹۷ کاهش ۶ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: در سال ۹۷ پرونده‌های وارد شده در حوزه قاچاق کالا و ارز ۷۸۳ پرونده و میزان پرونده های مختومه ۷۹۵ پرونده بوده همچنین در سال گذشته 1338 پرونده وارد و 1364 پرونده مختومه شده که این ورودی ها نسبت به سال ۹۷ رشد ۷۰ درصدی داشته است.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی با اشاره به پرونده های وارده حوزه بهداشت و درمان گفت: تعداد پرونده های وارد شده در خصوص عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ۵۶۸ پرونده، عدم رعایت مقررات بهداشتی ۴۴۱ پرونده و عرضه و تحویل کالاهای غیر بهداشتی ۱۵۴ پرونده به ارزش ریالی سه میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال بوده است.

براری در خصوص کشف انبارهای احتکار در دوران بیماری کرونا و اقلام مرتبط با این حوزه گفت: در این مدت چهار مورد احتکار در انبار کشف شده که طبق قانون، کالاهای کشف شده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد:  ارزش ریالی پرونده های سه بخش بهداشت و درمان، کالا و خدمات و قاچاق کالا و ارز در سال ۹۷ بالغ بر هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و سال ۹۸ بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی تعزيرات حكومتي استان مرکزی کروناویروس تعزیرات حکومتی استان مرکزی قاچاق کالا و ارز پرونده های وارد سال ۹۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۱۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد

محمد جمالعباسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته با ۱۰۷۹ مورد بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی شهرستان محلات توسط اداره صمت این شهرستان، ۱۱۱ پرونده به ارزش حدود ۲۴۰ میلیون تومان تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان ارجاع شده است.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۳۰۰۰ واحد صنفی در محلات، گفت: سال گذشته با انجام ۱۴۶۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان محلات، ۱۶۶ پرونده به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان تشکیل و به اداره تعزیرات شهرستان محلات ارجاع شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان محلات افزود: سال گذشته ۶۰ گزارش توسط ستاد خبری اداره صمت محلات دریافت و ۸۶ گشت مشترک توسط ادارات تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی انجام شد که طی این گشت‌ها ۳۷۱ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفتند.

جمالعباسی گفت: همچنین پارسال از مجموع ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان محلات، ۲۷۷ پرونده با ارزش بیش از ۷۵۰ میلیون تومان به تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال شده است.

وی گفت: در حوزه قاچاق کالا نیز ۱۱۰ مورد بازرسی مشترک و مستقل با محوریت دخانیات، لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی و لوازم آرایشی و بهداشتی توسط اداره صمت محلات انجام شد.

کد خبر 6088532

دیگر خبرها

  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد
  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل