Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، انگلیس می‌گوید از اقدام امروز پارلمان چین مبنی بر تصویب قانون امنیتی هنگ کنگ به شدت نگران است.

در همین راستا، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس مدعی شد: این گام سنگینی است و اظهارنظرهای بیشتر را به رؤیت متن کامل مصوبه موکول می‌کنیم.

گفتنی است طبق اعلان رسانه‌ها، متن کامل قانون امنیتی هنگ کنگ امروز بعد از ظهر علنی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلیس پیشتر هم در ادعایی مداخله‌جویانه از اعطای حق شهروندی به مخالفین هنگ کنگی سخن گفته بود.

طبق این قانون، هرگونه اقدام در راستای جدایی‌طلبی، تروریسم و یا تبانی با بیگانگان، با تنبیه و زندان همراه خواهد بود.

حداکثر تنبیه لحاظ شده برای چنین جرایمی، حبس ابد است حال آنکه ادعا می‌شود پیشتر این مجازات فقط به ۱۰ سال زندان محدود بود.

همچنین به موجب این قانون، چین به خود حق می‌دهد آژانس‌های امنیتی در هنگ کنگ مستقر کند و از این پس، می‌تواند قضاتی را برای کمیته تحت امر رئیس اجرایی هنگ کنگ‌ منصوب کند که وظیفه آنها نظارت بر اجرای قانون جدید است.

رئیس اجرایی نیز تحت نظارت دولت مرکزی پکن خواهد بود و مصوبه جدید نیز به قوانین فعلی هنگ کنگ ضمیمه می‌شود.

 آمریکا در واکنش به اقدام چین، با این ادعا که قانون جدید خودمختاری هنگ کنگ را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ نه تنها امتیازات ویژه این منطقه را لغو بلکه ارسال قطعات نظامی و فناوری‌های حساس به هنگ کنگ را نیز ممنوع اعلام کرد.

کد خبر 4962288 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: انگلیس دومینیک راب چین هنگ کنگ ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ ایران ویروس کرونا عربستان سعودی فلسطین روسیه لبنان سوریه امارات متحده عربی افغانستان لیبی هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۱۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: گزارش اخیر بی‌بی‌سی جهانی در ارتباط با نیکا شاکرمی که با سندسازی همراه بود، عملاً اقدام رسانه رسمی انگلیس علیه امنیت روانی مردم ایران است. بی‌بی‌سی جهانی با این گزارش پر از گاف‌های متناقض، تشویش اذهان عمومی جامعه ایرانی را دنبال کرد.

از این رو ضروری است وزارت امور خارجه با شکایت علیه رسانه رسمی انگلیس یا احضار سفیر این کشور، نسبت به این اقدام واکنش نشان دهد. این در حالی است که بخش فارسی بی بی سی نیز ناخواسته اعتراف کرده اسناد منتشر شده توسط بی بی سی که مبنای گزارش اخیر قرار گرفته، توسط این رسانه بازسازی(ساخته) شده است!
در اغتشاشات ۱۴۰۱ نیز بی بی سی فارسی همراه با اینترنشنال، با تولید اخبار دروغ، وظیفه عملیات رسانه‌ای جریان آشوب را بر عهده گرفته بود.

کد خبر 849233 منبع: ایران برچسب‌ها اغتشاش تلویزیون بی بی سی خبر ویژه

دیگر خبرها

  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • واکنش حامدی فر به درگیری با بازیکن ذوب آهن+فیلم
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • ادامه واکنش‌ها به یک گزارش بی نامه و نشان از BBC + فیلم
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • مجتبی حسینی: سه سال کار کنید و موفق شوید!
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!