Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد سلیمانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ ادامه داد: هدف از تاسیس این باشگاه ارتقای سطح فنی ، علمی و مهارتی هنرآموزان تئاتر قم و تربیت هنرمندانی متخصص در رشته‌های مختلف زیرمجموعه هنر نمایشی است.

وی گفت: کمبودهای آموزشی در رشته‌های مختلف مرتبط با تئاتر در استان احساس می‌شد که برای رفع این کمبودها در این باشگاه ۱۲ کارگروه تخصصی با عناوین کارگروه کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه، طراحی لباس، عروسکی، طراحی نور، موسیقی، طراحی گریم، مدیریت تولید، روابط عمومی و تبلیغات، پژوهش و نویسندگی ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول واحد نمایش حوزه هنری قم ادامه داد: تشکیل باشگاه تئاتر تجربه زمینه فعالیت تخصصی و علمی‌تر هنرجویان تئاتر را در شاخه‌های مختلف هنر تئاتر مهیا می‌کند.

وی گفت: شیوع کرونا اگرچه فعالیت سالن‌های نمایش و همچنین اجرای تئاتر را به مدت چهار ماه متوقف کرد ولی برنامه‌های آموزشی این باشگاه با بهره‌گیری از فضای مجازی ادامه یافت که در این زمینه از اساتید مجرب کشور برای آموزش مجازی هنرآموزان تئاتر قم بهره برده شد.

سلیمانی اظهار داشت: اعضای این باشگاه جمعی از دوره دیدگان چندین دوره کارگاه تئاتر «اولین تجربه» حوزه هنری قم هستند که طی سال‌های گذشته در دوره‌های تخصصی و فراگیر حوزه هنری قم پرورش‌یافته و به‌عنوان نسل جدید در تئاتر استان مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: ازجمله فعالیت‌های این باشگاه انتشار نشریه تخصصی، ایجاد خانه عروسک، آماده‌سازی سالن تمرین، برگزاری ورکشاپ‌های تخصصی، برنامه‌ریزی برای حضور در جشنواره‌ها، تشکیل بانک اطلاعات هنرجویان و صدور کارت شناسایی اعضای باشگاه، حمایت و پشتیبانی گروه‌های تئاتری وابسته به باشگاه و معرفی هنرجویان به گروه‌های فعال در حوزه هنری نمایش است.

تئاتر قم در زمینه‌های مذهبی- آئینی، کودک و نوجوان و دفاع مقدس ید طولایی داشته و اساتید و پیشکسوتان زیادی در آن مشغول بوده‌اند.

قم دارای بیش از هشت گروه تئاتر فعال ازجمله گروه تئاتر آئین، امروز، ایده، عرشیان، طراوت، سایه‌روشن، خانه پرواز و گروه تئاتر گاراژ تیاتر می‌باشد.

برچسب‌ها قم هنرمند تئاتر حوزه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اداره کل هنرهای نمایشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم هنرمند تئاتر حوزه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اداره کل هنرهای نمایشی قم هنرمند تئاتر حوزه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اداره کل هنرهای نمایشی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۱۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه جلسه همفکری مسوولان فرهنگی و هنری البرز به میزبانی حوزه هنری این استان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج، رئیس حوزه هنری البرز، معاون فرهنگی و هنری سپاه استان و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برگزار شد.

این جلسه با هدف بحث، تبادل نظر و هماهنگی برای انجام اقدامات و برنامه های فرهنگی و هنری در استان البرز برگزار و در خصوص برپایی ششمین کنگره شعر امام حسن مجتبی (ع) تحت عنوان حدیث حسن نیز مباحثی مطرح و مقرر شد این اقدام فرهنگی در قالب یک لایحه به شورای اسلامی شهر کرج ارسال و ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شود.

محمد مهرابی، رییس حوزه هنری استان البرز در این جلسه با تاکید بر ضرورت حمایت از گروه های فرهنگی و هنری استان گفت: باید با حمایت از هنرمندان بستر رشد روزافزون آنها را فراهم کنیم تا انگیزه این قشر برای فعالیت در این استان و کمک به ترویج فرهنگ و هنر انقلابی افزایش یابد زیرا با کمک هنرمندان می توانیم در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج نیز هنرمندان را بازوان ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خواند و بیان کرد: همانگونه که در شهر و استان سایت اداری وجود دارد، لزوم ساخت یک سایت فرهنگی و هنری نیز به منظور ایجاد یک مجموعه منسجم جهت ساماندهی انجمن ها و فعالیت های هنری احساس می شود.

کد خبر 6092522

دیگر خبرها

  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • تربیت نیروهای متخصص برای کشور بزرگترین خدمت محسوب می‌شود
  • تربیت نیرو‌های متخصص برای کشور بزرگترین خدمت محسوب می‌شود
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • طالب‌زاده با وجود اهانت‌های گروه‌های مختلف، هیچگاه نه مردد شد و نه ترسید/زیست شهیدانه در زندگی نادر دیده می‌شد
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم