Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@03:57:07 GMT

شرایط ورود داوطلبان مبتلا به کرونا به جلسه کنکور

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۱۵۵۹

شرایط ورود داوطلبان مبتلا به کرونا به جلسه کنکور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: قبل از توزیع کارت ورود به جلسه آزمون‌ها از داوطلبان خوداظهاری خواهیم گرفت و داوطلبان مبتلا به ویروس کرونا در حوزه امتحانی در محیطی جداگانه آزمون می‌دهند.

به گزارش مشرق، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره حضور داوطلبانی که مبتلا به ویروس کرونا هستند، گفت: قبل از توزیع کارت ورود به جلسه آزمون‌ها از داوطلبان خوداظهاری خواهیم گرفت و داوطلبان مبتلا به ویروس کرونا در حوزه امتحانی در محیطی جداگانه آزمون می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: هدف قبولی در کنکور بدون برنامه ریزی تنها یک آرزوست

* کنکورهای سال ۹۹ بدون تغییر برنامه زمانی برگزار می‌شوند

براساس این گزارش،  پیش از این فاطمه‌ زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به خبرنگار فارس گفته بود که  کنکورهای سال ۹۹ بدون تغییر برنامه زمانی برگزار می‌شوند و تغییر زمان برگزاری آزمون های ۹۹ تکرار نمی شود چرا که این تاریخ ها با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا به داوطلبان اعلام شده است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اعمال پروتکل های بهداشتی در کنکورهای ۹۹، نیز گفت: در کنکورهای ۹۹ فاصله بین صندلی‌ها و تعداد سالن‌های امتحانی افزایش یافته، تهویه سالن‌های برگزاری کنکور مورد توجه قرار گرفته است و تلاش کردیم حوزه هایی برای کنکور انتخاب شود که فضای باز داخلی داشته باشند تا ازدحام مقابل درها نداشته باشیم یا به حداقل برسد.

به گفته زرین آمیزی،  زمان‌بندی شروع فرایند آزمون‌ها افزایش داده شده است و داوطلبان قبل از آغاز آزمون زمان بیشتری برای حضور در حوزه‌های کنکور دارند اما تغییر در زمان شروع کنکور و مدت زمان آن ایجاد نشده است.

زرین‌آمیزی ادامه داد: عوامل اجرایی برای فاصله‌گذاری‌ها، استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن درها و صندلی‌ها توجیه شده‌اند؛ ضمن اینکه داوطلبان باید ماسک به همراه داشته باشند. در غیر این صورت حوزه‌های کنکور همکاری لازم را با آنها به عمل می‌آورند. داوطلبان در طول برگزاری آزمون نباید از وسایل شخصی یکدیگر استفاده کنند که این موارد به عوامل اجرایی اطلاع رسانی شده است.

* سخت‌گیری‌های بیشتر حوزه‌های آزمونی برای شهرهای قرمز کرونایی

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره برگزاری کنکورهای ۹۹ در شهرهای با وضعیت قرمز، گفت: تا زمان برگزاری آزمون‌ها کسی نمی‌داند وضعیت شهرها به چه صورتی خواهد بود؛ اما سازمان سنجش آموزش کشور به محض اعلام اسامی شهرهای قرمز که پیش از این توسط ستاد ملی مقابله با کرونا مشخص شده بود، سختگیری های بیشتری برای رعایت بهداشت در این شهرها اعمال کرد.

وی افزود: دستورالعمل سازمان سنجش با هماهنگی ارگان‌هایی مانند پزشکی و انتظامی تهیه و مقرر شده است تا تیم پزشکی اورژانسی در تمام حوزه‌های امتحانی حضور داشته باشند. تعداد آنها در مقایسه با کنکورهای سال‌های گذشته افزایش یافته است.

زرین‌آمیزی در پایان گفت: کنکور دکتری ۹۹ روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه جاری، کنکور کارشناسی ارشد روزهای دوم و سوم مردادماه، کنکور سراسری روزهای ۳۰ و ۳۱ مردادماه همچنین کنکورهای فنی و حرفه‌ای و کارشناسی ناپیوسته روز جمعه ۱۴ شهریورماه برگزار می‌شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم سازمان سنجش آموزش کشور کنکور سراسری ویروس کرونا سازمان سنجش آموزش کشور زرین آمیزی آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان؛ آزمون استخدامی آموزش و پرورش شهرستان سمنان توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی با حضور ۱۶۷۸ داوطلب به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شد.

دکتر رضا زیاری، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، اظهار کرد: این واحد دانشگاهی به دلیل دارا بودن امکانات و تجهیزات خوب و باکیفیت، محیطی زیبا و کافی، همکاری همه جانبه و کاملی را به منظور فراهم آوردن شرایط ایده‌آل و مطلوب در برگزاری آزمون فوق با جهاد دانشگاهی به عنوان مجری آزمون داشته است.

زیاری گفت: آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش، صبح روز، جمعه ۱۴ اردیبهشت، همزمان با سراسر کشور و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های حفاظتی و امنیتی آزمون برگزار شد و یک هزار و ۶۸۷ داوطلب از شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر، سرخه، گرمسار و آرادان به رقابت پرداختند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و امکانات موجود در این واحد دانشگاهی، واحد سمنان، به عنوان حوزه‌ برگزاری این دوره از آزمون استخدامی اداره آموزش و پرورش در سطح شهرستان انتخاب و با جهاد دانشگاهی نهایت همکاری را داشتند.

این آزمون به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در مشاغل کیفیت بخشی، شامل مربی تربیت بندی و سلامت، امور تربیتی و مشاوره، امور تربیتی و سبک زندگی و مشاور برگزار شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903104

دیگر خبرها

  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • کلاس اولی‌ها برای سنجش سلامت ثبت نام کنند/آخرین مهلت آخراردیبهشت
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه تمدید شد
  • آخرین مهلت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • فرصت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی تا ۱۸ اردیبهشت
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد