Web Analytics Made Easy - Statcounter

خودنیا با بیان اینکه لرستان دارای ۱۳ مدیریت توزیع برق است، گفت: ۲هزار کیلومتر شبکه فرسوده در استان وجود دارد که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح آن اعتبار لازم داریم.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « فریدون خودنیا» امروز(10تیر) در جلسه کارگروه آب و انرژی استان، با اشاره به اینکه لرستان با داشتن ۲۸ هزار کیلومتر مساحت و یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت است، اظهار داشت: لرستان دارای ۱۳ مدیریت توزیع برق می باشد که در هرکدام از شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد، دو مدیریت توزیع داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان افزود: در حال حاضر ۶۵۳ هزار مشترک خانگی، تجاری، کشاورزی، صنعتی و سایر مصارف حوزه برق در استان وجود دارد.

 

وی تعداد روستاهای دارای برق لرستان را 2 هزار و ۷۲۵ مورد اعلام کرد افزود: طول شبکه برق استان، ۱۰ هزار و ۲۵۰ کیلومتر با ۱۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه پست فشار متوسط زمینی و هوایی و نزدیک به ۵۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف است.

 

خود نیا عنوان کرد: در حوزه شهرستان‌های خرم‌آباد و چگنی سه حوزه مدیریت توزیع برق داریم.

 

وی افزود: سه سال گذشته در بخش خرم‌آباد یک که شامل بخش‌های بیرانوند و زاغه و شمال شهرستان خرم‌آباد می‌شود، ۲۴۵ دستگاه پست هوایی با هزینه ۱۲ میلیارد تومان، ۷۴ کیلومتر شبکه فشار ضعیف با پنج میلیارد تومان، ۲۱۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط با ۱۵ میلیارد تومان، ۴۸۰۰ دستگاه چراغ روشنایی با ۳.۲ میلیارد تومان و برق‌رسانی به ۳۳ روستا با هزینه ۷.۴ میلیارد تومان انجام شده است.

 

خودنیا تصریح کرد: تلفات ما در این بخش از ۱۱ و ۷۵ صدم به ۹ و ۴۶ صدم درصد کاهش پیدا کرده که در این راستا ۱۳.۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان تصریح کرد: پست ۱۲۰ کیلوولت خرم‌آباد شش، در محله فلک الدین خروجی‌ها انجام که اصل پست را شرکت برق منطقه‌ای با اعتباری بالغ‌بر ۳۵ میلیارد تومان اجرا کرده است.

 

وی افزود: در حال حاضر مطالعه و پیگیری احداث پست ۶۳ کیلوولت خرم‌آباد هفت در حال انجام  بوده؛ در بیرانشهر مشکلات عدیده‌ای از نظر تامین برق داریم  به‌سختی مجوز ساخت را از شرکت توانیر گرفتیم و تاکنون زمین خریداری شده است.

 

خودنیا ادامه داد: برای بیرانشهر از پست پل هرو یک خط جدید با هزینه حدود یک میلیارد تومان کشیده شده و یک و نیم میلیارد تومان نیز برای تامین خط دوم آن هزینه شده است.

 

وی افزود: تجهیزاتی به مدیریت‌های توزیع اضافه شده است؛ برق مسکن مهر فاز یک، دو و سه خرم‌آبادتامین شده که بحث واگذاری انشعابات آن را در دست انجام داریم.

 

خودنیا اضافه کرد: در منطقه دو خرم‌آباد که شامل بخش سپیددشت، ناحیه جنوبی شهرستان خرم‌آباد و بخش‌هایی از شهرستان پل‌دختر را تامین می‌کند ۱۶۵ دستگاه ترانسفورماتور را نصب کردیم؛ این منطقه دارای ۶۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۱۲۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۳۲۰۰ چراغ روشنایی معابر است.

 

این مسئول گفت: ۳۰ روستای این منطقه را در سه سال گذشته برق‌دار کردیم و تلفات انرژی را از ۱۱.۲۵ صدم درصد به ۹.۶۲ درصد کاهش دادیم.

 

وی افزود: مطالعات پست خرم‌آباد هشت برای تامین برق در سال‌های آینده در دست اقدام است، در منطقه خرم‌آباد دو در سال گذشته سیل را داشتیم که ۱۰ کیلومتر شبکه تخریبی به همراه داشت و با هزینه ۷۲۰ میلیون تومان اصلاح شدند.

 

خودنیا با اشاره به اینکه دو محور روستایی را در پل باباحسین و تنگ هفت برای کاهش ترددهای روستاییان به شهر خرم‌آباد ایجاد کردیم، عنوان کرد: یک نیروگاه ۷.۸ مگاواتی طی سه سال گذشته در شهرک صنعتی شماره دو نیز با هزینه ۱۷ میلیارد تومان ایجاد کردیم.

 

وی گفت: در شهرستان چگنی ۹۷ دستگاه ترانسفورماتور، ۳۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۶۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط و۱۵۰۰ دستگاه چراغ نصب کردیم و دو روستای بدون برق برق‌دار شدند، روستای بدون برق در این شهرستان نداریم و تلفات انرژی از ۴۲ درصد به ۲۱ درصد کاهش یافته است.

 

خودنیا افزود:  برای بودجه سال ۹۹ خرم‌آباد حدود ۸۹ میلیارد تومان به‌عنوان بودجه داخلی در نظر گرفتیم و اگر بتوانیم از استانداری یا وزارت نیرو بودجه‌های شناور را جذب کنیم قطعا در راستای پروژه‌ها هزینه خواهند شد.

 

وی ادامه داد: در سال گذشته، ۷۶.۶ میلیارد تومان اعتبار سیل گرفتیم، از نظر میزان خسارت ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرده بودیم که نزدیک ۲۲ میلیارد تومان سهم شهرستان خرم‌آباد و چگنی است و الان پروژه‌ها در حال احداث هستند، سایت‌های بنیاد مسکن نیز یا احداث شدند یا بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 

این مسئول بیان کرد: ۲۱ میلیارد تومان از وزارت نیرو اعتبار گرفتیم که آن‌ها را نیز هزینه کردیم که حدود شش میلیارد تومان آن سهم شهرستان چگنی و خرم‌آباد دو شد.

 

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: اولین مشکل که مردم را آزار می‌دهد فرسوده بودن شبکه‌های به‌ویژه روستایی است؛ الآن حدود ۲۰ درصد شبکه فشار متوسط ما فرسوده است.

 

خودنیا افزود: ۲۰۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده داریم که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح آن اعتبار نیاز است که این امر از توان شرکت توزیع و توانیر خارج است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان اظهار کرد: در مواقع بحران به جرثقیل‌های سنگین کمک دار نیاز داریم، خودروهای عملیاتی و افزایش برق‌های غیرمجاز برای ما مشکلاتی داشته است.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: شرکت توزیع نیروی برق بحران برق رسانی کیلومتر شبکه فشار ضعیف شبکه فشار متوسط میلیارد تومان مدیریت توزیع شرکت توزیع برق لرستان خرم آباد سال گذشته توزیع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، شش گروه جهادی دامپزشکی به روستای محروم شوراب چنار بگالی خرم آباد اعزام و خدماتی از قبیل واکسیناسیون رایگان دام و طیور بومی، سمپاشی اماکن دامی، ویزیت و نسخه نویسی برای بهره برداران را به مردم این روستا ارائه کردند.

دامپزشکی لرستان سال گذشته ۳۱ اردوی جهادی را در مناطق محروم برگزارکرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد
  • اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است
  • آمریکا باید جریمه ۱۸ میلیارد دلاری خط لوله صلح را پرداخت کند
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد