Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تولیدکننده گفت: در تولید پارچه چادر مشکی در کشور نه تنها مزیت نسبی نداریم، بلکه از تکنولوژی تولید این کالا نیز به صورت کامل برخوردار نیستیم.

علی‌ قلعه قوند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که واردات پارچه چادر مشکی به کشور چگونه انجام می‌شود و آیا واردات این کالا انحصاری است، گفت: واردات پارچه چادر مشکی به کشور مانند واردات هر کالای دیگری توسط افراد آشنا به مقوله واردات آن کالا انجام می‌شود تا به تمام نکات لازم در امر واردات آن کالا اشراف داشته باشند و دچار مشکلات احتمالی نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این تولید‌کننده با تاکید بر اینکه واردات پارچه چادر مشکی انحصاری نیست، گفت: هر فرد کار بلد و ماهر به امر تجارت  می تواند برای واردات این کالا به کشور اقدام کند و هیچ مانعی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مافیا و پنجه قدرتمندی در واردات پارچه مشکی وجود ندارد، گفت: در مورد واردات پارچه ساده چادر مشکی هیچ‌گونه انحصاری وجود ندارد اما ممکن است برخی از پارچه‌های طرح‌‌دار چادر مشکی توسط یک واردکننده خاص به کشور وارد شود و سود بالایی  نیز عاید واردکننده شود. 

وی با بیان اینکه سود اغلب پارچه‌های مشکی وارداتی برای واردکنندگان حدود 10 درصد است، بیان داشت: به دلیل نوسانات نرخ ارز، قیمت پارچه چادر مشکی به صورت روزانه در بازار تغییر می‌کند و از هیچ ثباتی برخوردار نیست. 

قلعه‌قوند در مورد دلایل گرانی پارچه‌های مشکی بیان داشت: قیمت این کالا نیز مانند هر کالای وارداتی دیگر وابسته به نرخ ارز است، بنابراین هرگاه نرخ ارز افزایش یابد روند قیمت‌ نیز مطابق با نرخ ارز افزایش می‌یابد. 

وی در پاسخ به این سوال که به چه دلیل چادر مشکی در کشور تولید نمی‌شود، در حالی که ما بزرگترین مصرف‌کننده این کالا در جهان هستیم، گفت: در تولید پارچه چادر مشکی در کشور از مزیت نسبی برخوردار نیستیم. 

این تولید‌کننده اظهار داشت: اگرچه بزرگترین مصرف کننده پارچه چادر مشکی در دنیا هستیم اما از تکنولوژی لازم برای تولید این کالا به طور کامل برخوردار نیستیم. 


وی با اشاره به تولید پارچه چادر مشکی توسط یک شرکت تولیدی در کشور گفت: این شرکت از سه سال پیش اقدام به تولید پارچه چادر مشکی در کشور کرده و با مشکلات فراوان این صنعت را راه‌اندازی کرده در حالی که پیش از آن اصلا تکنولوژی تولید پارچه چادر مشکی و نخ مورد نیاز آن  در کشور وجود نداشت.

 

 * تولید پارچه چادر مشکی وابسته به مواد اولیه وارداتی است

وی افزود:  تولید پارچه چادر مشکی در کشور از لحاظ رنگ و مواد شیمایی وابسته به واردات است. 

قلعه‌قوند با اشاره به تورم 40 درصدی کشور بیان داشت: با چنین تورمی انگیزه‌ برای تولید باقی نمی‌ماند زیرا هزینه سرمایه در گردش برای تولید کننده کمر شکن است و قدرت رقابت او را تضعیف می کند.

* دلیل شکست تولید پارچه چادر مشکی در کشور

وی اظهار داشت: فرایند تولید تا عرضه  چادر مشکی حداقل 6 ماه زمان نیاز دارد لذا با وجود تورم 40 درصدی در کشور در پایان یک فرآیند 6 ماه محصول تولیدی قدرت رقابت با تولید‌کننده خارجی را نخواهد داشت .

وی با اشاره به اینکه تورم در کشور ما ساختاری است، بیان داشت: در تمام سال‌های اخیر بین 9 تا 50 درصد هر سال تورم وجود داشته و این موضوع سرمایه‌گذاری را به خطر می‌اندازد. 

قلعه‌قوند اظهار داشت: دلیل اصلی عدم سرمایه‌گذاری در تولید آن است که سرمایه‌دار برای حفظ ارزش پول خود به سمت سرمایه‌گذاری در کالاهایی مانند زمین، خودرو، طلا، ارز می‌رود و با سرمایه‌گذاری از این طریق نسبت به حفظ ارز پول خود اطمینان بیشتری دارد. 

 


* کانال‌های معدودی برای تحویل پارچه‌های وارداتی چادر مشکی وجود دارد

وی در پاسخ به این سوال که اگر واردات پارچه چادر مشکی انحصاری نیست چرا اغلب نام چند نفر در واردات این کالا مطرح است، گفت: واردات پارچه چادر مشکی توسط افراد متعدد انجام می‌شود، اما توسط چند کانال خاص به عنوان کریر و بعد از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی تحویل صاحبان بار می‌شود. 

قلعه‌قوند بیان داشت: لذا در حالی که واردکنندگان پارچه چادر مشکی متعدد هستند اما واردات از کانال و مجرای خاص انجام می‌شود لذا همواره اسم آن افراد و شرکت‌ها در واردات این کالا مطرح است. 

این تولید‌کننده بیان داشت: 60 درصدی از پارچه چادر مشکی مورد نیاز از کره و 25 درصد از چین، ۱۵ درصد باقی مانده نیز از ژاپن و ویتنام و سایر کشورها به کشور وارد می‌شود.

وی گفت: شرکت‌های بزرگ واردکننده ثبت سفارش واردات پارچه چادر مشکی را انجام می‌دهند و تجار نیز بارهای خرد خود را به دبی می‌آورند، در دبی بارها یکپارچه می‌شود و شرکت‌های مذکور بارها را به نام خودشان وارد کشور می‌کنند و بعد از ورود به کشور تحویل صاحبان اصلی بار می‌دهند.

به گزارش فارس، مخاطبان خبرگزاری با ثبت سوژه‌هایی از جمله «مافیای چادر مشکی چه کسانی هستند؟»، 
«چادر زیر قیچی گرانی!» و «افزایش قیمت چادر» خواستار پیگیری و اطلاع‌رسانی درباره این موضوعات از سوی خبرگزاری فارس شده بودند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تولیدکننده پارچه چادر مشکی واردات چادر مشکی تولید پارچه تولید پارچه چادر مشکی در کشور واردات پارچه چادر مشکی واردات این کالا سرمایه گذاری انجام می شود تولید کننده قلعه قوند نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد

 حبیب اله جمشیدی در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند با بیان اینکه میمند همچون نگینی در شهرستان فیروز آباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد، گفت: امیدواریم با هم افزایی مسئولان و همراهی متولیان و بکارگیری توانمندی‌ها در آینده توسعه خوبی را برای این منطقه شاهد باشیم.

او ادامه داد: تقاضا داریم سرمایه در گردش گلاب گیران به عنوان یک موضوع مهم مورد توجه واقع شود و تسهیلات سرمایه گذاران بوم گردی و گردشگری می‌تواند باعث رونق در این منطقه شود.  

تسهیل در امر صادرات محصولات گل و گلاب، تشویق و حمایت از صنعت شیشه گری در جهت پویایی صنعت گردشگری پویا و مکمل از دیگر موضوعات مطرح شده توسط فرماندار فیروز آباد بود.

جمشیدی در پایان سخنان خود بر افزایش اعتبار در حوزه زیرساختی شهرداری‌های این شهرستان به خصوص شهر میمند و اختصاص ردیف‌های اعتباری توسط وزارت میراث فرهنگی تاکید کرد.

باید در این برهه از زمان به میمند توجه ویژه کرد/میمند دچار تنش تولید است

امام جمعه میمند در این همایش با بیان اینکه میمند دارای قدمت تاریخی و شهری کهن و مزین به گل محمدی است، گفت: زمانی شهر میمند جایگاه ویژه‌ای در میان شهر‌های استان و کشور داشت، اما با نگاه عده‌ای از مسئولان در برهه ای، شهر‌های دیگر دوشادوش این شهر حرکت کردند، اما پس از مدتی باعث تضعیف جایگاه میمند شد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس بهزادی با اشاره به جایگاه شهر میمند، خواستار نگاه ویژه به این شهر شد و اضافه کرد: کم توجهی برخی از مسئولان، میمند را به قهقرا برده است از این رو باید در این برهه از زمان به آن توجه ویژه کرد.

امام جمعه شهر میمند نام گذاری سال ۱۴۰۳ به نام جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: مردم پای کار هستند، اما متاسفانه میمند دچار تنش تولید است و کارخانه‌ای که میخواهد در این منطقه جهش تولید داشته باشد با موانع روبرو می‌شوند بنابراین باید همفکری باید انجام شود تا ظرفیت بیشمار میمند به جایگاه حقیقی خود برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • در بزرگداشت روز میمند خاستگاه گل و گلاب جهان چه گذشت؟
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید