Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت معدن تجارت در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری و بهره برداری از ۶۵ دستگاه واگن با بیان اینکه ما در این مدت کوتاه توانستیم زنجیره افزایش تولید فولاد را افزایش دهیم و با تولید ۵۷ میلیون تن در سال گذشته توانستیم زنجیره فولاد را صادر کنیم و این زنجیره را از ۲۸ میلیون تن به ۴۲ میلیون تن برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ظرفیت اسمی ما در افق ۱۴۰۴ آن است که بتوانیم میزان تولید و صادرات بخش فولاد را افزایش و میزان صادرات آن‌ها را هم توسعه دهیم.

سرپرست وزارت صنعت معدن تجارت افزود: مهم‌ترین موضوع در حوزه فولاد لجستیک و حمل و نقل آن است که بتوانیم منابع و مواد تولیدی در این حوزه را افزایش دهیم.

خیابانی با اشاره به اینکه اجرا و ساخت ۸۰۰ کیلومتر خط دوم افق به سنگان که با همکاری فولاد خوزستان و فولاد فارس اجرا می‌شود گفت: این موضوع نقش موثری در تامین مواد اولیه و همچنین صادرات محصولات فولادی دارد و البته این اقدام با پشتیبانی راه آهن توانسته کمک بسیار موثری در حوزه توزیع این مواد داشته باشد.

او با اشاره به اینکه سهم حمل و نقل ریلی در ایران به شدت کم است گفت: باید بتوانیم سهم حمل و نقل ریلی را افزایش دهیم و البته اقدامات خوبی هم در این زمینه صورت گرفته است به صورتی که میزان حمل کالای اساسی از ۱۰ درصد در سال ۹۲ هم اکنون به ۲۵ درصد در سال ۹۸ رسیده و قطعا این اقدامات با توسعه زیرساخت‌های لجستیکی و تجاری سهمشان افزایش خواهد یافت.

سرپرست وزارت صنعت معدن تجارت اظهار کرد: مجموع ذخایر معدنی در کشور ۵۳ میلیارد تن است که مجوز ۷۰۰ میلیارد تن بهره برداری از ذخایر معدنی صادر شده، اما ما هم اکنون تنها ۵۰۰ میلیارد تن می‌توانیم بهره برداری کنیم.

خیابانی گفت: ۶۸ نوع ماده معدنی در کشور وجود دارد و ۲۰ درصد از ذخایر معدنی در کشور وجود دارد که ما تنها مجموعه‌ای هستیم که با وجود تحریم‌های نفتی می‌تواند جایگزین خوبی در حوزه اقتصادی کشور باشد و اگر بحث تک محصولی در اقتصاد کشور مطرح باشد معدن مهم‌ترین محصول در حوزه اقتصادی کشور به شمار می‌رود که بار تحریم‌ها را بر دوش می‌کشد.

بیشتر بخوانید

ایران سهامدار چند درصد سنگ تزئینی دنیاست؟/ خام فروشی بلای جان محصولات معدنی

او گفت: برای جا به جایی ۵۰۰ میلیون تن مواد معدنی باید زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه ریل را افزایش دهیم و در این زمینه باید وزارت راه و شهرسازی اقدامات لازم را برای توسعه در این حوزه انجام دهد.

سرپرست وزارت صنعت معدن تجارت بیان کرد: ایجاد تحول در فولاد مبارکه جزو برنامه‌های اصلی ما است و در این بخش باید به طور قطع صنعتی سازی را توسعه و گسترش دهیم.

خیابانی با اشاره به اینکه صادرات فرش ما به ۶۰ میلیون دلار باید برسد گفت: هم اکنون میزان صادرات ما ۲ میلیارد دلار است و باید در این بخش اقدامات گسترده‌ای صورت بگیرد.

او اظهار کرد: در حوزه واگن سازی و ریل سازی توجه به بحث داخلی سازی بسیار مهم است و امروز هم با برنامه احداث ۸۰۰ کیلومتر خطوط ریلی می‌توانیم تولیدات را در این بخش افزایش دهیم البته حمایت‌های تعرفه‌ای هم در این زمینه بسیار مهم است.

سرپرست وزارت صنعت معدن تجارت گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور آن است که بتوانیم در این زمینه تولیدات را به ویژه تولید داخل را افزایش دهیم و در این بخش هم باید به طور قطع اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل واگن قطار حمل و نقل ریلی راه آهن سرپرست وزارت صنعت معدن تجارت افزایش دهیم ذخایر معدنی میلیون تن حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۲۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود تولید فولاد جهان را در فصل نخست سال ۲۰۲۴ میلادی (ماه‌های ژانویه تا مارس) اعلام کرد؛ بنا بر آمار این انجمن در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۴۶۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد در جهان تولید شد که ۱۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این میزان مربوط به ماه سوم این سال (مارس) بود.

تولید فولاد جهان در فصل نخست سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۵ درصد افزایش داشت و تولید ماه مارس امسال نسبت به ماه مارس سال گذشته ۴.۳ درصد کاهش داشت.

همچنین تولید فولاد ایران در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و ۱۶.۳ درصد بیشتر از سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بوده است. ایران در ماه مارس ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد.

چین در این مدت ۲۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد با این حال تولید آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۹ درصد کاهش داشت. طی این مدت علاوه بر چین تولید فولاد در ژاپن، آمریکا، روسیه و کره جنوبی هم نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهشی بود.

در فصل اول سال ۲۰۲۴ میلادی چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل و ایران به ترتیب رتبه‌های یک تا ۱۰ بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان را در اختیار داشتند.

در میان ۱۰ کشور یادشده بیشترین رشد تولید فولاد در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه نخست پارسال در ترکیه رقم خورد؛ این کشور در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴، ۲۸.۴ درصد فولاد بیشتری نسبت به ماه‌های مشابه در سال ۲۰۲۳ تولید کرد. تولید هند نیز در این مدت ۹.۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

کد خبر 6096170

دیگر خبرها

  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی