Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@23:16:37 GMT

تولد نوزاد ۵۷۵ گرمی در همدان

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۲۵۶۲

تولد نوزاد ۵۷۵ گرمی در همدان

بهناز بصیری ،فوق تخصص نوزادان و متخصص کودکان دانشگاه علوم پزشکی همدان درگفت وگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت:نوزاد ۵۷۵ گرمی در بیمارستان فاطمیه همدان متولد شد و خوشبختانه حال عمومی آن خوب است.

او افزود:این نوزاد دختر ۲۶ اردیبهشت ماه ساعت ۵ بعدظهر با سن بارداری ۲۴ هفتگی در بیمارستان فاطمیه همدان متولد شد و پس از ۴۶ روز به ۸۵۰ گرم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوق تخصص نوزادان و متخصص کودکان دانشگاه علوم پزشکی همدانبصیری با اشاره به اینکه تولد نوزاد نارس متفاوت است گفت:سابقه بیماری مادر،فشار خون در دوران بارداری،بیماری های مزمن و اختلالات آناتمی در رحم مادر که قدرت نگهداری نوزاد را ندارد منجر به تولد نوزاد نارس می شود.

بصیری با تاکید بر اینکه نوزادان نارس با مشکلاتی مواجه هستند گفت:مشکلات تنفسی،خونریزی مغز،مشکلات کلیوی،کمبود کلسیم و بیماری های سیستم عصبی از عوارض تولد نوزادان نارس است.

اویادآور شد:هرچه سن بارداری پایین تر باشد و وزن نوزاد در هنگام تولد کم باشد ماندگاری این عارضه در نارسایی تولد این نوزادان بیشتر است.

همچنین مدیر سلامت مرکز بهداشت استان همدان و متخصص کودکان گفت:زایمان های زودرس در استان همدان به ۸/۵درصد می رسد که قبل از ۳۷ هفته بارداری به دنیا می آیند اما در کشور ۸/۸ درصد است.

شهلا نوری در ادامه تاکید کرد:تعدادمرگ ومیر نوزادان نارس در سال ۹۸ به ۱۱/۶ درصد به ازای هر هزار تولد نوزاد و درکشور ۸/۵درصد می رسد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوزادان نارس دانشگاه علوم پزشکی همدان تولد نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۲۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین‌، بارداری بعد از ۳۵ سالگی در ردیف بارداری‌های پرخطر محسوب می‌شود، بنابراین لازم است تا مادر قبل از اقدام به بارداری چکاپ‌هایی را انجام دهد. فاطمه عدالت فر کارشناس مامایی، به چند مورد از چکاپ‌های مهم از جمله فشار خون و آزمایش های مربوط به قلب برای مادران بالای ۴۰ سالی که می‌خواهند باردار شوند، اشاره کرده است.

کد خبر 848347 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها سقط جنین خبر مهم بیماری - قلبی زنان - زایمان جنین بیماری - فشار خون مادر

دیگر خبرها

  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا (فیلم)
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز دوشنبه دهم اردیبهشت
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد