Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:28:31 GMT

پیش‌بینی برداشت ۱۵۰ هزار تن گندم از مزارع هشترود

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۳۰۳۳

پیش‌بینی برداشت ۱۵۰ هزار تن گندم از مزارع هشترود

امین امینیان روز سه‌شنبه درجلسه خرید تضمینی گندم این شهرستان با بیان اینکه ۱۱۰ هزار تن از محصول برداشت شده مازاد نیاز است افزود: کشاورزان گندم مازاد خود را در مراکز تعیین شده بفروشند.

وی همچنین از توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بهاره و پاییزه در بین کشاورزان شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان از این نظر رتبه اول استانی را داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینیان همچنین بر نوسازی ماشین آلات کشاورزی در شهرستان تاکید کرد و گفت: در سال گذشته ۷۷ دستگاه تراکتور، سه دستگاه کمباین و ۱۰۶ دستگاه انواع دنباله بند در شهرستان در قالب نوسازی ادوات کشاورزی خریداری شد و رتبه شهرستان از این نظر در استان، نخست است.

وی از استمهال وام های کشاورزی به مبلغ ۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و پرداخت ۱۲.۵ میلیارد تومان وام در قالب وام کشاورزی به کشاورزان خبر داد.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز از برگزاری دوره های آموزش کمباین خبر داد و گفت: کمباین های دارای نقص فنی و بدون کارت معاینه فنی حق ورود به مزارع برای برداشت را ندارند.
جلال رحیم زاده خروج گندم بدون مجوز از استان را غیرقانونی عنوان کرد و گفت: در صورت مشاهده خروج گندم، طبق قوانین قاچاق با متخلفان برخورد می شود.

معاون بازرگانی مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی نیز گفت: پیش بینی میشود بیش ۸۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود که تا امروز ۹ هزار و ۳۱۴ تن خرید شده است.
علیرضا شاهدی افزود: خرید و فروش گندم بدون حضور عامل ذی حساب و تشخیص در سیلوها ممنوع است.
وی به اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز خرید تضمینی اشاره کرد و گفت: ارسال دستورالعمل پروتکل‌های بهداشتی برای همه مراکز خرید، برنامه‌ریزی و جلوگیری از تردد رانندگان در مراکز خرید، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش برای تمام پرسنل حاضر در مراکز خرید از مهمترین تمهیدات اندیشیده شده در سال جاری خواهد بود.
شاهدی بر مسقف بودن مراکز خرید گندم به منظور حفظ کیفیت آن در مدت زمان نگهداری نیز تاکید کرد.

در شهرستان هشترود سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان‌شرقی شهرت دارد.
این شهرستان با وسعت یک هزار و ۹۹۰ کیلومتر مربع در ۱۲۰ کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم هشترود آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم هشترود آذربایجان شرقی وزارت جهاد کشاورزی گندم هشترود آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی مراکز خرید هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۳۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: با آغاز برداشت گوجه فرنگی از ۲۵۰ هکتار مزارع این شهرستان پیش بینی می‌شود، ۱۰ هزار تن محصول برداشت و به بازار‌های داخلی و خارجی ارسال و صادر شود.
مجید صفری بیان کرد: ۱۰ تن محصول تولید شده گوجه فرنگی از مزارع شهرستان مهر به کشور امارات متحده عربی صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصول تولیدی خود را دارند باید از طریق سامانه سانکا و کشاورزانی که قصد فروش محصول خود را در بازار‌های داخلی دارند از طریق سامانه سبک ،  اطلاعات خود را ثبت و کد شناسه سلامت محصول دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد