Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخش دوم گفتگوی زهرا خواجوی و علیرضا هاشمی را مقابل دوربین طرفداری می خوانید.

اختصاصی طرفداری - زهرا خواجوی، دروازه بان ملی پوش فوتبال کشورمان و باشگاه وچان کردستان در برنامه بانوان قهرمان مقابل دوربین طرفداری قرار گرفت. او در بخش دوم مصاحبه خود در مورد پیشنهاد کار در سینما، آرزوی بازی در چمن ورزشگاه آزادی و ترسش از رانندگی صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتگوی علیرضا هاشمی و زهرا خواجوی را می خوانید:

کار رقبای خود را در لیگ فوتبال دنبال می کنید یا آن قدر مغرور شده اید که بگویید دیگر رقیب ندارم؟

به نظرم اگر کسی فکر کند رقیب ندارد، آن روز پایان کارش است. بله من به تمامی رقیب هایم فکر می کنم ولی خوب یکی از ویژگی های من که مربیانم نیز از آن مطلع هستند، این است که من خود را با دیگران مقیاس قرار نمی دهم و سعی می کنم همیشه از چیزی که هستم، بهتر شوم. یعنی اینکه بهترین خودم باشم تا اینکه فکر کنم فلان گلر چه کاری انجام می دهد و ... بیشتر دوست دارم خود واقعی ام باشم.

شما به اینکه فوتبال بانوان توسط فدراسیون و رسانه ها کمتر دیده می شود، اشاره کردید. حال که یک رکورد را جابجا کردید بیشتر مورد توجه قرار گرفتید و مصاحبه های مختلفی از شما گرفتند. آیا این مسئله تفاوت بزرگی در زندگی تان ایجاد کرد؟

بله تفاوت های زیادی در زندگی ام ایجاد کرد. شاید این رکورد باعث شد که من، زهرا خواجوی شوم؛ یعنی اسمم را به ایران و کسانی که فوتبال بانوان را دنبال می کنند، اثبات کنم. همچنین این مسئله باعث شد خودم را بیشتر باور کنم.

و این چقدر بد است که فوتبالیست های بانوان حتما باید یک کار خارق العاده کنند تا اسم شان مطرح شود.

قطعا همین است. من همیشه گفته ام اینکه ما پخش تلویزیونی نداریم موجب شده فوتبال بانوان عقب بیفتند زیرا به نظرم فوتبال بانوان به سطحی از توانایی رسیده که بتواند دیده شود.

مخصوصا بازی های مهم مانند شهرداری بم و وچان سنندج که بازی آخر بود و هیجان زیادی داشت.

بله آن بازی بسیار مهم بود زیرا هم قرار بود رکورد بزنم و همه قهرمان نیم فصل مشخص می شد. به نظرم آن مسابقه یکی از بهترین بازی های لیگ برتر در سال هایی بود که در اینجا تجربه کرده بودم.

تا آن جایی که می دانیم هم علاقه مند به بازیگری هستید و هم پیشنهاد بازیگری داشته اید.

بله در آن زمان که رکورد زده بودم، یک سری کارگردان ها و تهیه کننده ها پیشنهاد بازیگری دادند.

چه شد که پیشنهادشان را قبول نکردی؟

تمام کسانی که زهرا خواجوی را می شناسند، او را به عنوان یک ورزشکار می شناسند. تمرکز من در حال حاضر کاملا روی ورزش است. ورزش چیزی است که در آن موفق شدم و نمی دانم در بازیگری یا کارهای دیگر شرایطم چگونه پیش خواهد رفت.

الگوی شما داخل و خارج از ایران چه کسی است؟

خارج از ایران که با قاطعیت انتخابم مانوئل نویر است. در داخل نیز آقایان مهدی رحمتی، پیام نیازمند و علیرضا بیرانوند که جزو گلرهای خوب کشورمان هستند.

آرزویت بازی در کدام تیم خارجی است؟

من در بارسلونا دوست دارم بازی کنم.

با توجه به سنی که دارید، به نظر می رسد که جای پیشرفت زیادی دارید. پس آرزویتان بازی در بارسلونا است؟

بله من با توجه به سنی که دارم، هم می توانم برای تیم زیر 23 سال و هم بزرگسالان بازی کنم ولی ما از سال 1398 که از انتخابی المپیک بازماندیم، تا به امروز اردویی ملی نداشتیم. این باعث می شود من عقب تر بیفتم و باید بیشتر تلاش کنم.

شما با آقای محمد حبیبی که در تمامی رده های بانوان فعالیت داشته اند و تنها مدرس ایرانی AFC هستند کار کرده اید. کار با ایشان چطور است؟ در واقع کار با یک مربی آقا که باتجربه بوده و کار را بلد است.

مربیان خانم خوبی در کشورمان داریم ولی کار با یک مربی مانند آقای حبیبی که تمام شرایط گلری از جمله شرایط جسمی، روحی و روانی را می دانستند، بسیار باعث پیشرفت من شد. شاید قبل از ایشان فکر می کردم همه چیز را راجع به دروازه بانی می دانم ولی پس از کار با ایشان، متوجه شدم یک قطره از دریای بی کران را بلدم.

یک جمله دردناکی شنیده ام؛ این است که شما به عنوان تماشاگر در استادیوم برای بازی ایران و بولیوی حضور داشته اید ولی به عنوان بازیکن در چمن ورزشگاه آزادی حضور نیافته اید. این درست است؟

بازی در چمن آزادی نه فقط برای من، بلکه برای همه فوتبالیست ها یک آرزو است. شاید هزار بار از کنار استادیوم رد شده باشم ولی داخل چمن را لمس نکرده ام.

این قدر این مسئله برایتان مهم است که بابتش اشک بریزید؟

اشکم بابت این موضوع در نمی آید و بابت این در می آید که ما از خیلی از اهداف، استعداد و چیزهایی که می توانیم جلو بیفتیم، عقب می افتیم. در واقع دلم برای بانوان می سوزد نه اینکه چرا زهرا خواجوی در این زمین بازی نکرده است زیرا ما دیگر به زمین های غیر استاندارد عادت کرده ایم.

یک جا گفته اید که من یا گلرهای خانم، از گلرهای آقا بهتریم. درست است؟

من چنین چیزی را نگفتم ولی این را می گویم که گلرهای خانم، توانایی این را دارند که در حد آقایان شوند.

خاطره خاصی از دوران کودکی دارید که برای همیشه در ذهن تان مانده باشد؟

بر خلاف اینکه می گویند دختران فوتبالیست از کودکی با توپ بازی می کردند ولی من یک دختر بسیار لوس بودم که فقط در خانه با عروسک بازی می کردم. مثلا در حال و هوای کودکی به خرید می رفتم. تلنگر ورزش به یکباره به من خورد و در طول سال هایی که مدرسه بودم، مرتبا خودم را به مریضی می زدم. یادم می آید یک بار در همدان تمرین داشتیم و می خواستم به آن برسم که گفتم آپاندیسم درد می کند. سپس مرا به دکتر بردند. در آنجا یک سری از این پزشکان بی تجربه حضور داشتند که سر از کار در نمی آوردند. حتی برای زدن سرم، 3 بار رگ دستم را پاره کردند. آن ها گفتند باید جراحی شوی. سپس دیدم اوضاع خوب نیست، گفتم که این داستان را از خودم درست کرده ام. سرپرستی که با من فرستاده بودند نیز می خندید. کلا هرجا به بیمارستان می رفتم، به من می خندیدند.

در دنیای ورزش، صمیمی ترین دوستتان کیست؟

خانم بهاره نصیری که عضو تیم ملی قایقرانی هستند.

در خصوص دنیای مجازی صحبت کردید. چه پیام هایی در آن جا برایتان می آید؟

یک سری که خودشان را عالم می دانند. من فیلم یک تمرین را می گذارم و شاید 5 مربی اگر آن را ببینند، آن تمرین را تایید کنند ولی یک سری ایراد می گیرند. برخی نیز به پوشش و لباسم گیر می دهند. یک سری ها نیز کلا برای گفتن اراجیف آن جا هستند. یک سری ها پیشنهاداتی می دهند و یک سری نیز کارهای تبلیغاتی ارائه می کنند.

چرا از رانندگی بدتان می آید؟

یکی از فوبیاهای زندگی ام رانندگی است و خیلی از آن می ترسم. یعنی اول رانندگی بعد تاریکی. یک بار هم رفتم و همه چیز خیلی خوب بود ولی سر امتحان آموزشگاه رانندگی که رسید، نرفتم.

ان شاءالله شما و هم تیمی هایتان موفق باشید. در خصوص حرف آخر، اگر چیزی است بفرمایید.

از شما و دست اندرکاران رسانه طرفداری تشکر می کنم. ممنون که با پوشش خبری موجب می شوید ورزشکاران خانم بیشتر دیده شوند. از لطف تان سپاسگزارم.

همچنین بخوانید:

زهرا خواجوی: الگویم مانوئل نویر است / وقتی دروازه بان شدم یک هفته اعتصاب غذا کردم!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فوتبال بانوان زهرا خواجوی یک سری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۳۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارسلونا مردد شد؛ چرا آینده ژائو فلیکس و ژائو کانسلو مبهم است؟

تمدید قرارداد قرضی دو پرتغالی بارسا به نظر ژاوی بستگی دارد.

طرفداری | بارسلونا مانند اواسط فصل برای انتقال دائمی ژائو فلیکس و ژائو کانسلو مصمم نیست.

به گزارش اسپورت، در بارسلونا نسبت به انتقال دائمی ژائو کانسلو و ژائو فلیکس، دو بازیکن قرضی بلوگرانا از تیم‌های منچسترسیتی و اتلتیکو مادرید شک‌وتردیدهایی وجود دارد. اگرچه بارسلونا در مقاطعی از فصل با جدیت به تمدید قرارداد قرضی کانسلو و فلیکس می‌اندیشید، حال این احتمال صورت گرفته این دو پرتغالی در پایان فصل به باشگاه‌ خود بازگردند.

عملکرد ژائو کانسلو در بازی‌های اخیر، خصوصاً دو جدال حساس و سرنوشت‌ساز مقابل پاری سن ژرمن و رئال مادرید اصلاً رضایت‌بخش نبوده و ضعف این مدافع 29 ساله در امور دفاعی آشکار شده‌است. از طرفی ژائو فلیکس که در نیم‌فصل دوم جایگاه خود را کاملاً در ترکیب ثابت بارسا از دست داده، به نظر نمی‌آید در فصل آینده نیز مهره تأثیرگذار و قابل اتکایی برای بارسلونا باشد. بارسا برای فلیکس، بازیکنی که قرار نیست عضو ثابت ترکیب ژاوی باشد، رقم درخواستی بالای اتلتیکو مادرید را پرداخت نخواهد کرد.

اکنون با توجه به ادامه همکاری ژاوی با بارسلونا، آینده این دو پرتغالی در گرو تصمیم و رأی نهایی سرمربی آبی‌واناری‌ها است.

ویتور روکه جایی نمی‌رود

ویتور روکه می‌خواهد به پیشرفت خود ادامه دهد و فصل آینده در بارسلونا دقایق بیشتری بازی کند. ویتور روکه خواهان دقایق بازی بیشتری است، اما او از نحوه پذیرش گرمش در رختکن بسیار قدردانی می‌کند، جایی که با آغوش باز از او استقبال شده و تا حد امکان به او برای درک سبک بازی جدیدش کمک می‌کنند.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • در انتظار آخرین معجزه؛ نادال هوادارانش را غافلگیر می‌کند؟
  • در انتظار آخرین معجزه | نادال هوادارانش را غافلگیر می کند؟
  • برای کار التماس نمی‌‌کنم
  • بارسلونا مردد شد؛ چرا آینده ژائو فلیکس و ژائو کانسلو مبهم است؟
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • رای کلوپ به انتخاب اسلوت: خوب به‌نظر می‌رسد!
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • اولین گل ماسکرانو برای بارسلونا پس از 7 سال و انجام 319 بازی (لالیگا - 26 آوریل، 2017) / فیلم
  • سیتسیپاس: نادال در زمین بی‌رحم است
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی