Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@00:24:40 GMT

آزمون پزشکی کشور ایتالیا (آیمت IMAT)

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۳۵۲۵

آزمون پزشکی کشور ایتالیا (آیمت IMAT)

رشته پزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی است که دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا به دنبال پذیرش آن هستند. نیاز روزمره دنیا به علم روز پزشکی باعث شده که این رشته در صدر پرطرفدارترین رشته‌ها برای تحصیل در ایتالیا قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام یگانه سفیران دانش،  بسیاری علاقه‌مندان تحصیل در ایتالیا که دوستدار رشته‌های پزشکی (پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی) هستند برای آزمون آیمت (IMAT) نیازمند دانستن یک سری اطلاعات در مورد این آزمون هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله این موارد می‌توان به تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون آیمت، شانس قبولی در آزمون، کتاب‌های آزمون، سطح آزمون آیمت، نمره قبولی در آزمون آیمت و ... اشاره کرد.

۱. تعداد شرکت‌کنندگان آزمون IMAT (آیمت):

در مورد شرکت‌کنندگان آزمون پزشکی ایتالیا   نمی‌توان نظر دقیقی را ارائه کرد زیرا این اطلاعات انحصاراً در اختیار دولت و وزارت علوم کشور ایتالیا است. اما می‌توان گفت که تعداد شرکت‌کنندگان آزمون IMAT (آیمت) در هرسال، درصدی بیشتر از سال قبل آن است. برای مثلاً تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون آیمت ۲۰۱۹ یعنی سال گذشته، از تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون آیمت سال پیش از آن یعنی ۲۰۱۸ بیشتر بوده است. این آمار در مورد تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون IMAT از کشور ایران نیز صدق می‌کند و هر ساله به تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون IMAT افزوده می‌شود.

۲. شانس قبولی در آزمون IMAT (آیمت):

محاسبه شانس قبولی در آزمون IMAT (آیمت) نیازمند یک سری فاکتورهاست. شانس قبولی در آزمون را نمی‌توان برای افراد مختلف یکسان دانست. عواملی مانند عدم استرس در هنگام آزمون، در اختیار داشتن منابع استاندارد (کتاب‌های آزمون IMAT)، برنامه‌ریزی درسی درست برای آزمون، تقویت زبان انگلیسی و ... . مجموع عوامل فوق در کنار یکدیگر باعث افزایش شانس قبولی در آزمون IMAT خواهد شد. سطح آزمون IMAT (آیمت) و سؤالات آن خیلی سخت نبوده و دانشجویان می‌توانند با تهیه یک برنامه مفید درسی و مشاوره‌های موسسه یگانه سفیران دانش شانس قبولی آزمون IMAT (آیمت) را برای خود بالا ببرند.

۳. سطح آزمون IMAT (آیمت):

سطح آزمون IMAT (آیمت) یکی از مواردی است که دانشجویان عزیز متقاضی تحصیل در ایتالیا علاقه‌مند به دانستن آن هستند. سطح آزمون IMAT را می‌توان به‌طورکلی نه خیلی آسان و نه خیلی سخت دانست. سطح آزمون IMAT (آیمت) به شکلی طراحی‌ شده که دانشجویان قادر خواهند بود با مقداری تلاش و مطالعه و استفاده از کتاب‌های آزمون IMAT نمره قبولی را به دست آورده و شانس قبولی در آزمون را برای خود بالا ببرند. سطح آزمون آیمت را می‌توان از کنکور کشور ایران ساده‌تر دانست و همین امر باعث شده که تعداد شرکت‌کنندگان آزمون IMAT (آیمت) از کشور ایران هرسال افزایش داشته باشد.

۵. نمره قبولی در آزمون IMAT:

نمره قبولی در آزمون IMAT (آیمت) برای دانشگاه‌های مختلف باهم متفاوت است. همانطور که مستحضر هستید دانشجویان متقاضی تحصیل در ایتالیا برای رشته پزشکی می‌بایست قبل از آزمون یک دانشگاه را برای خود انتخاب نموده و پس از آزمون IMAT نیز نمره آزمون آیمت آن‌ها فقط برای همان یک دانشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد همچنین فقط با افرادی رقابت خواهند کرد که آن دانشگاه خاص را انتخاب کرده باشند. به‌طور مثال اگر از ۱۰۰۰ نفر که برای آزمون آیمت ثبت‌نام کرده‌اند ۵۰ نفر دانشگاه میلان را انتخاب کرده باشند، رقابت فقط بین همین ۵۰ نفر خواهد بود (برای دانشگاه میلان).

البته باید گفت که دانشگاه‌های برای قبولی حداقل یا حداکثر نمره‌ای را تعیین نکرده‌اند و برای هر دانشگاه بالاترین نمره‌های آزمون آن سال مورد پذیرش قرار می‌گیرند. حال برخی دانشگاه‌ها که دارای رتبه علمی و رنکینگ بالاتری هستند به دلیل کثرت شرکت‌کنندگان طبعتا دارای نمره قبولی در آزمون IMAT (آیمت) بالاتری هستند و دانشگاه‌هایی و رتبه و درجه علمی پایین‌تر خودبه‌خود دارای کف نمره پایین‌تری می‌شوند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحصیل در ایتالیا ایتالیا تعداد شرکت کنندگان در آزمون شانس قبولی در آزمون نمره قبولی در آزمون شرکت کنندگان آزمون قبولی در آزمون IMAT تحصیل در ایتالیا سطح آزمون IMAT

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۳۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر

سوار شدن آسانسور برای راحتی فوق‌العاده است، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هیچ کمکی به طول عمر شما نمی‌کند بلکه در عوض، محققان دریافته‌اند که انتخاب پله‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی طولانی‌تری داشته باشید، به طور خاص، بالا رفتن از چند پله در روز، خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ ر

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دکتر سوفی پادوک (Sophie Paddock)، نویسنده این مطالعه از دانشگاه آنگلیا شرقی و بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ می‌گوید: اگر هر دو گزینه پله‌ها یا آسانسور را دارید، به سراغ پله‌ها بروید، زیرا این کار به قلب شما کمک می‌کند. حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند یک هدف دست یافتنی برای فعالیت‌های روزانه باشد.

به نقل از اس‌اف، اگرچه بیماری‌های قلبی عروقی علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده هستند، اما محققان می‌گویند که ورزش منظم می‌تواند به پیشگیری از آن کمک کند. متأسفانه، مطالعه جدیدی که در مجله ESC Preventive Cardiology ۲۰۲۴ ارائه شده است، خاطرنشان می‌کند که از هر چهار فرد بزرگسال در سراسر جهان، یک نفر از سطوح توصیه شده فعالیت بدنی برخوردار نیست.

در ایالات متحده بزرگسالان باید هر هفته حدود ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط داشته باشند. این حدود ۳۰ دقیقه پیاده‌روی سریع در روز برای مدت پنج روز است. همچنین اضافه کردن دو روز فعالیت‌های تقویت عضلانی توصیه می‌شود که در آن همه گروه‌های عضلانی اصلی از جمله پاها، باسن، پشت، شکم، سینه، شانه‌ها و بازوها درگیر شوند.

دکتر پادوک خاطرنشان می‌کند که بالا رفتن از پله‌ها شکلی آسان و قابل دسترس از ورزش است که افراد می‌توانند در هر مکانی انجام دهند از ساختمان آپارتمانی خود گرفته تا پارک‌های شهری. با در نظر گرفتن این موضوع، این مطالعه جدید به بررسی تأثیر بالا رفتن از پله بر طول عمر و سلامت قلب پرداخت.

این گروه ۹ مطالعه قبلی را در مورد بالا رفتن از پله‌ها با بیش از ۴۸۰ هزار شرکت‌کننده جمع‌آوری کردند. این مطالعات مجموعه وسیعی از شرایط را مورد بررسی قرار داد و درمورد تعداد پله‌هایی که شرکت‌کنندگان از آن بالا رفتند یا سرعتی که از آن پله‌ها بالا رفتند، تفاوتی قائل نشد. این ۹ گزارش شامل افراد سالم و همچنین افراد مبتلا به بیماری شریانی محیطی یا سابقه حملات قلبی بود. شرکت کنندگان از ۳۵ تا ۸۴ سال سن داشتند.

به طور کلی، این مطالعه جدید نشان داد که بالا رفتن از پله‌ها با کاهش ۲۴ درصدی خطر مرگ به هر دلیلی ارتباط دارد. شرکت کنندگان همچنین ۳۹ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی قرار گرفتند. علاوه بر این، بالا رفتن از پله‌ها به این شرکت‌کنندگان کمک کرد تا از برخی از عوارض عمده بیماری‌های قلبی عروقی، از جمله حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته جلوگیری کنند.

بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هرچه فردی از پله‌ها بیشتر بالا برود، مزایای بیشتری دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه و چه در جای دیگر، از پله‌ها استفاده کنید.

کد خبر 748596

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • خبر خوشحال‌کننده برای سردار آزمون از پایتخت ایتالیا
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • گلایه متقاضیان آزمون آموزگاری از نحوه محاسبه نمرات بومی
  • آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد
  • تاثیرگذاری مهاجم تیم ملی ایران روی گلزنی رم ایتالیا
  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!