Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@09:25:02 GMT

چرا جلسات سران قوا برگزار نمی‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۳۵۴۸

چرا جلسات سران قوا برگزار نمی‌شود؟

بیش از یک ماه است که جلسات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه برگزار نمی‌شود. جلساتی که تا سوم خرداد، دست کم هر دو هفته یک بار و در روزهای شنبه با حضور سران سه قوه برگزار می‌شد.

به گزارش ایمنا، آخرین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه با حضور حسن روحانی رئیس قوه مجریه، سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه و علی لاریجانی رئیس وقت قوه مقننه روز شنبه سوم خرداد ۹۹ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسه‌ای که پنجاهمین جلسه مشترک رؤسای سه قوه بود و به گفته رئیس‌جمهور "تاکنون برای همکاری و تعامل سه قوه در مباحث اقتصادی تشکیل شده و طی ۵۰ جلسه ۲۳۰ مصوبه داشته است."

تا زمان حضور علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس، این جلسات با حضور رؤسای هر سه قوه در روزهای شنبه دست کم دو بار در ماه تشکیل می‌شد. به طور مثال قبل از جلسه پنجاهم در روز شنبه ۳ خرداد، جلسه چهل‌ونهم در روز شنبه ۲۰ اردیبهشت و جلسه چهل‌وهشتم در روز شنبه ۱۳ اردیبهشت برگزار شد. اما حالا و با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس یازدهم در رأس قوه مقننه، ۳۸ روز است که این جلسات برگزار نمی‌شود و ممکن است این شائبه ایجاد شود که رقابت انتخاباتی قالیباف و روحانی در سال ۹۶ تاکنون ادامه پیدا کرده است. هرچند روحانی در این بیش از یک سالی که رئیسی رئیس قوه قضائیه است نشان داده که حاضر است برای حل مشکلات کشور، با رقیب انتخاباتی خود در سال ۹۶ در جلسات مختلف شرکت کند.

البته شاید به دلیل برنامه‌های فشرده رئیس‌جمهور به خصوص برگزاری جلسات متعدد از جمله هیئت دولت، ستاد ملی مقابله با کرونا، ستاد اقتصادی دولت و … از یک سو و تشکیل مجلس جدید و برنامه‌های کاری قالیباف به عنوان رئیس جدید مجلس و از طرفی برنامه‌های متعدد رئیس قوه قضائیه در هفته قوه قضائیه، برگزاری این جلسات با تأخیری ۳۸ روزه همراه شده باشد اما بد نیست که برای جلوگیری از هرگونه ابهام درباره دلیل برگزار نشدن این جلسات در دوره ریاست جدید قوه مقننه شفاف‌سازی صورت گیرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 431418

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور سران قوا نشست مشترک سران قوا شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق قوه قضائیه رئیس قوه روز شنبه سه قوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز تمامی خودروهای داخلی به ردیاب

سردار علی ولیپور گودرزی در حاشیه اجرای طرح دستگیری سارقان و مالخران وسایل نقلیه که ظهر امروز در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، درباره ایمنی خودروها و اقدامات ضروری برای جلوگیری از سرقت خودرو نیز گفت: جلسات مستمری در خصوص ایمنی و امنیت خودروها میان خودروسازان و پلیس آگاهی برگزار شده و همچنان نیز جلساتی در این خصوص برگزار می‌شود. ما در این جلسات موارد و پیشنهادات خود را در مورد ایمنی خودروها و راهکارهای ارتقاء امنیت خودروها ارائه دادیم که یکی از موارد مطرح شده از طرف ما این بود که تمامی خودروها به ردیاب مجهز شوند.

وی ادامه داد:‌ در جلسات مستمر خود با شرکت‌های خودروساز داخلی، نظرات و دیدگاه‌های خود را در این خصوص بیان می‌کنیم و در مواردی هم با توجه به پرونده‌های موجود مواردی از نقص ایمنی خودروها را به خودروسازان منتقل می‌کنیم تا آن را برطرف کنند. البته در همین راستا نیز تولید برخی خودروها که امنیت و ایمنی لازم را نداشتند، متوقف شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به تفاهمنامه همکاری میان پلیس و یکی از شرکت‌های دانش‌بینان در حوزه ساخت ردیاب گفت: استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی درخودروها راهکار خوبی برای ممانعت از سرقت خودروها است و می‌تواند سرنخ خوبی برای پیدا شدن وسیله نقلیه بعد از سرقت باشد.از این رو تاکید پلیس این است که خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند.

وی ادامه داد: همچنین مالکان خودروهای فعلی نیز می‌توانند با مراجعه به مراکز معتبر خودروی خود را به ردیاب مجهز کنند. علاوه بر آن توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیسی نیز ضروری است. استفاده از قفل فرمان، پارک خودرو درمحل‌های دارای روشنایی و تردد و ... از جمله این موارد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • تکمیل پروژه مونوریل قم جزو اهداف مهم دولت سیزدهم است
  • اولین‌نشست سری‌جلسات ایده‌پردازی برگزار می‌شود
  • تجلیل ۲۳۰ میلیاردی از مدال‌آوران ورزش با حضور رئیسی
  • تجهیز تمامی خودروهای داخلی به ردیاب
  • سه‌شنبه؛ تجلیل از مدال‌آوران با حضور رئیس جمهور
  • المپیادکوهنوردی کارکنان تامین اجتماعی کشور درسی سخت برگزار می شود
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟