Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر آرش یلالی، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان صبح امروز در گفت وگو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: نخستین گروه آبادانی بهبود یافته از ویروس کووید-۱۹ با اعزام به سازمان انتقال خون اهواز پلاسمای خون خود را به بیماران مبتلا به این ویروس اهدا کردند.

او یادآور شد: پس از اعلام فراخوان دانشکده علوم پزشکی آبادان در روزهای گذشته برای مشارکت بیماران در پویش اهدای پلاسما، در فاز نخست ۲۰ نفر از بیماران بهبود یافته از بیماری کرونا ساکن در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان به شکرانه ی بازیابی سلامتی خود به صورت داوطلبانه در این برنامه مشارکت کردند که در ۴ گروه ۵ نفر به اهواز اعزام می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: از روزهای آغازین این فراخوان مقرر شده بود تا با همکاری سازمان انتقال خون استان طی روزهای آتی دستگاه استخراج پلاسما تحویل دانشکده علوم پزشکی آبادان داده شود تا داوطلبان این امر خداپسندانه بدون مراجعه به اهواز ضمن تسریع در این فرآیند، در آبادان پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

یلالی در ادامه گفت: هم اکنون بخش عمده ای از مقدمات این امر برای انتقال تجهیزات مورد نیاز از سوی طرفین مهیا شده است و در روزهای آتی شاهد راه اندازی آن در آبادان خواهیم بود. 

شایان ذکر است در حال حاضر بیمارانی که ۴هفته از بهبودی کامل آنان از ابتلا به ویروس کرونا گذشته باشد می توانند با مراجعه حضوری به معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان یا تماس با شماره ۰۹۳۷۶۳۱۹۱۶۱ آمادگی خود را برای شرکت در این پویش اعلام نمایند.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پویش اهدای پلاسما ویروس کرونا دانشکده علوم پزشکی آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش جام جم آنلاین،حمیدرضا بدیعی گفت: علاقمندان می‌توانند چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ با مراجعه به مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر به نشانی فرهنگ شهر، روبروی استخر کوثر، در طرح «اهدای خون؛ اهدای زندگی» که با همکاری سازمان انتقال خون اجرا می‌شود، مشارکت کنند.

او خطر خونریزی مغزی، خونریزی از بینی، دهان و لثه را از جمله مشکلاتی برشمرد که بیماران مبتلا به سرطان را در صورت دریافت نکردن پلاکت خون تهدید می‌کند.

مدیر بیمارستان آنکولوژی امیر، اضافه کرد: پلاکت‌ها در کنترل خونریزی و انعقاد طبیعی خون نقش حیاتی و اساسی دارند و در بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان قرار می‌گیرند، بسیار ضروری است.

دیگر خبرها

  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟