Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@06:56:05 GMT

مجلس قوانین مزاحم برای کسب و کار را تسهیل کند

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۴۳۷۳

مجلس قوانین مزاحم برای کسب و کار را تسهیل کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در همایش ائمه جمعه استان که در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: همدلی، در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رمز موفقیت ما در استان است و ضرورت دارد این امر مهم را حفظ کنیم.

استاندار خراسان رضوی، راهبرد استان در موضوعات اقتصادی را در مدت یک سال و نیم اخیر مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: مهم‌ترین چالش کشور در حوزه اقتصادی و معیشت مردم است، از همین‌رو باید به توانمندی معین‌های اقتصاد مقاومتی در چهارچوب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی و استقبال آن‌ها از مشارکت در این طرح توجه کنیم و بگوییم در مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی همه ارکان نقش داشتند و تا به امروز ۲۲۳ معین اقتصاد مقاومتی در استان به صورت داوطلبانه مسئولیت توسعه و توانمندسازی را بر عهده گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی با اشاره به لطمه‌های وارده اقتصادی ناشی از ویروس کرونا بیان کرد: ۸۰ درصد کسب و کار جهان به واسطه کرونا تعطیل شده و ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری خارجی هم در سراسر دنیا کاهش پیدا کرده است، در این راستا هم ۸۵۰ میلیارد دلار تا امروز طبق گزارش بانک صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد جهان خسارات وارد شده است.

وی افزود: کارنامه مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی به گونه‌ای است که در سال گذشته ۱۱۷ هزار و ۸۱۶ نفر شغل پایدار ایجاد شده است، در این راستا ۱۳.۷ درصد سهم اشتغال کشور مربوط به خراسان رضوی است. سال گذشته استان خراسان رضوی با صادرات ۱.۴ دهم میلیارد دلاری تراز مثبت خوبی داشت که از مرز دوغارون و مرز سرخس این صادرات صورت گرفت، همچنین از میان حدود ۹۰۰ واحد صنعتی تعطیل و یا نیمه تعطیل با یک کارگروه مشاوره‌ای، ۳۴۰ واحد صنعتی احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

وی با قدردانی از همراهی ائمه جمعه و مجاهدین اقتصادی در الگوی مثلث توسعه اقتصادی بیان کرد: در استان خراسان رضوی همدلی بسیار خوبی بین ارکان وجود دارد، در این راستا خراسان رضوی با این سرمایه اجتماعی لایق ارائه الگوی مدیریتی در سطح کشور است.

رزم‌حسینی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های غیردولتی و بخش خصوصی در استان اظهار کرد: الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در استان با این نگاه وارد میدان شده و در حال دنبال کردن آن هستیم.

وی بروکراسی اداری را از قوانین مزاحم کسب و کار دانست و گفت: نمایندگان مجلس، مسئولین و ائمه جمعه باید به طور جدی در این زمینه مطالبه‌گری کنند تا این بروکراسی نحس اداری و قوانین مزاحم برداشته شود، در این راستا این کار مجلس شورای اسلامی است که می‌تواند قوانین مزاحم را تسهیل کند.

کد خبر 4962451

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا رزم حسینی روحانیون و ائمه جمعه استانداری خراسان رضوي ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا شهرکرد گرگان مواد مخدر ایلام استانداری سمنان دهه کرامت خطبه های نماز جمعه بیرجند سازمان تبلیغات اسلامی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی قوانین مزاحم خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد

 

 


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: روز چهارشنبه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور کشورمان به پاکستان افزود: این کالاهای صادراتی از نظر وزن ۲۴ درصد و از نظر ارزش ۲۰ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است

محمد علی امیر فخریان افزود: عمده کالاهای صادراتی از خراسان رضوی به پاکستان در این مدت گچ، کولرهای آبی، کف پوشهای غیرمخملی باف، کاشی و سرامیک، صنایع غذایی تبدیلی، پسته، مصنوعات آهنی و فولادی، لوازم خانگی، مخمرها و یک سری اقلام معدنی بوده است.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به دلیل شرایط اقلیمی دو منطقه مزبور، میوه های گرمسیری پاکستان برای خراسان رضوی و میوه های سردسیری استان برای پاکستان جذابیت داشته و تبادل می شود، لذا این استان و کشور پاکستان در مراودات تجاری تامین کننده یکدیگر در محصولات کشاورزی هستند.

امیر فخریان ادامه داد: پارسال ۱۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون دلار از پاکستان به این استان وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن ۴۸ درصد و در ارزش ۴۳ درصد کاهش یافت.

او گفت: عمده کالاهای وارداتی به خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ موز، برنج، یک سری ماشین آلات و دستگاه های صنایع غذایی بوده است.

توسعه مراودات تجاری با کشور پاکستان

امیر فخریان افزود: خراسان رضوی در سه سال گذشته برنامه هایی برای توسعه مراودات تجاری با کشور پاکستان از جمله اعزام و پذیرش هیاتهای تجاری، برگزاری نمایشگاه های متقابل، برگزاری وبینارها، سلسله همایش های آموزشی به منظور ارتقای سطح دانش بازرگانان داشته که آخرین مورد آن برگزاری پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه های کراچی پاکستان بوده است.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پاکستان یکی از کشورهای تامین کننده پنبه و برنج در کشورمان بویژه در خراسان رضوی است.

امیر فخریان افزود: از سوی دیگر ایران و خراسان رضوی صنایع پایین دست پتروشیمی فعال دارد که محصولات آنها مورد نیاز کشور پاکستان است، انرژی ارزان و برخی مزیتهای تولید باعث شده که صادرات برخی از کالاها به کشور پاکستان مزیت دار شود.

او ادامه داد: موارد مزیت دار پاکستان برای توسعه تجاری با آن کشور شناسایی شده و با حضور شرکتهای ایرانی و خراسانی در بازارهای هدف آن کشور و صادرات کالاهایشان به آن زمینه توسعه مراودات تجاری با پاکستان فراهم است.

امیر فخریان افزود: از سوی دیگر شیعیان پاکستان در طول سال سفر زیادی به مشهد برای زیارت بارگاه منور رضوی دارند و از این رو افزون بر اقتصاد گردشگری این استان، سرمایه گذاران پاکستانی نیز وارد کشور شده و در این بخش سرمایه گذاری کرده اند.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در مجموع مراودات تجاری استان با کشور پاکستان در زمینه تجاری و گردشگری قابل ملاحظه بوده و می توان این استان را یکی از مناطق مزیت دار برای توسعه روابط تجاری با آن کشور در نظر گرفت.

پاکستان بیش از ۷۹۰ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و هند، چین، افغانستان و ایران جزو همسایه های آن به شمار می روند، این کشور دارای خط ساحلی هزار و ۴۶ کیلومتری در امتداد دریای عرب با سه بندر "کراچی، بن قاسم و گوادر بلوچستان" است و تمامی بنادر آن دارای اهمیت راهبردی هستند.

دیگر خبرها

  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی