Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@21:17:29 GMT

آبشار چهارده بیرجند بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۴۵۶۳

آبشار چهارده بیرجند بازگشایی شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، به دنبال بسته شدن درب ورودی منطقه گردشگری آبشار چهارده بیرجند و بوجود آمدن مشکل برای تردد روستائیان بالادست اقامتگاه و مردم، دادستان مرکز استان برای صیانت از حقوق مردم از این منطقه بازدید و پرونده را به صورت ویژه بررسی کرد.

نصب بنر "منطقه اختصاصی" بر درب ورودی منطقه گردشگری آبشار چهارده بیرجند در روزهای گذشته به یکی از داغ ترین موضوع ها در فضای مجازی و رسانه ای استان تبدیل شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام که از سوی مالک اقامتگاه بوم گردی در حال ساخت آبشار چهارده صورت گرفته، موجب اعتراض روستاهای بالادست آبشار و حتی مردمی که قصد بازدید از آبشار را دارند، شده است.

اهالی روستاهای بالادست به این اقدام اعتراض کرده و می گویند: قبلا امکان تردد خودرو از مسیر آبشار به روستاهای بالادست برایمان فراهم بود اما از زمانی که ورودی روستا بسته شده است مجبوریم یک کیلومتر تا روستا را پیاده برویم.

بیشتر بخوانید

دغدغه‌های مردم در زمینه بهره‌مندی از جاذبه‌های طبیعی/ فروش دو منطقه گردشگری در خراسان جنوبی

یکی دیگر از اهالی روستای جبدران هم می گوید: مالک اقامتگاه حق ندارد ورودی آبشار را ببندد و اگر مدعی است مردم به ابنیه و درختان ملکش آسیب می زنند، بهتر است آنجا را حصار بندی کند نه اینکه جلوی ورود خودروها را مسدود کند.

درب را درمنطقه اختصاصی ملکم نصب کرده ام!

مالک اقامتگاه بوم گردی آبشار چهارده بیرجند در توضیح علت بسته شدن ورودی آبشار گفت: برای حفاظت از اقامتگاه، درب را در منطقه اختصاصی ملکم نصب کرده ام اما برای دسترسی به روستاهای بالادست، یک کلید را در اختیار روستائیان قرار داده ام.

محمد پور با نشان دادن نقشه های هوایی مدعی است که در گذشته راهی در این مسیر وجود نداشته است و جاده داخل ملک، مال رو بوده است و اهالی و آبا و اجدادشان از داخل رودخانه تردد می کردند.

این سرمایه گذار اقامتگاه بوم گردی آبشار چهارده بیرجند در ادامه با تکرار این موضوع که عملی خلاف قانون انجام نداده است می گوید: متاسفانه در مدتی که اقامتگاه در حال ساخت است برخی از مردم در کنار درختان آتش روشن می کنند و به طبیعت اطراف آسیب می زنند.

استفاده از آبشار و جاذبه های منطقه، حق مردم است

در پی واکنش های مردم به بسته شدن ورودی منطقه گردشگری آبشار چهارده بیرجند، دادستان مرکز استان برای جلوگیری از تضییع حق مردم به این پرونده ورود پیدا کرد.

مقدس با بیان اینکه بر اساس قانون، هیچ فردی حق ندارد مردم را از دیدن جاذبه ها و تردد در مسیر آبشار چهارده محروم کند افزود: قانون این اجازه را به مالکان نمی دهد که در مناطق گردشگری که استفاده عمومی دارند، اقدام به بستن مسیر تردد مردم و خودروها کنند.

حجت الاسلام وحدانی نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان جنوبی هم امروز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، از بازگشایی ورودی آبشار چهارده بیرجند خبر داد و گفت: در بازدیدی که دادستان مرکز استان از محل آبشار انجام داد، با بی تدبیری مسیری که محل عبور مردم است بسته شده بود.

او  افزود: گرچه مالک مدعی بود که این محدوده جزو منطقه اختصاصی مجتمع گردشگری او است اما در نهایت مالک ابراز تمایل کرد تا ورودی آبشار چهارده را بازگشایی کند.

حجت الاسلام وحدانی نیا ادامه داد: در اماکن عمومی که متعلق به همگان است اگر حقی از عامه مردم تضییع شود دادستانی ورود پیدا می کند و چنانچه با تمایل فرد، مشکل برطرف نشود آن وقت موضوع از مسیر قضایی به نتیجه می رسد.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منطقه گردشگری اقامتگاه بوم گردی جاذبه گردشگری روستاهای بالادست منطقه گردشگری منطقه اختصاصی ورودی آبشار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۴۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب سیلاب به پل ورودی شهر راور

دریافت 21 MB کد خبر 6087934

دیگر خبرها

  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • سقوط مرد ۴۵ ساله در آبشار لوه/ اعزام ۸امدادگر به محل حادثه
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست
  • آبشار دائمی «باران کوه»؛ طبیعتی جذاب برای تمامی فصول
  • پاکسازی ورودی شهر سراب به مناسبت هفته زمین پاک
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • راه ۱۵ روستا در بم بازگشایی شد
  • آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد+فیلم
  • آسیب سیلاب به پل ورودی شهر راور
  • عبورسیلاب از ورودی شهر راور