Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@09:22:38 GMT

روی خوش مشترکان صنعتی فارس به مصرف بهینه برق

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۴۵۷۸

روی خوش مشترکان صنعتی فارس به مصرف بهینه برق

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان فارس روز سه شنبه ، از همکاری و مشارکت ۵۵ درصدی مشترکان صنعتی این استان با برنامه‌های اوج بار شرکت در سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد یک هزار و ۸۸ مشترک صنعتی در این طرح مشارکت داشتند ، نتیجه این همکاری، صرفه جویی ۳۰ مگاوات انرژی برق را به دنبال داشت.

فرشید رستمی،  با مهم توصیف کردن  نقش صنایع استان فارس در گذر موفق از اوج  بار تابستانی برق اظهار داشت: در راستای اقدامات مدیریت مصرف و کاهش اوج بار در سال جاری  یک هزار و ۶۰۳ تفاهم‌نامه‌ همکاری با مشترکین صنعتی استان منعقد شده است که امیدواریم در سایه این همکاری و تعامل بتوانیم گام‌های موثری در زمینه عبور موفق از اوج بار و تامین برق مطمئن و پایدار جهت تمامی مشترکین برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال گذشته در قالب طرح های تشویقی مبلغ ۳۳ میلیارد و ۷۴۵ میلیون ریال پاداش به مشترکین صنعتی استان فارس پرداخت شد، اظهار داشت: در سال جاری نیز به آن دسته از مشترکین صنعتی که با رعایت الگوی مصرف در زمان پیک بار مشارکت و همکاری نمایند، متناسب با مقدار کاهش مصرف و روزهای همکاری پاداش تعلق می گیرد.

وی توضیح داد: در طرح ذخیره عملیاتی، مشترکین بالای ۲۰۰ کیلووات درصورت کاهش حداقل ۱۰ درصد  مصرفی نسبت به مصرف  ۱۰ روز قبل از اولین درخواست کاهش بار در بازه همکاری ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور از ساعت ۱۳ الی ۱۷ پاداش داده خواهد شد.

رستمی اضافه کرد: در طرح تعطیلات و تعمیرات، نیز مشترکین صنعتی در صورت کاهش حداقل ۱۰ درصد   مصرفی نسبت به متوسط یک ماه گذشته در بازه همکاری اول تیر تا ۳۱ مرداد ماه از ساعت ۱۳ الی ۱۷ مشمول پاداش همکاری می شوند.

این مقام مسئول همچنین گفت: در طرح اوج بار ، مشترکین صنعتی درصورت کاهش حداقل ۱۰ درصد   مصرفی نسبت به متوسط یکماه گذشته  در بازه همکاری  ۲۰ خردادماه تا ۱۵ شهریور از ساعت ۱۳ الی ۱۷ می توانند از پاداش برخوردار گردند.

رستمی، طرح جابجایی روز تعطیل جمعه با یکی از روزهای هفته را از جمله راهکارهای مناسب مدیریت مصرف برق در روزهای اوج بار عنوان کرد و بیان داشت: در طرح جابجایی تعطیلات هفتگی از جمعه به یکی از روزهای کاری، به آن دسته از مشترکین صنعتی  که بتوانند ۷۰ درصد میزان  مصرفی خود را  در بازه  یکم تیرماه تا ۳۱ مردادماه  کاهش دهند،  پاداش مشارکت تعلق خواهد گرفت.

مدیردفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، به طرح تعیین ساعت کار برنامه ریزی شده مناسب برای صنایع نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در طرح تعیین ساعت کار برنامه ریزی شده، مشترکین درصورتی که ۸۰ درصد میزان  مصرفی ساعات ۱۳ الی ۱۷ را نسبت به ساعات صبح در بازه همکاری اول تیرماه تا ۳۱ مرداد ماه کاهش دهند، مشمول پاداش می شوند.

رستمی، استفاده از سیستم روشنایی موضعی و کاهش ارتفاع روشنایی تا سطح ، خاموش کردن ماشین آلات در زمان های استراحت پرسنل و تعویض شیفت های کاری، جایگزین نمودن الکتروموتورهای فرسوده با نوع پر بازده، را از جمله  راهکارهای مدیریت مصرف در بخش صنعت برشمرد و گفت:  انتقال ساعت کاری به ساعت کم باری یا خاموش کردن برخی از دستگاه های پر مصرف در ساعت اوج مصرف، استفاده از روشنایی های فوق کم مصرف و پر بازده، عایق کاری لوله های بخار، آب گرم، آب سرد و مبدل های حرارتی درطول مسیر انتقال نیز از دیگر موارد مهم و تاثیرگذاری به شمار می روند .

وی ادامه داد : می توان با بکار گیری این روش‌ها  تا حد زیادی در مصرف انرژی در بخش صنعت  به ویژه در روزهای اوج بار تابستان  صرفه جویی به عمل آورد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت انرژی برق شركت‌ توزيع نيروی برق فارس برق فارس پروندهٔ خبری مصرف برق در فصل گرما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت انرژی برق شركت توزيع نيروی برق فارس برق فارس وزارت صنعت معدن و تجارت انرژی برق شركت توزيع نيروی برق فارس برق فارس بازه همکاری مشترکین صنعتی مدیریت مصرف استان فارس ۱۳ الی ۱۷ اوج بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نسرین بایزید آموزگار پایه اول دبستان شهید بهروز نژاد در قالب تجربه‌ای تربیتی جدید در رفتار و نگرش دانش آموزان تغییر ایجاد کرده و منجر به بهبود مصرف بهینه آب شده است.

این معلم مراغه‌ای گفت: از طریق داستان‌گویی، مدال قطره آب، بطری تزیین شده آب و نمایش فیلم‌ها روش درست مصرف کردن آب را به دانش آموزان آموزش داده است.

وی افزود: این دانش آموزان در مدرسه با مدال آبی که بر گردن آویخته اند حامل انتقال پیام درست مصرف کردن آب به سایر دانش آموزان هستند.

نسرین بایزید گفت: دانش آموزان نگهبان آب، در منزل نیز مرتب به اعضای خانواده درخصوص صرفه جویی در مصرف آب تذکر می‌دهند.

وی افزود: با هدف فرهنگ سازی بهینه مصرف کردن آب و یا هر نعمت دیگر لازم است در همه مقاطع تحصیلی اقدامات مشابهی به اقتضای سن و پایه تحصیلی دانش آموزان اجرا شود.

معلم مراغه‌ای با این خلاقیقت خود در جشنواره تجارب برتر تربیتی وزارت آموزش و پرورش برگزیده کشوری معرفی شده است.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایران امنیت انرژی بالایی دارد اگر مصرف‌کننده بگذارد
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • معرفی معلم مراغه‌ای به عنوان برگزیده کشوری
  • خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات