Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل آمریکا گفت: شهروندان آمریکایی بیشترین فشار را در امر نقض حقوق بشر تحمل می‌کنند و در واقع می‌توان گفت اولین قربانیان حقوق بشر آمریکایی، مردم آمریکا هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فواد ایزدی، کارشناس روابط بین‌الملل و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با پایگاه «مرکز اسناد انقلاب اسلامی» به نقض حقوق شهروندان امریکایی و نیز نقض حقوق کودکان توسط دولت امریکا پرداخته است که در ادامه بخش‌های مهم آن را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بیش از نیم قرن است که مسئله "حقوق بشر" به عنوان یک ابزار فشار از سوی امریکا علیه دشمنان و رقبای این کشور استفاده می‌شود. کشورهایی که به هر نحوی در تقابل با امریکا قرار دارند، خود به خود و بدون هیچ مدرکی، متهم به نقض حقوق بشر می‌شوند. به بیان دیگر، هر کشوری که امریکا با آن مشکل دارد، به عنوان ناقض حقوق بشر معرفی می‌شود.

علاوه بر این، مسئله حقوق بشر به عنوان یک اهرم فشار برای اعمال تحریم‌ها علیه دشمنان امریکا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این در حالی است که شهروندان امریکایی بیشترین فشار را در امر نقض حقوق بشر تحمل می‌کنند.

مقوله نقض حقوق بشر یکی از راهبردهای سیاست‌خارجه امریکا است. امریکا که ادعای حمایت از حقوق بشر دارد نه ‌تنها علیه مردم دیگر کشورها فعالیت‌های ضد حقوق بشری انجام می‌دهد، بلکه نسبت به مردم خودش نیز همین سیاست را دارد. در واقع می‌توان گفت اولین قربانیان حقوق بشر امریکایی، مردم امریکا هستند.

اقلیت‌های ساکن آمریکا به شدت تحت فشار قرار دارند

اقلیت‌هایی که در این کشور زندگی می‌کنند، به شدت از طرف دولت امریکا تحت فشار قرار دارند. در صفحات تاریخ مشاهده می‌کنیم که چگونه سرخ‌پوست‌ها توسط امریکائیان قتل‌عام شدند و سیاه‌پوست‌هایی که به بردگی گرفته شدند.

این همه نشان می‎دهد که در داخل مرزهای امریکا هم مردم آن کشور از سیاست‌های حقوق بشری امریکا مصون نیستند و تحت فشار شدید سیاست‌های ضدحقوق بشری به سر می‌برند.

یکی دیگر از نمودهای نقض حقوق بشر توسط امریکا، به عدم رعایت حقوق کودکان توسط این کشور مربوط می‌شود.

تنها کشوری که کنوانسیون حمایت از حقوق کودکان را امضا نکرده

با وجود اینکه حقوق کودکان، از جمله مهم‌ترین حقوق ابتدایی است‌ و همه کشورها نیز به آن معترف‌اند، اما علی‌رغم تبلیغات سنگین امریکا در مورد حقوق بشر، ایالات متحده تنها کشوری است که کنوانسیون حمایت از حقوق کودکان را امضا نکرده است.

این درحالی است که همه کشورها عضو کنوانسیون حمایت از حقوق کودکان هستند، چرا که حقوق کودکان، یک حق ابتدایی است.

امریکا بیشترین محتوای مستهجن (عکس، فیلم، و... ) را در دنیا تولید می‌کند. درآمد صنعت فیلم‌های مستهجن در امریکا تقریبا 15 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که از این مبلغ هنگفت، چهار میلیارد دلار آن مربوط به محتوای مستهجن نسبت به کودکان است.

نگاهی به قوانین امریکا نشان می‌دهد که این قوانین تنها به نفع یک درصد از افراد جامعه نوشته شده است. بنابراین نقض حقوق بشر توسط دولت امریکا با هدف تامین منافع آن یک درصد از جامعه است.

منبع: دانا

کلیدواژه: کنوانسیون حمایت از حقوق کودکان نقض حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۴۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت

چین اولین زیردریایی نظامی مجهز به فناوری روز جهان را که قرارداد ساخت آن ۹ سال پیش با پاکستان امضا شده بود، تحویل اسلام‌آباد داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نیروهای مسلح پاکستان، یک فروند از ۸ زیردریایی که قرار است توسط چین آماده شود، طی سفر فرمانده نیروی دریایی پاکستان به چین، تحویل اسلام‌آباد داده شد.

ارتش پاکستان دریافت اولین سفارش زیردریایی نظامی خود از چین را گشایش راهی جدید در همکاری‌های قوی دو کشور عنوان کرد.

براساس قراردادی که دو کشور در جریان سفر رئیس جمهور چین به پاکستان در سال ۲۰۱۵ امضا کردند، ۴ فروند زیردریایی نظامی در چین و ۴ فروند دیگر آن نیز در کارخانه کشتی سازی پاکستان در بندر کراچی آماده خواهد شد.

برپایه این قرارداد دفاعی که با هدف انتقال تکنولوژی به امضا رسیده است، دو طرف در خصوص ساخت هشت زیردریایی «کلاس هنگور» به توافق رسیدند.

زیردریایی کلاس هنگور قادر به انجام ماموریت های مختلف بر اساس دستور العمل های عملیاتی است. این زیردریایی بسیار پیشرفته و غیرقابل رهگیری، مجهزترین سلاح ها و حسگرها را داراست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند
  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • ایران برخی نهادها و اشخاص آمریکایی و انگلیسی را تحریم کرد + اسامی
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • پیام قدردانی کودکان غزه از دانشجویان آمریکایی در دانشگاه کلمبیا
  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟