Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@22:43:24 GMT

پکن:تحریم‌تسلیحاتی ایران بایدرفع شود

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۴۷۰۸

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست هفتگی با خبرنگاران بر مواضع پکن در زمینه مخالفت با طرح آمریکا در زمینه تمدید تسلیحاتی ایران اشاره کرد. ناطقان: سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه در جریان نشست مطبوعاتی مجددا به مخالفت پکن با طرح آمریکا برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد اشاره رد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته «وبگاه وزارت خارجه چین»، «ژائو لیجیان» از سخنگویان وزارت خارجه چین در این زمینه گفت: «چین قاطعانه از صلاحیت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و کارایی برجام حمایت می‌کند. ما با اقدام آمریکا در تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت مخالف هستیم. کلیه مفاد قطعنامه 2231، از جمله مفاد مربوط به رفع تحریم تسلیحاتی علیه ایران، باید به درستی اجرا شوند.»

در حالی که تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در اواخر مهر ماه پایان می‌یابد، دولت آمریکا عزم خود را جزم کرده که این تحریم‌ها را تمدید کند. «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در این باره اخیرا عنوان کرد: «ما به همه کشورهای عضو شورای امنیت تأکید کرده‌ایم که تحریم‌های تسلیحاتی ایران باید تمدید شوند. این مسئله فقط به امنیت آمریکا مربوط نیست، بلکه به امنیت اروپا هم مربوط می‌شود.»

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در پیامی در توئیتر به عدم پایبندی آمریکا به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «اینطور نیست که آمریکا فقط برجام را نقض کرده باشد و دیگران را هم با زورگویی وادار به انجام همین کار کند. [آمریکا] این ننگ را هم در کارنامه دارد که نخستین کشوری در تاریخ سازمان ملل است که کشورهای قانون‌مدار را به دلیل عدم نقض یک قطعنامه شورای امنیت مجازات کرده است.» منبع: فارس برچسب ها: پکن ، تحریم تسلیحاتی ، ایران ، رفع

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پکن تحریم تسلیحاتی ایران رفع وزارت خارجه چین تحریم تسلیحاتی تسلیحاتی ایران شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد

رسانه روسی خبر داده الجزایر خواستار برگزاری شنست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره کشف گورهای جمعی در غزه شده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه می‌گوید الجزایر در پی کشف گورهای جمعی در غزه، خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز سه‌شنبه شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روز شنبه خبر داده الجزایر به‌عنوان عضو غیردائم شورای امنیت، خواستار برگزاری این نشست پشت درهای بسته است.

مقامات فلسطینی اعلام کرده‌اند بیش از ۳۰۰ جسد از جمله زنان، کودکان، افراد مسن و مجروح در گورهای جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در خان‌یونس، دومین شهر بزرگ غزه و مجتمع پزشکی الشفا در شهر غزه پیدا شده است.

پیش از این «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل گفته بود روسیه خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل برای محاکمه عاملان ایجاد گورهای جمعی گزارش شده در نوار غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد