Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از فارس، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین تکریم و معارفه فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عجل الله) با تقدیر از تلاشهای مجاهدانه جامعه پزشکی کشور در عرصه مقابله با ویروس منحوس کرونا گفت: این اقدامات ایثارگرانه تراز جدیدی برای مجاهدان عرصه سلامت ایجاد کرد که موجب سرافرازی بی سابقه برای کشور و نظام اسلامی ما در عرصه تلاشی جهانی گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایطی که دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران تصور می کردند که ما در برابر این بیماری و ویروس منحوس کرونا زانو خواهیم زد، مجاهدت و تلاش های پزشکان، پرستاران و کارکنان جامعه سلامت در اوج ایثار و از جان گذشتگی، سیمایی درخشان و کارنامه ای زرین برای ایران اسلامی رقم زد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به ناکارآمدی نظام سلامت بسیاری از کشورهای اروپایی و به ظاهر پیشرفته در عرصه مقابله با کرونا، یادآور شد: کشورهایی که مدعی پیشرفت و پیشگامی در عرصه‌های علم و فناوری و پزشکی بودند در شرایط کرونا با فروپاشی نظام سلامت و ناکارآمدی در عرصه های پزشکی مواجه شدند؛ در حالی که مجاهدان سلامت در کشور ما فراتر از تعهد پزشکی خود عمل کردند و توفیقات ارزشمندی از این طریق برای ما حاصل شد.

سرلشکر سلامی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در عرصه مقابله با ویروس کرونا همه استعدادهای مادی و معنوی خود را پای کار آورد اظهار کرد: این دانشگاه طی ماههای اخیر در جهادی مقدس نمرات بسیار مطلوب و بالایی را در عرصه خدمت رسانی توام با عزت و کرامت به ثبت رساند.

وی با بیان این که تحول از ذهن ها و  باورها آغاز می‌شود گفت: در طول تاریخ هرگز فاتحان قله های کوچک تحسین نشده‌اند، بلکه همواره فاتحان قلل مرتفع شایسته تحسین و تکریم بوده و هستند؛ ما در حال ساخت بنای معظم تمدن نوین اسلامی هستیم.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه ما جامعه آرزوهای کوچک نیستیم اظهار کرد: ما می‌خواهیم حرف ها، الگوهای جدید را در زمانی که تمدن‌های برگرفته از مکاتب لیبرالی نتوانستند مدل‌های موفقی برای سعادت بشر بیافرینند؛ ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه ماجرای کرونا اثبات کرد که ترکیب علم و ایمان سعادت را رقم میزند، تصریح کرد: ایمان اگر به ظلم آغشته نشود امنیت آفرین و سعادت بخش است و از دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله به عنوان کانون ترکیب علم، ایمان، گذشت، فداکاری و عاطفه انتظار داریم تربیت کننده ذهن های خلاق و تعقیب کننده آرمان های بلند برای تزریق روح حیات در جامعه باشد.

فرمانده کل سپاه افزود: ما می‌خواهیم دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله دانشگاهی پیشرو با تفکرات و اندیشه های نوین، با اعضای هیئت علمی اندیشمند، زیرساخت پیشرفته و دانشجویانی در تراز انقلاب و جایگاهی برای تولد و نه تولید علم باشد و به حمدالله تاکنون با مدیریت دکتر جلالی در این مسیر گام برداشته و به یاری خداوند متعال این مسیر تداوم خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه راهی جز قوی شدن نداریم، اظهار کرد: ما باید شاهد مثالی روشن برای جهان و نمونه و الگوی مجسم برای آنان باشیم و این مهم تحقق یافتنی است.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه امروز به دانش های نوین و بسیاری از فناوری های روز دنیا رسیده‌ایم گفت: ما می‌خواهیم دانشگاهی هم تراز و هم شأن با انقلاب اسلامی بسازیم و این مسیری توقف ناپذیر برای ساخت جامعه ای قدرتمند است.

وی با بیان اینکه فضای جهانی امروز فضای عملیات روانی علیه ما است، به توفیقات ارزنده نظام اسلامی ایران برابر حجم عظیم عملیات روانی دشمن اشاره و تصریح کرد: ما در شرایط تحریم و مشکلاتی که دشمنان برای ما ایجاد کردند، استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را شکست دادیم؛ امروز که آنان دچار مشکلات اساسی هستند و می‌توانیم آنها را با شکست های سریالی بیشتری مواجه کنیم.

سرلشکر سلامی در بخش دیگری از سخنانش از دکتر جلالی به عنوان مجاهدی فرهیخته و دانشمندی متواضع نام برد و اظهار کرد: این برادر متعهد تمام همت و تلاش خود را در تعالی و ارتقای جایگاه دانشگاه گذاشت و دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله به دستاوردهای ارزشمندی دست یافت.

فرمانده کل سپاه در پایان در توصیف ویژگی‌های فرمانده جدید دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله نیز گفت : دکتر ابوالقاسمی از یادگاران دوران دفاع مقدس و اساتید خلاق و متعهد است که در دوران کرونا نیز مبدع روش جدید پلاسما درمانی در دنیا شد.

کد خبر 526999 برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران سرلشگر حسین سلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دفاع سپاه پاسداران سرلشگر حسین سلامی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله فرمانده کل سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود

آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم شهادت ششمین اختر آسمان ولایت و امامت، امام جعفر صادق (ع) در مصلی امام خمینی(ره) رشت ضمن تسلیت سالروز شهادت پیشوای امت اسلامی امام صادق(ع)گفت: شیعه به مذهب جعفری نیز تعبیر‌ می‌شود زیرا شیعه مدیون کلاس‌ها و دانشگاه عظیم علمی و روایی است که از مکتب امام صادق(ع) دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به روایتی از اهل‌بیت عصمت و طهارت که فرمودند "هر کسی که نداند بر ما اهل‌بیت چه گذشته است و نسبت به ظلم‌هایی که بر ما خاندان روا داشته شده جاهل باشد شریک ظلم ظالمین خواهد بود." افزود: یکی از عللی که در طول تاریخ تشیع، تشکیل حکومت اسلامی بر‌ای اهل‌بیت میسر نشد در واقع عدم شناخت مردم نسبت به اهل‌بیت در هر دوره‌ای بود بنابراین اگر امت‌ها، مسلمانان و شیعیان جایگاه حقیقی امام را بشناسند، جامعه اسلامی مدینه فاضله‌ای خواهد شد که آرزوی همگان است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ورود اسلام به برخی کشورهای اروپایی از جمله بوسنی و هرزگوین تصریح کرد: برخی مسلمانان اروپا در تعالیم‌شان می‌گفتند " تاریخ اسلام پنجاه سال بعد از پیامبر(ص) را مطالعه و تحقیق‌ نکنید" و هدف از بازداشتن مسلمانان از تحقیق در این زمینه، این بوده که مسلمانان نسبت به حوادث و اتفاقات رخ داده در درون جامعه اسلامی بعد از پیامبر آگاه نشوند؛ اما برخی تحلیلگران غربی که به آیین اسلام گرویدند اسلام را از همین رهگذر مطالعه و متوجه حقایق آن شدند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام صادق(ع)، ۳۴ سال امامت را بر عهده داشتند و آغازگر جهاد در عرصه فقه و فقاهت و تربیت جامعه اسلامی بودند افزود:‌ آن حضرت حدود ۴ هزار شاگرد تربیت کردند و در دوران حیات و امامت خویش با فشارهای منصور دوانیقی (لعنت‌الله علیه) مواجه شدند؛ ظلم‌ها و فشاری که منصور بر امام وارد کرد، بر هیچ امامی وارد نشده بود.

 

وی با اشاره به اینکه تشکیل حکومتی مبتنی بر احکام و آرمان‌های اسلام از جمله اهداف و آرزوهای اهل‌بیت و عالمان دین در دوره‌های مختلف بود افزود: اهل‌بیت عصمت و طهارت در دوران حیات‌شان، شکنجه‌های روحی و سختی‌های زیادی را متحمل شدند تا حکومتی مبتنی بر احکام اسلام تشکیل دهند‌.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه حکومت اسلامی در ایران در سایه تلاش‌های شهیدان، امام و روحانیت شکل گرفت؛ حکومتی که آرزوی انبیاء و اهل‌بیت عصمت و طهارت بود تصریح کرد: دشمن امروز تلاش‌‌ می‌کند ما را درگیر امور جزئی و سیاه‌نمایی‌ها کند تا از اصل نظام و حکومت اسلامی که مورد توجه انبیاء و اولیاء است فاصله بگیریم. 

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به بسط قدرت جمهوری اسلامی که معادلات تمام قدرتمندان جهانی را برهم زده و قدرت‌های نظامی را وادار به خضوع کرده است افزود: با وجود هجمه‌های گوناگون علیه نظام اسلامی اما در این فضاهای مسموم جهانی نیز طعم شیرین اداره جامعه بر مبنای اسلام و مدیریت اسلامی در اذهان و دل‌های ملل نشسته‌ است و ملت‌ها حکومت اسلامی و پیام جمهوری اسلامی را باور کردند و جمهوری اسلامی در سرتاسر دنیا تاثیرات شگرف خود را به منصه ظهور رساند.

امام جمعه رشت با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه "علم و عمل باید در کنار هم باشد" خاطرنشان کرد: عملِ بدون‌ معرفت و دانش فایده‌ای ندارد البته علمی که با عمل همراه نباشد نیز فایده‌ای ندارد.

وی گفت: امام صادق(ع) صاحب مکتب بود و در مسجد نبوی، فقه شیعه و اخلاق شیعه و امور سیاسی و اجتماعی را برای دانش‌پژوهان بیان می‌کردند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • بسیج‌ سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور خوش درخشیده است
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • تبیین طرح «عفاف و حجاب» توسط فرمانده سپاه تالش
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • دعوت سپاه از مردم برای نقش‌آفرینی در کنگره شهدای استان مرکزی
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی در منطقه و جهان داشت